fredag 7. mai 2010

God helg:))

Forrige helg hadde jeg jenteklubben hos meg. I tradisjonens tro så skulle jeg finne en konkurranse som vi skulle ha. Hadde ikke ofret den en tanke jeg. Ganske ulikt til å være meg.
Men på lørdags morgen våknet jeg kvart over fem med nesten hjertebank. En ide hadde tydeligvis ploppet opp i hodet mitt mens jeg sov og ville bare ut:) så da var det bare å stå opp og frem med dataen. Jeg fant flere ordtak som jeg syntes kunne passe til den enkelte. Skrev dem ut i litt pen skrift, klippet fint til, la dem i kaffe for å få den rette looken og måtte til slutt frem med hårføneren for de tørket ikke fort nok for denne utålmodige sjelen. Ordtakene la jeg i glassene deres så ble det opp til dem å finne ut hvor de skulle sitte. Gøy ble det:)
Men den kreative energien ville liksom ikke gi slipp på meg der jeg allerede var i gang, så jeg endte opp med å lage noen fyrstikker og et glass som jeg satt telys oppi. Ble fint på matbordet.
Det det hele endte med var at plutselig hadde jeg dårlig tid så min kjære danske måtte trå til med middagen. Jeg var for opptatt med å pynte og stæsje bordet jeg;) Desserten sto jeg for da, og den var veldig god om jeg må få si det selv. Sjokoladefoundant med bærpurè. Nam!
Så med litt bilder fra oppdekket bord og hjemmelagde fyrstikker så ønsker jeg dere en god helg:)

post signature

9 kommentarer:

Jannicke sa...

Så utrolig fint og kreativt!! tenk å våkne slik da - med 1000 ideer i hodet :o) Herlig!!

Ønsker deg en riktig fin helg :o)

Klem J.

Har en drøm... sa...

Fpr en koselig og kreativ idè! Sikker på at det ble stemning da jentene skulle finne sine plasser:o))
Og for et nydelig dekket bord!

Ha en flott helg!

Klem Line

tove sa...

Så fin ide...
Et nydelig bord du har pyntet.
Ha en fin fredag

Klem Tove

Elin med Draumesidene sa...

Hei! Så nydeleg bord! Vakre detaljar! Og idèen med ordtaka var kjempegod! Håper at du har det fint, eg merkar det blir mindre tid til oppfølging av bloggar, når kveldane er lyse, og eg heller kan vere ute i hagen :) Men sånn er det vel berre?

Ynskjer deg og din kjære ei vakker helg!
God Elinklem frå meg til deg! :)

Hverdagen vår sa...

Så flott dekket bord vennen og nydelige fyrstikk esker-
Her sitter vi da jeg og min halvdel etter å ha vært lenge ute i hagen-

Kos dere i helgen!
Klem fra Eli

Bea sa...

Du er så kreativ at :)) nydelig bord du hadde dekket!!!

er litt sliten og utafor og kommentarene blir deretter:( vi høres etterhvert..

klem fra mæ

Rebecka sa...

Hei :O)
Du er så kreativ og flink! Skikkelig lekkert bord, og så koselig med visdomsord i glass. Og fine fyrstikkesker, og glass...

Ha en fortsatt fin helg.

Klem Rebecka

merethe sa...

Vakkert dekket bord og herlig ide om ordtakene. Imponert over at du våkner opp så tidlig med hodet fullt av ideer. :) Nydelig dekorerte fyrstikkesker. Eslker slike gamle nostalgiske bilder.
Ønsker deg en flott uke. klem Merethe

Tulip sa...

Så kreativ du er på natta!
morsom ide! Den må jeg prøve en dag!

klem