mandag 19. juli 2010

Gråvær...

Det er ikke akkurat noe oppløftende vær ute.
Utsikten vår fra vinduet mot skogen.
Eller som min kjære danske sier: "Det er et strålende vær." Skjønner?;)
Da er det godt at en kan tenne noen levende lys, ta frem strikketøyet og se på regnværet ut av vinduet. Det er jo egentlig litt kos det og..
Energien dabber unektelig av når det er sånt vær. Jeg skulle vel strengt tatt vært ute i garasjen og holdt på med noen prosjekter. Jeg har vel sånn cirka åtte stykker som venter meg. Men hvem regner..
Lysestakene fikk jeg til bursdagen min i fjor av søsteren min og en venninde. Er kjempeglad i dem.
Nei, jeg sitter nå her jeg og drømmer meg heller bort til varmere strøk.
Colombia kanskje.....? Nei, vi har ikke hørt noe enda, men venter(u)tålmodig.
Litt godt at vi ikke har ferie enda. Har hørt rykter om at det skal bli fint vær i august, så da satser vi på det.
Litt tankespredning her merker jeg.
Synes blondegardinen og rosestakene var en fin mix:) Min eneste dyprøde pelargonia er i full blomst.
Håper dere har en fin dag der ute og at været er litt bedre hos dere!

post signature

11 kommentarer:

liven sa...

Så fint i vinduet ditt Elin og noen nydelige gardiner!!
Kjedelig når det regner...slik vil vi ikke ha nå!!

Ha fine sommerdager så får vi håpe på godværet!!

Elin med Draumesidene sa...

Hei på deg! Ikkje så inspirerande med regn, nei... Her hadde vi regn først på dagen, men så klarna det opp. Har vore ute og måla vinduslister. Mannen i huset er snart ferdig med sjølve husveggane, og då syns eg at eg måtte hjelpe litt til. Kor lurt det var, gjenstår å sjå i morgen... Kjenner det allereie godt i desse tullete armane mine og nakken. Kjempefine lysestakar! Var så fine bilder, at eg gløymde av at du fortalde det regna! :)

Ha ein fin måndagskveld Elin!

Stor klem frå Elin :)

Tove `blogg verden sa...

Likt vær her regn regn regn...ikke inspirerende nei!! Men så koselig du har det med levende lys om ikke annet ; ) Nydelige stearinlys kupler!!
Ha en fin kveld
klem Tove

lillelaila sa...

I dag har det vært blåsbortdagen igjen her Vestfold, men ikke så mye regn. Litt var det i formidag, for da fikk jeg plassert både sag og kompressor i pavilijongen hos meg, sammen med en frustrert "snekker" Egil som ikke var glad for regnvær:)
Koselig med håndarbeid på gråværsdager!
klem Laila

Anonym sa...

Så flotte bilder,Elin. Kjenner at jeg venter litt spent sammen med dere...kos med litt innevær også bare det ikke blir for mange dager av dem.
Gun i Maura

tove sa...

Hei hei
Desverre får vi ikke gjort noe med det ustabile været. Våknet til regn idag og. Da er det jo godt at vi kan kose oss inne med levende lys og håndarbeid.
Nyt dagen uansett vær
Klem Tove

mimmi-leone sa...

Hei!
Takk for koslig kommentar!

Så koslig at du ville legge deg til som følger til bloggen min, slikt inspirerer og gjør meg glad!

Veldig fine bilder.

Så får vi krysse fingrene for at været blir bedre.

Ønsker deg en nydelig dag uansett vær.

Klem fra Mimmi-Leone

merethe sa...

Her er det småregn i dag også akkurat som i går. Vi driver nå og pusler med dette hobbyhuset vi da. Det er mange små detaljer som tar tid å gjøre. Jeg driver og maler den nypussede gamle pipa der inne. Min kjære maler alle vinduene sitt siste strøk. Blondegardiner ligger klare for å henges opp der ute. De kom jeg på når jeg så innlegget ditt av det koselige vinduet.
Ha en fin fin uke tross regnvær. Du er hjertelig velkommen på en kopp kaffi :)
Klem Merethe

Jannicke sa...

Hvis det er noe trøst : ikke fint i Bergen heller... i dag har det øst ned absolutt hele dagen..
Satser på bedring i august, ja :o)

Sommerklem fra J.

Butterfly sa...

Hei, hei :O)

Vi krysser fingrene for at dere snart skal en tur til Colombia :O)

Nydelig vindu hos deg. Det regner hos oss også! Håper stadig på S O L, men det tar åpenbart tid!!

Min mor ble veldig glad for vesken :O)

Ha en fin tirsdagskveld!!

klem fra Yvonne

salige lavendel sa...

Bare innom for å ønske deg en god helg =)