onsdag 9. juni 2010

Bursdag og katteslagsmål...

På lørdag så hadde jeg som sagt tidligere sex og singelliv party.
Gjestene mine ble tatt imot på den røde løperen (glemte å ta bilde!)og fikk servert hver sin Cosmopolitan. Akkurat sånn som jenter flest bør bli tatt imot;) Jeg hadde, med god hjelp fra en kjempesnill venninde, laget i stand et tapasbord. Dette besto av:
  • Kjøttboller i salsa
  • Marinerte kongereker
  • Westfaler skinke og mangosalsa
  • Tortillalefser fylt med skinke, rød pesto, parmesan og ruccola
  • Tortillalefser fylt med karrisaus, kyllingfile, bacon og ruccola
  • Pastasalat
  • Tomatsalat
  • Spansk tortilla (omelett)
  • Kokte poteter i aiolidressing
  • Foccaccia og kjeks
  • Oliven, ost og marinert hvitløk
Jeg lagde navnelapper på de forskjellige rettene. Brukte en "gammel" skrift, klipte med mønstersaks, la de i kaffe og krølla dem sammen for å få den rette looken.
Det var nok mat for så si det sånn. Og litt skryt til begge kokkene. Maten smakte fantastisk:))
Jeg hadde tenkt masse på hvordan jeg ville dekke bordet. Så endte det vel egentlig opp med å bli et ganske så enkelt bord.
Jeg hadde planer om en kjempestor syrinbukett. Men hva gjør man da når syrinene ikke hadde slått ut i full blomst? Noe de alltid pleier å ha gjort når jeg har bursdag. Da ble det en liten og pinglete en. Men duften fikk vi:)
Satt sammen to gamle lakener med broderi og mellomverk til duk. Navnelapp lagde jeg selv. Synes de ble veldig søte.  En liten skål på tallerkenen med en liten sjokolade på gjorde liksom litt prikken over ien for min del. Og jentene synes det var kult. Bestikket satt jeg i et norgesglass.
Ville gjerne lagt ut et bilde av jentene som koser seg, men siden jeg ikke har spurt om det er greit så får jeg vel la være.
Kake ble det også. Og jeg holdt på å glemme å ta bilde, derfor så ble bildene kanskje litt rare, siden vi allerede hadde begynt å forsyne oss:)
Sjokoladekake er hellig hos oss. Oppskriften har jeg overtatt av farmor siden hun ikke orker å bake lenger.

Muffins med rosa krem:) Her har det allerede vært noen og forsynt seg. Kunne ikke akkurat si at de skulle legge dem tilbake for at jeg skulle ta bilde;))
Ellers så gikk festen bra den. Skravling, sladring, synging, litt mer drikking og ellers festing verdig noen sex og singelliv damer. Som alle troppet opp i lyse og lette gevanter som jeg ønsket:) De var så fine atte.
Fine gaver fikk jeg også. Fornøyd med alt jeg fikk, men favoritten fikk jeg faktisk av min kjære danske. Nemlig min egen verktøykasse. Hihihi... Nå slipper jeg å mase på han hver gang jeg trenger en skrutrekker eller hammer.

På selve dagen min som var på mandag, så hadde min kjære planlagt at vi skulle dra til Gansvika for å spise og kose oss. Men natt til onsdag kl 0215 ble jeg vekket av det verste katteslagsmålet som jeg noen gang har hørt, oppe i stua. Jeg løp hylende opp trappa, og så den grå katten (som har vært inne hos oss flere ganger) i full firsprang ut av kattedøra. Men siden jeg kom hylende opp av døra ble den så vettskremt at den fant knapt døra. Men ut kom den før jeg, desverre, fikk tak i den. Det jeg ikke hadde sett var hvordan det faktisk så ut. Det fløyt av kattepiss og grå hårdotter overalt! Og det var ikke lite hår altså. Tydeligvis så er denne katten syk på et vis, for selv i et skikkelig katteslagsmål så er det ikke vanlig å miste så mye hår. Men da var det bare å begynne med å vaske gulv. Akutt vondt i halsen fikk jeg også av den skrikinga.
Fikk nesten ikke sove etter på, så da jeg kom hjem fra jobben på mandag så sovnet jeg på sofaen og var totalt utslitt. Da vi skulle dra så spurte jeg min kjære danske pent om vi ikke bare kunne hente oss en pizza og se på film. Og det var greit for han så lenge jeg ikke ble sur på han seinere fordi jeg angret meg. Neida, kvelden ble koselig den. Og Gansvika kan vi jo bare ta en annen dag:)
Ha en fin onsdag dere som titter innom meg...

post signature

7 kommentarer:

tove sa...

Høres ut som en fin og vellykket feiring. Gratulerer...
Masse finer gaver fikk du og....
Ha en fin dag

Klem Tove

vårt lille hjem sa...

Gratulerer med overstått! Ser ut som det var et hyggelig og ikkje minst velsmakande selskap ☺

liven sa...

gratulerer med vel overstått dag!!
Høres ut som dere hadde det flott og maten så jo velsmakende ut!!!

ha en fortsatt fin onsdag Elin

Hulda sa...

Nydelig dekket bord! Så fint med de bildene ved hver tallerken.

Jannickes Hjemmekos. sa...

Hei, Elin
Gratulerer masse med overstått. Det ser ut som at du hadde en fin feiring. Jeg var ute med "gamle" venninner på fredag. Vi har ikke vært samlet slik på 25 år!!! Hun ene har adoptert en gutt fra Colombia. Hun fortalte at de hadde unormalt lang behandlingstid i Colombia. Håper dere snart får en gledelig beskjed. Ønsker deg fine dager. Klem fra meg

Jannicke sa...

Huff, for en kattehistorie! Stakkers deg som måtte vaske opp etter denne katten!

Maten så og hørtes helt fantastisk ut! Og : Gratulerer med dagen på etterskudd :o)

Husker du jeg fortalte om min venninne som også venter barn fra Columbia? Nå har de kommet inn i en slags kø hvor de har fått et "ventenummer"... så det er lysning i køen! De hadde også fått vite at det skjedde mye på Columbiasiden nå... så bare vent! Snart er det din tur!

Klem J.

bea sa...

skjønte det var noe jeg hadde glemt.. gratulerer med overstått.. og etter bildene ser det ut som DEN festen.. er sikker på at det var knallgod mat fikk vann i munnen her bare av oppsummeringa :))

hva skjer med den katta?? tror du bør sperre kattedøren på natta slik at den ikke kommer inn.. plutselig en dag har du huset fullt av fremmede katter.. skummelt..

nå så det blir DK.. vi reiser ned 27.juni og blir ut juli.. da er planen at gubben, jeg og bikkja kjører hjem.. har leid ut huset for 1 år så får vi se..

ha en toppers helg.. klem fra mæ og hils dansken:)