lørdag 29. mai 2010

Nytt gjerde...

Jeg drømmer om et hvitt stakittgjerde. Et som jeg må vaske hvert eneste år og sikkert male også for å holde så fint og hvitt som jeg vil ha det. Men det er helt greit.
På tre av sidene i hagen så har vi thujahekk. Skulle jeg valgt helt ny hekk nå så hadde det nok ikke blitt thuja. Da tror jeg at jeg ville hatt noe som blomstrer og som holder seg grønt resten av året.
Men den ene siden mot naboene med alle hundene der må vi ha gjerde. Og som sagt, jeg drømmer om et hvitt stakittgjerde.
Men hva fikk jeg da? Jo dette:
Er det jeg som er sær som synes at dette passer til et tømmerhus på fjellet et sted? Ikke i et boligfelt da. Jeg har diskutert med dem, men de har kjørt sitt eget løp. De har jo syv hunder og fire katter som de skal holde der inne. Og med en skigard da er de sikra at de holder seg der de hører hjemme. Hundene i hvert fall. Kattene løper inn og ut av kattedøra hos våre to som de lyster.
Det positive er at vi slipper å betale en krone for det. Og de morkne plankene som var igjen av det gamle gjerdet tok vi vare på. Og de har vi begynt å bruke allerede. Bilder kommer:)
Så nå har jeg sluppet drømmen om et hvitt stakittgjerde. Nå drømmer jeg om flere syrinbusker for å skjule litt av den fæle skigarden. For at det passer til vårt hos er synd å si.. Eller hva sier dere?
I dag går finalen i Grand prix, og den må jeg bare få med meg. Så her blir det kos med mannen i mitt liv, ost, kjeks og rødvin. Høres ut som en flott kveld for meg i hvert fall.
Kos dere masse der dere er:)

post signature

14 kommentarer:

Ellinor sa...

Hvitt gjerde er fint ja. Du får bare plante så det blir skjult litt.
Og ja, Danmark har en fin sang i år :) Lykke til

Synnøve sa...

Jeg likte gjerdet dere har nå, selv om det er fint med hvit gjerdet også:))
Her blir det biff og rødvin til GP i kveld:))

Kos deg med mannen og GP i kveld:))

Klem Synnøve

Synnøve sa...

Jeg likte gjerdet dere har nå, selv om det er fint med hvit gjerdet også:))
Her blir det biff og rødvin til GP i kveld:))

Kos deg med mannen og GP i kveld:))

Klem Synnøve

Synnøve sa...

Hehe,som du ser så likte jeg gjerdet ditt så godt at jeg måtte legge inn kommentaren to ganger:))

tove sa...

Jeg syns ski gard er fint, men skal jo passe til omgivelsene. Å plante syrin busker inntil et sånt gjerne syns jeg er veldig fint.
Gjør det beste ut av det

Ha en fin GP kveld

Klem Tove

salige lavendel sa...

Jeg synes ikke det var så galt jeg! Du kommer nok til å vende deg til det etter hvert. Det er rart med det - når man hadde en helt annen ide om hvordan det skulle se ut, så blir alt annet kanskje en skuffelse. Med noen syriner eller vakre sommerfuglbusker foran der blir det jo fort franske stemninger likevel =)
Kos deg med kvelden og GP!

bea sa...

vel, i følge en avis overskrift er det mange naboer som havner i retten.. dette var en av årsakene.. en nabo kan IKKE ta seg til rette uten å spørre om det er greit.. be typen rive dritten.. et gjerde skal passe inn og stå i stil med husene ikke hva han mener er flott.. gå til kommunen!!

alt 2.. plant en diger hekk helst vintergrønn..så ser du ikke gjerdet.. skigaard passer på ei hytte.. ikke i et boligfelt..

vårt lille hjem sa...

Det er sannelig ikkje enkelt når fleire skal bestemme!
Du får prøve å kamuflere det så godt du kan ☺

He ein fin dag ♥

vårt lille hjem sa...

Det er sannelig ikkje enkelt når fleire skal bestemme!
Du får prøve å kamuflere det så godt du kan ☺

He ein fin dag ♥

lisje astrid's husblogg sa...

Hei♥
Å ja,kvitt gjerde er såå fint!
Synest det var kjempe koseleg slik det var og eg:)

Danmark var verdig vinnar!
Kjempe kul låt:)


Takk for fine ord frå deg:)
Hehe:)Ser eg skreiv litt missvisande ja...Eg skal ikkje ta vekk lyskruna,den skal berre følgje spisebordet etter ommøbleringa;)Likar den altfor godt til å fjerne den!

God søndag vidare♥Og ei fin ny veke ønskast♥
klem frå Astrid:)

Hulda sa...

Ser fint ut hos dere, og hvitt stakitt er nydelig, det har vi her. :) Håper du hadde en fin kveld i går da. :)

Hespe sa...

Hei på deg!
Et hvitt gjerde hadde nok blitt veldig, veldig fint - men - synes da ikke at det er så ille, med det som står der nå heller jeg...;o)

Grandprix kvelden ble gøy, men må jo si at det ble et skuffende resultat for Didrik. Han hadde virkelig fortjent å komme mye høyere på listen. Helt klart ikke året for ballader i år!

Ha en toppers kommende uke!

Klem fra Hildegunn

Tulip sa...

Synes ikke det er så ille, den skigarden som står der. Litt røff stil over den.

Men enig i at en skigard passer aller best inn påen fjelltomt, ikke i et boligfelt!

Villmarkstausa sa...

Det var shabby det gjerdet. Plant syrinbusker. Støtt et gammelt hvitmalt vindu mot. Rundt hvit bord, to stoler.
Eller plant en linne-hekk. Den blir tett, nostalgisk.Og så høy du vil ha den:-))Gjerdet blir garantert usynlig!
Hekken er avbildet hos meg....
Ha en god helg!