torsdag 22. juli 2010

Englebord...

På søndag så dro jeg og dansken på en minikjærestetur. En kan det selv om en har vært godt gift i 5 år vel?;)
For den vanlige mann i gata så hadde vel dette bare vært en ordinær dag, men for oss så var det et avbrekk i hverdagen.
Vi tok oss turen til Grünerløkka og på Birkelunden marked. Og her var det mye flott! Men jeg skal love deg at enkelte av disse selgerne visste å ta seg betalt.
Jeg har lenge vært på jakt etter en gammel kjøkkenvekt, men den jeg falt for skulle de ha 500 kr for. Ærlig talt, det er ikke gull de selger da. Eller er det bare meg som ikke vet hva de egentlig er verdt? Hva sier dere?
Jeg fikk med meg tre engler. To av dem er ganske store og like, og jeg gleder meg til å komme i gang med dem. Tidligere har jeg spraymalt engler, men ikke disse. De skal få en litt annen make over. Jeg leker med et par ideer.
Den siste engelen får seg nok bare litt spraymaling, men det blir jo vanligvis flott det også. Været de siste dagene har ikke akkurat vært det beste å spraymale i. Men helgen da er det visstnok meldt knallvær. Gleder meg allerede.
Vi dro videre til Aker brygge og fikk oss en brunsj på T.G.I. Friday. Faktisk første gang jeg har spist der, men det blir ikke den siste. Kjempegod mat! Og vi var veldig enige om at de ble ikke siste gang vi gjorde noe sånt.
Viser litt bilder fra spisebordet vårt. Bildene ble tatt hals seks i går morges. Fikk plutselig et flash;)
Litt nytt, litt loppis og litt spiselig. Duken har min oldemor brodert.
Håper dere får en fin torsdag folkens:))

post signature

11 kommentarer:

tove sa...

Hei hei
Nydelige engler.
Ha en fin dag
Klem Tove

Eva sa...

Nydelig engel. Fin som den er også. Kjedelig med kjøkkenvekta, men du gjorde rett. Affeksjonsverdi som gjelder.
... og en liten kjærlighetstur i ny og ne;) Det er viktig det:)
Klem fra Eva (som sitter her i Vestlandsregnet som ikkje vil ta slutt)
Stikker på loftet og maler et kott no. Kanskje det hjelper mot vèrsjuka.

lillelaila sa...

Herlig med sånne kjærestedager, tar seg alt for sjelden tid til det!
Vakre engler du har fått deg. Spennende å se hva du finner på;)
Ha en fin dag
klem Laila

Elin med Draumesidene sa...

Hei Elin! Høyres ut som om du og dansken har kooosa dokke! Ang.prisar, har eg ikkje peiling? Men 500 var ein stiv pris. Var innom antikksbutikk i Sverige, og der var det billeg. Men eg hadde (heldigvis)ikkje igjen svenske pengar, og dei ville kun ha det. Heller ingen terminal. Trur min bedre halvdel sukka letta! :)))

Vakkert bord du har ordna til. Eg er ikkje kreativ før ut på formiddagen! Lykke til med engle-makeoveren!

Ha ein fin dag, her regner det voldsomt på tredje dagen...

Klem frå Elin :)

Romantikk-takk. sa...

Hei. Dyr den vekta ja. :( Så koselig med turtelduetur da.:) Nydelige bilder,flotte engler,skal bli spennende og se hva slags planer du har for de. Her sprutregner det i dag og jeg maler gjesterommet. :))Klem.

Laila sa...

Kjærestedager er viktig uansett hvor lenge man har vært gift, og særlig når man får barn.
Kjempefine engler, blir spennende å se hva du gjør med de.
Ha en fin kveld, klem Laila

ide-puffen sa...

Flotte engler og stilleben på morgenkvisten. Noen ganger er det bare så deilig å opp med lyset og fuglene.
En liten kjærlighetstur er så forfriskende og romantisk en gang i blant.

Kos deg videre.

Randi

Jannicke sa...

Er selv på jakt etter en gammel kjøkkenvekt, men 500 kr syntes jeg var rått..
Nydelige engler dere fant på kjæresteturen :o)
Klem J.

Min Quilte krok sa...

Fine skatter:-)
Viktig med kysse tur. (Voksen tid for seg selv) Ungene mine skjemtes når vi sa at vi skulle på kysse tur, men er viktig å finne på noen sprell:-)
Kos deg, her meldes og om at sola skal komme
Helge klem fra nord

mimmi-leone sa...

så koselig at du la deg til som følger av bloggen min.
Velkommen skal du være!

Takk for tips til spisested på Aker brygge, må prøve det en gang.

Ønsker deg en nydelig dag!

Hilsener fra Mimmi-Leone

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hørtes ut som en koslit dag.
Jeg merker også at prisene på brukt/antikk er høye for tiden. Jeg sliter med å finne tak i noe som er så billig at jeg kan selge det videre. Tok en tur til Sverige og skulle handle. men der var det dyrere enn noen plass jeg har vært:)) Det er jo blitt veldig populært med gamle skatter og det gjør jo at det er rift om godbitene, og dermed stiger prisene. Jeg tenker at vi skal over en topp også går prisene nedover igjenn. i takt med at interessen synker. Så er det bare oss spes. interesert igjenn og markeded er som før. Kansje??
Må du ha en skjønn søndag.