torsdag 10. juni 2010

Sommerferieplaner...

Som vanlig har vi tenkt oss ned til Danmark en tur. Må jo nesten ned for å hilse på familien. Men denne gangen blir det en litt annerledes tur. Det blir en ferietur med mange småstopp med i hvert fall en overnatting hver vei.
Vi kjører ned til Larvik og tar båten over til Hirtshals. Derfra har vi pratet om å kjøre innom Ålborg og Århus. Er ganske sikker på at jeg har vært der før, men da var jeg så liten at jeg ikke husker det. Nå har jeg lyst til å få med meg litt mer av dette deilige landet. Og en viss danske har vel også ikke så vondt av å se seg om i hjemlandet;)
Men er ganske så grønn på dette med å legge reiserute da. Og så er det ikke til å komme bort i fra at jeg vil innom steder hvor det finnes noen fine interiørbutikker.
På vei tilbake kjører vi til Helsingør og tar båten over til Helsingborg. Veien videre oppover går til Kopparberg der jeg har familie. Kjempelenge siden jeg har sett dem, og jeg har også veldig lyst til å hilse på vårt siste familiemedlem:)
Hvis jeg har forstått det riktig så ligger butikken "Den røde lade" i Helsingør. Og dit vil jeg! Men det er nå den eneste jeg vet om også.
Er det noen av dere damer der ute som kan tipse meg om noen butikker? Vi kjører som sagt Jylland nedover.
Avslutter med noen sommerlige bilder fra hagen..
Fuglebadet kjøpte jeg på Plantasjen i fjor.
Gjorde seg ved siden av minidrivhuset synes jeg.
Foten var i svart jern og noe naboen skulle kaste. Godt at de igjen tenkte på meg først;)
Håper ikke prestekragene skremmer bort fuglene da. Dekorativt var det i hvert fall.
Syrintrærne står i full blomst nå. Vi har tre stykker men jeg ønsker meg flere.
Men syrintrær i blomst frister også andre kryp. Denne holdt på å skremme livet av meg der jeg fløy rundt og knipset.
Og til slutt et bilde av den flotte Rhododendroen som jeg fikk tl bursdagen min.

Nå er det natta for meg. Skal opp klokka fem. Men i morgen har jeg pkaner om en lang bloggerunde. Da er nemlig dansken på sommerfest med jobben.
Ha en flott kveld videre folkens:)


post signature

8 kommentarer:

salige lavendel sa...

Lykke til med maleprosjektet ditt! Og for noen nydelige bilder fra hagen!! God tur til Danmark, det er jo bare et deilig ferieland.

Landlige Hjem sa...

Masse lykke til med maleprosjekt og en nydelig tur til Danmark!
Flotte bilder du viser, det fuglebadet var nydelig!!:)
Takk for koselig hilsen hos meg, du var med i trekningen vet du hi hi:)
Koselig å ha deg som følger:)
En flott helg ønskes fra meg .)
Klem klem Anki

Mia sa...

Heldige deg, Elin, som reiser til Danmark på sommerferie. Jeg er jo så glad i Danmark selv, men det ser ikke til å bli noen tur på meg... kanskje i august, men slettes ikke sikkert.

Takk for dine alltid så koselige hilsener i bloggen min. Og jeg synes det hadde vært kjempekoselig om du hadde mulighet til å komme på hagebesøk hos meg. For du har helt rett, vi bor vel ikke så langt fra hverandre... jeg riktignok mer mot øst. Jeg hører gjerne fra deg hvis du har lyst og mulighet.

Villa Klaraberg sa...

Hei Elin og tusen takk for en veldig hyggelig hilsen. Siste stopp denne natten blir hos deg. Det høres ut som dere har planlagt en flott tur til Danmark...spennende!! Kan ikke hjelpe deg med noen butikktips, men får håpe noen andre kan. Det fuglebadet ditt er veldig fint, akkurat et sånt ønsker jeg meg også! Flotte bilder du viser oss. Jeg legger deg til i blogglisten min. Nattaklem fra Jorunn

Prinsesse Elin sa...

Hei på deg.

For noen flotte sommerferie planer. Jeg holdt en knapp på Danmark men så kom forslaget på bordet at vi skulle reise til sverige sammen med min venninne Monica ( med bloggen det lille ekstra) og familien og da ble det jo kjempespennende å reise til sverige. Ingenting er som å gå på bruktmarkeder og loppis sammen med en god venn.
Så vi skal tilbringe litt over en uke i Lysekil. Huset er et 100 år flott landsted som nettopp har blitt pusset opp i lys landlig stil.
Men neste år da skal jeg til Danmark....jeg elsker Danmark. Jeg kaller meg selv for skapdanske for jeg kunne hatt flyttet til Danmark på flekken. he he.

Ønsker deg en super dag videre. Klem fra Elin:)

Mia sa...

Klart du kan ta med deg dansken din! Skulle bare mangle! Slik jeg har forstått så er det flere av damene som kommer "med følge" og min kjære er også hjemme, så det blir så absolutt ikke bare en "damenes happening". At dansken vil komme synes jeg er bare kjempehygelig!

M sa...

Hei venn!
Så søt du er da, jeg har ikke fått med meg det nye profilbildet før nå...har vært så opptatt med en altfor krevende jobb, og et nytt kjærlighetsliv ...
:D
Og ja, det dukker opp når du minst venter det, jeg har blitt kjæreste med min bestekamerat fra ungdommen, så vi har vært venner i 23 år...
:D!!!
Ha en fin helg videre,
Klem, M

Hespe sa...

Hei og takk for koselig hilsen hos meg!!!

Så herlig sommerferie du holder på å planlegge. Danmark er jo et fantastisk flott land å feriere i, og ekstra gøy når du har famili å besøk da. Siden jeg bare har tatt sjøveien til Hirtshals, Fredrikshavn og København, har jeg dessverre ikke noen gode tips å komme med - men VET jo at det er overflod av flotte steder og ikke minst butikker å besøke...;o)

Ha en fin søndagskveld, og flott kommende uke!

Klem fra Hildegunn