onsdag 7. april 2010

Vel overstått....

Det ble stille fra meg i påsken gitt. Enda jeg hadde store planer om å tilbringe masse tid her inne. Men jeg har kost meg masse med min kjære, spist god mat og enda bedre drikke ;), hatt besøk og vært på besøk. Lest masse, spist litt påskegodis og slappet av. Ikke minst det siste.
Det er lenge siden jeg har slappet så av som jeg gjorde i påsken. Trengte å koble fullstendig av.
Litt påskepynting ble det jo. Ikke så mye som jeg pleier. Følte ikke det store behovet for det. Men måtte prøve meg på pynting av påskeegg. Blir jo så imponert over dere damer rundt om i blogglandia som har så flotte dekorerte egg.

Jeg ble ikke imponert over mine. Prøvde litt forskjellig, men synes det var veldig vanskelig å få de pene. Egg er jo tross alt runde, og når jeg da insisterer på å bruke gammelt ark. Ja da blir det som det blir.

Å bruke serviett gikk ganske bra. Men det enkleste var jo faktisk å male det bare og pynte det seinere. Lagde fire egg, men et var allerede gitt bort til farmor før jeg tenkte på bilder gitt.

To glass ble også påskepyntet. Igjen prøve og feilemetoden. Det første ble ikke bra. Det ble altfor blankt og glissent og det blir nok kastet i løpet av helga.
Det andre derimot synes jeg ble fint. Måtte bare tenke meg om hvordan jeg skulle gjøre dette uten at jeg måtte lime på utsiden også.

Herregud så dum det går an å være noen ganger. Ser jo nå at det er logikk for perlehøns (hihihi - er det ikke det dem sier)
Jeg ble veldig inspirert av denne bloggen her da jeg lagde glassene. En flott blogg som jeg er innom både titt og ofte:)
Pakke i posten fikk jeg også:)
Se på denne påskegaven som kjære Liven sendte meg.

Tusen takk for både den og gode ord. Du aner ikke hva det betyr for meg. Og du har helt rett. Du er god på å lese gjennom linjene:) Bokstavene skal pynte opp i barnerommet. Kortet derimot er jeg litt usikker på hvor jeg vil ha. Men at det skal opp er ingen tvil. Helt nydelig kort som Salige lavendel har laget. Igjen - tusen hjertelig takk!
Til helgen blir broren min samboer. Er så glad på dem sin vegne. I den forbindelse så kommer de opp og henter diverse ting som har stått lagret hos oss. Og det passer veldig bra i og med at vi nå skal ordentlig i gang med annekset. Gleder meg til det er helt tømt og vi kan komme i gang med snekring og saging.
Håper dere har en flott dag, selv med gråværet. Snøen forsvinner snart!
Klem fra meg til dere:)
post signature

19 kommentarer:

Min stil sa...

Hei vennen.
Syns eggene dine var kjempefine jeg. Og se døte glassene da. Kjempeflink er du.
Ha en flott dag videre.
:) Susanne

Elin med Draumesidene sa...

Hei :) Synes no egga var FINE eg!
Ha ein fin fin kveld,
god klem frå meg!
E :)

sissel sa...

Synes nå eggene dine ble kjempefine jeg:) Også så flotte glass.
Deilig å se at du har hatt det fint i påska.
Her har det gått i riving og litt maling, nå skal jo tapeter og maling på så da begynner jo det gøye:)
Ha det fint til vi sees igjen:)

Line sa...

Hmm, ikkje noko å seie på desse egga, Elin...Eg synst dei var kjempefine:0) Glaset vart lekkert og!!
Nydelege bokstavar og kort du fekk i gåva.
Takk for rundturen på vaskerommet, og FOR ein draum av eit vaskerom.
Skjønar godt at systra di meinar ho berre kan flytte rett inn.
Spennande med broren som skal bli sambuar, ynskjer dei lykke til.
Varm klem, Line

Villmarkstausa sa...

Så mye fint du har laget. Jeg ser og ser på vaskerommet ditt.Det ble bare herlig. Du er så flink. Er stadig innom for å se etter nyheter og møkkete gummibukser;-))

liven sa...

