tirsdag 29. juni 2010

Sommerdvale...

Jeg har gått i sommerdvale.
Føler selv at jeg ikke gjør noe annet enn høyst nødvendig. Husarbeidet blir tatt, selv om det sitter langt inne. Når hybelkaninene har mutert til fæle gremlins kommer jeg med støvsugeren. Støvtørking rundt tingene som står på hyller og kommoder. Noen som kjenner igjen den?:)
Klær blir vasket og hengt ut til tørk. Det er ikke så verst gitt.
Vi har så mange prosjekter som venter oss, og jeg har så mange symaskinprosjekter oppe i mitt hode.
Men den sola som står så fint på himmelen om dagen frister enda mer.
Æsj, det er vel ingenting som har vondt av å vente til i morgen vel?
Sommeren er til for late dager i solsenga, is, grilling og myggestikk.
Så skal vi nok ta tak i prosjektene når dvalen slipper taket.
Avslutter med et lite bilderas fra kjellerstua. Ikke det stedet som jeg tilbringer mest tid nå men..
"Ny" hylle og pidestall til blomster.
Hylla var i ubehandlet tre. Beiset og malte den i fransk grå. Deretter brukte jeg min nye varmepistol og shabba den til. Jeg elsker min varmepistol:))
Fikk endelig somla meg til å bytte ut litt i tallerkenhylla også. Aftenbønnen i ramma har jeg kjøpt på Himmelrommet.
Hjertet har jeg fått av min kjære. Ramma fikk jeg til bursdagen min og kortet har jeg bestilt av Salige lavendel.
Håper ingen ser at vi fremdeles ikke har fått pussa opp trappa;) Vi blir rett og slett ikke enige!
Følte for litt messing igjen faktiskt. Litt kontraster synes jeg er bare fint. Lysestaken og mugga har jeg fått av en venninde. De små rammene er etter pappa og bildene har jeg funnet i et gammelt familiealbum.
Ha en strålende flott sommerdag folkens!!





post signature

14 kommentarer:

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Kjempe koseleg i din gang:)
Lekkert med den hylla!
Å med messing synest eg det var det lisje ekstra!
Absolutt fint med kontrastar:)

Kjempe kjekt at du vil vere med på min give away♥
Så krysser vi fingrane for ei maileg står å ventar på din lisje STORE skatt♥

God tysdag:)
Klem frå Astrid♥

Jannickes Hjemmekos. sa...

Hei, Elin
Så fine bilder i innlegget ditt. "Luddig" å bruke varmepistol til å shabbe, det ble jo veldig fint. Ha en strålende dag, du også. Klem

I drommeslottet. sa...

Så lekkert det var under trappen med den fine hylla og til behøret!Jeg festet meg med varmepistol.. åssen type er det og hvordan gjør du det? Aldri hørt om at man kan bruke det til å shabbe.. kult!

Familien Furu sa...

Den kjelleren din er lekker :))

Ettersom det er et fåtall av sommerdager i året så er det helt i orden å gå i dvale mener jeg :) Jeg støvsuger litt sånn som deg om dagen hi hi hi I går gadd jeg ikke flytte på stolene engang, bare støvsugde der jeg kom til ha ha ha
Det skal være sånn :)

Ha en herlig tirsdag :)
Klem klem

Min stil sa...

Hei hei.
Så koselig du har det. Hærlige duse farger.
:) Susanne

Metu sa...

Så flott og innbydende du har det :)Du er kjempeflink :)

Ha en fin sommerdag :)

Elin med Draumesidene sa...

Hei! Så fine bilder! Lekker den hylla du hadde behandla! Eg vil heller ut og slå plenen no, enn å vaske hus... Enig i at det andre får vente. Best å nyte fine, varme dagar utandørs!

Tusen takk for fin helsing inne hos meg!

Ynskjer deg ei vakker veke mot juli!
God klem frå Elin :)

Drømmeskyen sa...

Så fin kjellestue du har! Så rolige og duse farger.

Ønsker deg en fin tirsdag:)

Hilsen Hilde

Sisselshverdag sa...

Vi koser oss og sløver så lenge det er sommer vel, vet jo ikke når det er over ;)

Min Quilte krok sa...

Kos deg i valen din;-) Hørtes veldig fornuftig ut. Nyt sommeren mens den er der:-)
Flotte bilder
Klem

Jannicke sa...

Koselig kjekker, Elin :o) Lyst og fint, mange skjønne detaljer...
Ønsker deg en riktig fin sommeruke videre :o)
Klem J.

Precious Home sa...

Koselige bilder du viser!

God Sommer til deg og dine!

liven sa...

Hei Elin!!
Så koselig du har det...og mange skjønne detaljer!!
Ønsker deg en flott julimåned :o)

salige lavendel sa...

Du og du så flott kjellerstue du har. Måtte se litt ekstra på den "shabbingen" din, for den så veldig ekte ut. Som regel synes jeg shabbing av møbler lett ser litt dumt og kunstig ut, men du har fått til følelsen av ekte slitasje synes jeg.Holder du varmepistolen over malingen og skraper vekk etterpå?? Fint var det i allefall. Og kjempekoselig å se et av Salige Lavendelkortene i et SÅ vakkert miljø =)