fredag 9. juli 2010

Endelig på plass...

Det er tydeligvis litt gråvær som skal til for at inspirasjonen kommer krypende tilbake til meg. Det var på tide også synes jeg.
Så jeg fikk svingt meg rundt i både støvsugervals og bøtteballett i går. Hva trenger man ergometersykkel og vekter til når en har husarbeid? En blir ganske så svett og sliten når en har to etasjer å holde i orden.
For flere måneder siden fikk vi en alldeles nydelig Singer symaskin av en kompis av oss. Han hadde verken plass eller særlig interesse for den.
Gjett om jeg ble glad da!
Men jeg har forsømt den. Den har stått og lusket i et hjørne, ganske ensom og forlatt, i påvente at den skulle få sin ærverdige plass et eller annet sted.
Og siden inspirasjonen min fant det for godt å komme tilbake også, så har jeg nå en glad symaskin hjemme.
For et par måneder siden, da kreativiteten var tilstede, så lagde jeg et bilde. To omganger fikk det seg før jeg ble sånn passe fornøyd. Liker fargene godt, men ikke fornøyd med hjertet mitt.
Jaja, nå henger det på veggen og der blir det nok en stund.
Til søndag skal vi på hagevandring hos Mia med den fantastiske bloggen Mias landliv. Det blir kjempespennende å se den hagen som jeg har beundret på bilder så lenge. Håper på å få litt inspirasjon også, og det tviler jeg egentlig ikke på at jeg får. Dansken blir med meg. Se det tok han som en selvfølge gitt:)
Da gjenstår det bare å ønske alle der ute en riktig god helg, så håper vi at sola holder seg der oppe:)

post signature

11 kommentarer:

Hespe sa...

Hei på deg!
Nå må jeg smile her jeg sitter! Da jeg var hjemme hos mamma på ferie, fotograferte jeg henne sgamle Singer maskin, og skal lage et lite innlegg - ser at din nesten er identisk, bare kanskje litt gamlere ;o) Maskinen er fortsatt i bruk, og nå senest sydde vi gardiner til rommet som ble pussset opp i gamlehuset - veldig god maskin!!!

Men duuu, bildet du har laget, skal du være kjempefornøgd med - synest det var helt nyyydelig jeg!

Da må du ha en herlig helg, og kose deg masse på hagevendring hos Mia (skulle gjerne vært med)- hils så masse!!!!!!

Stor klem fra Hildegunn

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Hei☺
So heldig som fekk ein slik maskin☺
Eg leitar ofte på Finn etter sånn! Gir ikkje opp☺

Fint bilde du har laga!!!☺

God helg☺

Klem M♥

salige lavendel sa...

Så fint bildet ditt var!! Synes hjertet så flott ut også jeg. Høres idyllisk ut med hagevandring, kos deg masse!!

Min Quilte krok sa...

Flott bilde og flott sy maskin:-)
kos deg etter hus vasken.
Klem fra meg
Her har vi flott sommer vær = lyse lange sommer netter;-))

bea sa...

ble jo knallflott med symaskinen der!! og man skal vente til man får ånden over seg:) da havner tingene der de skal :))

bilder var nydelig Elin.. du er altfor selvkritisk!! det har jeg sagt før:))

bøtteballett.. kom hit så skal vi få svingt oss :))

å så skal du til Mia.. det tror jeg blir en opplevelse.. har fulgt henne siden jeg startet å blogge.. en deilig hage og et deilig menneske.. du må hilse så mye fra meg!!! og gi rosebuene en klem fra mæ :))

ha en strålende helg.. klem til dansken og dæ:)

tove sa...

Hei hei
Så fin symaskin. Jeg har og akkurat fått meg en sånn. Ønsket meg lenge. De er så fine.
Fine bilder har du laget og.
Ha en fin lørdag
Klem Tove

Nooria sa...

Der var du ja! Måtte sniktitte litt her inne. Det gjerdet dere har ved bedet var kjempefint (ser ut som skigard). Var det det dere har lagd? Gangstien av skifer var også fin :-).

Violetta sa...

Herlig symaskin, og så bra at den som har plass kan få overta! Syns sånne gamle maskiner er så stilige.

Angående svømmebasseng så har jo du snart alibi for å kjøpe et sånt ;-) Ønsker deg en flott sommer, men håper den neste blir enda bedre! :)

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Så utruleg fint du har det!
Likte så godt slik du har pynta med di singer..
Bildet du har laga...I LOVE IT!
NYDELEG♥

Hagevandring hos Mia..Ah!For ein draum♥

Tusen takk for slike fine ord frå deg♥
Du er så GOD!

Ønskar deg gode sommardagar:)

Klem frå Astrid♥

Jannicke sa...

De er sjarmerende de der gamle Singerene :o)
Håper du koste deg på hagevandring :o)
Klem J.

Jannicke sa...

De er sjarmerende de der gamle Singerene :o)
Håper du koste deg på hagevandring :o)
Klem J.