tirsdag 25. mai 2010

En av livets betraktninger....

Mannfolk er noen flokkdyr. Har dere merket dere det? Jeg flirer for meg selv hver gang vi sitter på verandaen. Spesielt når det er fint vær. En sitter jo automatisk og følger litt med på hva naboen holder på med. Og dersom han på den høyre siden drar frem gressklipperen, så går det cirka fem minutter så drar naboen på venstre side frem gressklipperen også.
Da prøver jeg som regel å telle til ti, men kommer svært sjelden så langt før dansken sier:
Nei, jeg tror det er på tideå klippe gresset jeg.
Hva er dette egentlig? Den ene kan ikke være dårligere enn den andre. Så da går de der da, nærmest i takt, for å se hvem som får penest klipt gress. Smiler til hverandre, hilser med hånda, og tøffer avgårde med besluttsomhet i blikket.
Sånn er det på vinteren også. Starter den ene snømåkeren, så kan du banne på at du hører både to og tre andre etter bare noen minutter. Seinere kan de godt sitte og spekulere om hvem som har fått bort mest på penest mulig måte.
Men tross alt er de jo gode å ha disse mannfolka våre. For vi slipper jo både gressklipping og snømåking. Sånn er det i hvert fall stort sett her i huset. Er det sånn hos dere også?
Avslutter med noen bilder av stoltrekket som jeg sydde for et par uker siden. Hadde i grunn tenkt til å vente med å vise det frem til resten av spisestua var ferdig, men i mangel av andre bilder så ble det dette.
Første forsøk måtte jeg forkaste. Det ble for trangt. Knota fælt men synes det ble bra jeg:)
Synes i grunn det ser bedre ut in real life. Synes det ble kult med den røffe kanten nederst. Det er altså ikke fordi jeg ikke gadd å sy kanten;)

Trekket er kanskje litt stort, men det gjør ingenting. Ble litt romantisk med blondebånd rundt "livet" på stolen.


Ha en fin kveld folkens. Jeg skal se på Grand Prix i dag:)

post signature

9 kommentarer:

Elin med Draumesidene sa...

Herleg! Kjempefine! Og ja; menn har ein tendens til å bli inspirert av kvarandre... Men det blir vel vi damer også ;) Eg fekk kjempelyst å sy stoltrekk no! :)

Ha ein fin GP kveld!
Eg må også sjå på!

Klem frå Elin :)

Synnøve sa...

Herlig innlegg:))
Kan ikke si at det er sånn her. Her er det jeg som slår plena. mannen finnes ikke interisert i hagearbeid. Jeg tror ærlig talt at han ikke hadde lagt merke til og jeg har asfaltert hele plena:))
Nydelig stoltrekk du har sydd..den som har kunnet sydd:))
Klem Synnøve
Sitter og ser/hører på GP mens jeg blogger:))

Violetta sa...

Åh, har du sydd stoltrekk? Så fine! Det har jeg fabla om ei stund også, uten å komme lenger enn til fablinga. Tror sannelig jeg skal ha det som regnværsprosjekt i sommer :)

Artig med blondekanten rundt ryggen. Ble en ekstra personlig vri på det hele! :)

bea sa...

hi..hi.. jeg ler meg ihjel her.. det er så sant at!!! :))))

du stoltrekket ble nydelig!! nei det er ikke for løst .. må være slik ellers slites de i stykker.. jeg sydde av lin til forrige kjøkkenet.. måtte bruke makt for å få de på etter vask;

Ha en deilig dag og hils dansken:) klem tell dokker..

Metu sa...

Så sant, så sant :)

Så flink du er å sy, og stoltrekka ble flotte :)

Klem
Merete.

Jannicke sa...

haha, aldri tenkt på det - men du har igrunnen rett :o)

Flink du er!! Sikkert ikke enkelt å sy stoltrekk!

Klem J.

Jannickes Hjemmekos. sa...

Hei, Elin
Så flink du har vært! Trekket ble veldig fint. I kveld er det ny semifinale og den må vi få med oss. Det blir spennende på lørdag... Klem fra meg

lovecountrychabbychicstyle sa...

tusen takk for kommentaren:)) artig med bursdag!! sex og singelliv fest hørtes kanonbra ut!:)

ønsker deg en flott helg med masse kos:) klem Lillan

Elin med Draumesidene sa...

Hei! No har eg høyrt det danske bidraget mellom 5 og 10 gongar medan eg bloggar. Synes sangen er kjempefin. Minner meg om yngre dagar? (mimre, mimre...) Ynskjer deg og dansken lykke til med GP i morgen. Her blir det fest ;)

God helg Elin!
Klem frå meg!
E :)