mandag 12. juli 2010

En titt inn i Mias landliv..

Lange snirklete veier....
Øsepøsende regn...
En oppgitt danske (pga at vi kjørte en milelang omvei)og en fnisende Elin med sommerfugler i magen.
Tid for tur til Mias herlige landliv.
10 minutter for seint ute, selv med god veihjelp av Villmarkstausa på øret. Men frem kom vi og se så plutselig forsvant regnet også gitt. Som bestilt av Mia selv:)
Mia bak bloggen Mias landliv viste seg å være en like fargerik og sprudlende dame som teppene og dukene hennes er. Og for dere som har sett dem på bloggen. Er ikke de bare helt fantastisk flotte?
Det var servering i låven sammen med de røde blankpussede traktorene til hennes mann. Søtt og romantisk blandet med høyballer og kjøretøy mens vi hørte fuglekvitter fra taket. Herlig stemning.
Flere bloggere var også tilstede. Som nevnt tidligere, min kjære veiviser Villmarkstausa troppet opp med en deilig Oreokake.
Andre bloggere var: Nostalgiske Nooria, Laila`s lille rede, Butterfly og Lillelaila`s hobbyrom. Håper ikke jeg har glemt noen. Kjempehyggelig å treffe dere jenter:)
Det troppet også opp damer uten blogg, og en kom langveisfra. Helt fra Trondheim faktisk:)
Både jeg og dansken har fått masse inspirasjon nå. Og det første jeg ser at vi har egentlig valgt litt feil stauder og blomster hjemme. Men det er lov til å prøve og feile ikke sant..
Inspirasjon. Jeg våknet klokka tre i natt og fikk ikke sove lenger. Lå bare og tenkte på masse. Følte energien og inspirasjonen flomme over igjen. Dette har jeg ventet på gitt:)
Mye kan sies om hagen og huset til Mia, men jeg lar bildene tale for seg selv. Så her kommer et stort bilderas. Var faktisk ingen bilder som jeg syntes jeg kunne droppe.


Håper dere får en flott uke folkens:)

13 kommentarer:

Villmarkstausa sa...

Hei og takk for sist. Så hyggelig det var å treffe deg og "dansken"din.
Jammen tok du mange fine bilder. Ble skikkelig inspirert jeg som ikke har hage lenger, og det var i grunn bra for nå vet jeg mye mer om hva jeg vil med den;-))
Ha en flott sommerdag!

Min Quilte krok sa...

Ja det var mye flott:-) sjekk det trekket på stryke brettet, det har vært noe:-))
Ha en fin uke
Klem

Nooria sa...

Wow så fine bulder du tok!

Det lille store julemarked finner du her http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=168766175741&ref=ts og her

www.detlillestore.no

Koselig å treffe deg og dansken :-).

Nooria sa...

Bilder skulle det selvsagt stå :-)

Mia sa...

Hei Elin! Takk for at du og "dansken" din tok en tur til bruket vårt for å "vandre". Det var veldig koselig å hilse på dere. Så mange flotte bilder som du har tatt av dagen igår... og jeg som ikke fikk tatt noen. Så jeg har linket til innleggett ditt i mitt (håper det er OK).

Mia sa...

Oooops, nå holdt jeg på å glemme noe veldig viktig, nemlig å takke deg for den herlige gaven jeg fikk av deg. Det var så vakker og søtt med stearinlysene og fyrstykkene, ogjeg ble så glad! Så tuuusen takk til deg!

bea sa...

må ha vært en opplevelse!!! den kjøkkenhagen og rosebuene alene er nok verdt turen:))

ja, man skal prøve seg frem i hagen.. for hvordan skal man kunne vite hva som passer og ikke minst hva man liker og trives med selv :)) dessuten trenger man IKKE å det samme som det andre har:))

ha en herlig kveld.. klem fra mæ

lillelaila sa...

Hei og takk for igår!
Det var jo så spennende å møte personene bak disse flotte bloggene. Har lagt deg i blogglista mi så får jeg fulgt med hva som skjer her inne:):):)
Flotte bilder du fikk tatt. Ser jo nå at jeg glemte jo helt hønene:)
Laila

Laila sa...

Hei Elin og takk for sist, kjempefin dag og hyggelig å hilse på deg og dansken.
Har lagt deg til på lista mi så nå skal jeg titte inn til deg oftere.
Klem Laila

liven sa...

Heisann!!
Så fine bilder du har tatt fra din vandring og så heldig dere var som kunne gjøre dette!!!
Det ser så nydelig ut hos Mia...og hun er til stor inspirasjon!!
Som både gjelder hage og interiør!!!
Kan godt skjønne du ikke fikk sove Elin :o)

ha en fin sommeruke

Hennes sa...

Heisann.

Flotte bilder du har tatt.
Skulle gjerne vært der, men kansje en annen gang..
:O)

Butterfly sa...

Hei Elin!

Så hyggelig og hilse på deg og "dansken" din! Tror vil alle fikke et hyggelig møte med de dype norske skoger, enkelte av oss litt nærmere enn andre hehehehe :O)

Bildene dine ble kjempefine! Ser at du også fikk ta bilde av hønene, de ville ikke stille opp for meg, men løp sin vei så fort jeg beveget på meg ;O) Kan jo være blafringen fra den lange kjole....

Hagen til Mia var utrolig inspirerende! Selv jeg som bare har et balkong"trau" i betong vurdere alvorlig om jeg skal være modig til neste år :O)

Håper du har en fin dag!! Masse lykke til med adopsjonen :O)

klem fra Yvonne

Maliva`s verden sa...

Hei....så gøy å se bildene fra deres bloggtreff....Kan tenke meg dere koste dere og at Mia var den perfekte vertinnen.
Ha en fortsatt fin sommer. Klem fra Maliva