Heisann Elin og takk for fine ord!!
Synest eggene dine var fine....du skal være fornøyd med disse :o)
Høres ut som du har hatt en fin påske også....her har det vært stille og rolig !!

ha en fin onsdagskveld!
Klem!!

merethe sa...

Du har laget nydelige egg! :) Glassene var også så søte.
Dette kan du :) Så flott at du har hatt en fin påske. Været har jo ikke akkurat vært så fint i påsken utenom slutten. :) men våren er her og jeg nyter den. Klem fra Merethe

Min Quilte krok sa...

Å så mye fin påske pynt;-) Vår påske ble bare trist og sorg. Da en nær ung venn døde brått. Livet spør ikke etter alder, så det har vært lite blogging.
men vi må leve godt mens vi gjør det;-)
Ønsker deg en fin o gkreativ uke
Klem fra nord

urban living by me sa...

HÆÆÆÆÆ! hva skjer ?? Hva med farmor da ??? nå MÅ vi ha en prat altså !

dessuten er du alt for sjølkritisk!! så det så :) eggene ble kjempefine. du er flink vennen.. bare se deg rundt i hjemmet ditt alt du har laget!

Så koselig gave du har fått av Liven, mitt i blinken det der:) send A`en til meg, du trenger den ikke ;)

klem fra mæ (med ny blogg)

hils Tommy :)

Hespe sa...

Du har da all grunn til å være fornøgd med påskeeggene dine - kjempeflotte var de!! Høres ut som du har hatt en flott påske! Til tross for dårlig vær, har jeg kosa meg masse. For meg er det rekreasjon å komme "hjem", og nyte roen på hytta - finnes ikke noe bedre :o)

Ha en fin kveld, og kos deg frem mot helg!

Klem fra Hildegunn

lisje astrid's husblogg sa...

HA!Du egga dine er akkurat like fine som dei andre eg har sett!
Å det glaset var kjempe søtt♥
Men du...,kjenner du energien eg har sendt deg? ;)
Tusen takk for så gode ord♥♥♥
Vi har og slappa veldig godt av i påska♥Herleg♥
Godklem til deg frå lisje meg♥

Loftsalget sa...

Hei, hei
Det ligger en award til deg på bloggen min.

Hilsen Mette

Hverdagen vår sa...

Nydelige egg, Elin, du har vel hobbykveld i nye stua di når det blir ferdig? det må du altså-
Må se og få kommet en kveld snart, jeg er fortsatt i valpemodus og vi bare koser oss, nå ligger hun ved beina mine og koser seg.
og soler seg!

Nydelig ord som vil bli flotte på barnerommet-

Vi snakkes, Elin-

Klem i fra Eli

Familien Furu sa...

Det ligger en gave fra meg,
til deg, hos meg :-) God helg!
Klem klem

lisje astrid's husblogg sa...

HEI♥
Har noko til deg inne hos meg♥
Nattaklem frå lisje meg☺

Synnøve sa...

Hei
Jeg syntes du har laget nydelige egg og glass.

Ønsker deg ei fin helg
Klem

tove sa...

Hei.
Oppdaget akkurat en ny blogg.
Kjempe fine egg og glass du har dekorert.
Koselig blogg.
Må nok følge deg.
Ha en fin helg.

Klem Tove

Tulip sa...

Synes eggene ble kjempeflotte, og skjønner ikke hvorfor du er misfornøyd med dem!

har forresten en utfordring til deg på bloggen min!
Klem

Jannicke sa...

Hei Elin :o)

Tusen takk for koselig hilsen :o)
Angående eggene dine, så syntes jeg du har vært kjempeflink!

Vi skal til Dragsholm Slott til helgen. Det ligger visstnok ca 1,5 time fra København.
Gleder meg - det blir sikkert en spesiell opplevelse!

Hjemmesiden deres er :
www.dragsholm-slot.dk

Hvor i Danmark skal du i konfirmasjon?

Ha en fin dag kjære bloggvenn.

Klem J.