onsdag 5. mai 2010

Er helt overveldet...

Cirka hver tiende dag går jeg på strikkekafè. Der er vi en gjeng strikkeglade damer som møtes over strikketøyet og en kaffekopp. Som damer flest blir det skravlet og ledd bare sånn som vi kan.
Se alt dette her da dere!
Nest siste gang jeg var der (onsdag 21/4) begynte vi og prate om vår forestående adopsjon. Det var ikke alle som visste at vi skal ned til colombia om en stund og hente et lite gull. Og da de fikk greie på det så ble det mye okking og stønning. Skjønner hva jeg mener ikke sant? Jeg synes det er veldig hyggelig å få spørsmål om dette. Det er tross alt en veldig stor ting som skal skje i livet til min kjære danske og meg:)
Jeg er jo i gang med å strikke litt til barnehjemmet(ene) i Colombia, fordi de ønsker gjerne noen hjemmelagde gaver i stede for noe kjøpt.
Da damene hørte dette, så bestemte de seg alle som en at de skulle strikke små ting som vi kunne ha med oss ned. Kjempebra tiltak! Og jeg ble så glad for at de engasjerte seg.
På mandag var jeg igjen på strikkekafè. Og det var da jeg ble overveldet. For de har virkelig gått inn for oppgaven. En ullbukse, to luer, en kyse og ti par sokker hadde de allerede klart å produsere. Og dette var visst bare begynnelsen.
Utrolig fin detalj på buksa..
Jeg kjenner meg utrolig takknemlig for at de gidder. Dette er jo så absolutt til et godt formål, men allikevel så føler jeg litt at de gjør det for min/vår skyld.
Og jeg er evig takknemlig! Tusen millioner takk damer!
Er ikke dette bare helt nydelig?


post signature

11 kommentarer:

Metu sa...

Jeg blir helt rørt, jeg! Skjønner godt du blir helt overveldet, og selv om det er til barna i Columbia, så er det jo en utrolig fin og vakker gest til dere i ventetia :) Snille, snille strikkedamer!!
Og så nyyyydelige ting de har strikka også da :D

Ha en strålende dag, så håper vi snart det kommer en STOOOOOR telefon til dere!
Klem.

merethe sa...

SÅ herlige strikkedamer som står på for å lage nydelige ting som dere kan ta med dere. Så spennende at det snart skjer noe stort for dere. Å jeg gleder meg sammen med dere. :)

Anken sa...

Jeg ble helt rørt av dette jeg også. Så utrolig flott gjort at alle bidrar. Og så nydelige ting. Tenk så glade de blir for å få alt dette!

tove sa...

Så utrolig bra. Og dette er jo ting som virkelig kommer til nytte. Nydelige hjemmelagede ting...
Ha en fin dag

Tove

Ellinor sa...

Så fantastisk :) For noen venner du har på den strikkekafèen

Bea sa...

ja, skjønner godt at du ble målløs.. tenk at det fortsatt finnes folk med slikt hjertetlag.. nydelige ting damene har strikket og heklet.. så var den strikkecafeen ikke helt borte vekk da Elin:)))

Var innom tidligere i dag men måtte kapitulere.. har vært hos tannlegen.. og det var ikke for å spise kake..

Nå skal du ha en fortreffelig kveld og så høres vi når leppa her begynner å bli normal igjen:))

Klem fra mæ

Har en drøm... sa...

Å, nå ble jeg rørt og:o)) Så flotte damer! Slike saker som kommer rett fra hjertet er bare så flott ♥
Kan tenke meg barna blir glade:o))

Klem Line

Sisselshverdag sa...

Og jeg blir nå rørt av alle kommentarene du har fått :) Bare kjempemoro å strikke til småttiser, og selvfølgelig er det fordi det er deg. Klem

Jannickes Hjemmekos. sa...

Så flott initiativ og tiltak. Du får tipse dem som fordeler barn i Colombia at du har masse klær med til barnehjemmet... smøring, er det vel det heter. Nei, en kan vel ikke gjøre slikt, men fristende. Nå MÅ det snart være deres tur. Lykke til. Klem

Synnøve sa...

Hei Elin
hehe,nå er det på tide jeg finner senga kjenner jeg:)
Jeg skrev kommentar på innlegget her, på det forrige innlegget ditt fikk jeg se. Så se forrige innlegg du:)
God natt:)
Klem Synnøve

Hespe sa...

Så utrolig flott gjort, og masse flott de hadde strikket da - dette blir fint å ta med nedover til Columbia :o)

Ønsker deg en flott kommende helg!

Klem fra Hildegunn