onsdag 12. mai 2010

En svipptur over vannet...

I helgen så var vi en tur i Danmark i konfirmasjon til min kjæres nevø. Kom hjem i går - ganske forspiste. Er det noe danskene kan så er det mat. Eneste minuset for min del er at magen min reagerer på mye feit mat. Kremt, kremt - kanskje ikke noe en skal nevne i en blogg?;)
Bilder tatt i dag tidlig. Koste meg med kaffe og to Isabellas som jeg kjøpte i Danmark.
Kunne ønske at vi var så smarte at vi ble et par dager ekstra. Men da vi bestilte billetene så regnet vi ikke med å ta noen flere dager fri. Det er alltid så mye jeg så gjerne vil få med meg, men som jeg aldri får med meg. Dum setning hører jeg.....
Poenget er at de siste gangene vi har vært nedover så har jeg dura avgårde til et par interiørbutikker som jeg ønsker å besøke. Men de er jo alltid stengt!!! Å så utrolig irriterenes. Trøstegikk til røde kors gjenbruk, men fant ikke noe spennende der heller.
Årets første bukett med hvitveis for min del.
Men det derimot gjorde tanta til dansken som jeg hadde med på slep. Og stor var lykken da det viste seg at de flotte tingene hun fant var bursdagspresang til meg på forskudd. Bilder kommer:)
Jeg liker så godt uttrykket til jenta her. Drømmende..
Drømmen vår er med tid og stunder å få oss en hytte i Danmark. En av de typiske hyttene med stråtak. De er bare så utrolig flotte. Og der min kjære danske kommer i fra så er mange av husene sånn. Jeg tror jeg kunne vandret rundt i timesvis bare for å se på hus.
Synes kaffekoppen er bare så søt. De har min kjære arvet etter moren sin.
Og er det noe danskene kan så er det hager. Jeg simpelthen elsker deres store magnoliatrær og japanske kirsebærtrær som nå står i full blomst. Er spent på hvor stort magnoliatreet vårt kommer til å bli jeg:)
På søndag var det morsdag i Danmark. Så i konfirmasjonen ble det delt ut en liten potterose til alle damene. Kjempefin gest! Og så passet den perfekt i nok en kopp min kjære har arvet.
Vi kom hjem i går og har tatt resten av uka fri. Deilig med noen dager hvor vi kan gjøre hva vi vil. Men slappe av vet vi ikke hva er. I dag har vi holdt på ute i annekset. En vegg er i ferd med å komme opp og malerommet har fått tak. Ikke så mye å vise enda, men det kommer.
Ha en fin kveld dere som er innom meg. Blir veldig glad for kommentarer:)


post signature

8 kommentarer:

sissel sa...

dere har tydeligvis hatt en fin tur da. Som vanlig flotte bilder hos deg.
Flott gest på konfirmasjonen med roser til alle damene, nydelig med små potteroser :)
Ønsker deg en flott langhelg og en fin 17.mai. Klem

Rebecka sa...

Hei.
Misunner deg DK turene, selvom det ikke alltid blir like mye shopping som du ønsker:O) Tusen takk for, som alltid, kjemekos kommentar på bloggen. Ja, kjolen har je sydd til meg selv... spennende med bursdagsfeiring :O)
Vi snakkes, ha en strålende fridag.
Klem Rebecka

Jannickes Hjemmekos. sa...

Hei, Elin
Ser ut til at dere har hatt en fin tur til Danmark. Hytte med stråtak ja... jeg som konservativ nordmann tenker på ulven og de tre små grisene, jeg da. Neida, bare tuller, vet selvfølgelig om disse koselige små husene og skjønner godt at dere drømmer om noe slikt. Ønsker deg en fin helg. Go´klem fra meg

Bea sa...

Høres ut som en kjempekoselig tur:))

Ja, de husene er bare nydelig!! det er de jeg forbinder med stokkrosene :))

skulle så gjerne vært der nede nå.. aner ikke hva som er i livet i hagen nå.. nesten alle sørpå har mistet rosebuskene sine..regner med det gjelder i dk også:(

det er litt merkelige åpningstider faktisk stengt hele vinteren..

hmmm.. enda mer oppussing?? når skal dere to slappe av :))

ja.ja nyt fridagene:)) klem tell dokker begge :))

liven sa...

Heisann Elin!
Koselige bilder hos deg og høres ut som dere har hatt en kjekk tur!!
Er så glad i Danmark jeg og da ungene var små leide vi feriehus der nede!!
Nå har det vært over ti år til sydligere strøk...men nå har jeg mest lyst å feriere i Danmark og sverige igjen !!!
så koselige å dele ut små roser til damene da!!

ønsker deg en flott helg :o)

Familien Furu sa...

Det hørtes ut som en herlig tur :)
Tusen takk for gode ord her inne hos deg :)
Grunnen til at jeg kom på besøk til deg nå var fordi jeg snublet innom denne bloggen
http://ellinorseventyr.blogspot.com/
også tenkte jeg på deg :)
Ønsker deg en herlig helg og en fin 17 mai med sol må vi håpe på :)
Klem klem

tove sa...

Tenker dere hadde en fin tur til Danmark. Var der i fjor, dritt vær hele uken. Litt synd men fant meg en tallerken hylle på loppis. Tenk at jeg måtte til Danmark for å få tak i en. Er det noe annet de kan så er det interiør, så mye fristende...
Ha en fin helg videre og tusen takk for koselig kommentar hos meg. Setter utrolig stor pris på det.

Klem Tove

Jannicke sa...

Høres ut som en deilig helg :o)
Ja, danskene kan mat!! Det er jeg enig i :o)
hagene du beskriver høres helt herlige u! Elsker både japanske kirsebærtrær og magnolia...

Nydelig kopp med skjønn rose i :o)

Lykke til med prosjektet du holder på med! Gleder meg til å se resultatet!
Klem J.