torsdag 22. april 2010

Litt forandring i stua...

Litt redigering her bare. Min utrolig flotte nye header er det min gode venn Irèn med med denne flotte bloggen Veien blir til mens du går. Tusen hjertelig takk:)

Noen ganger må jeg bare ha litt forandring.
Og da er det ikke alltid det man strengt tatt skulle ha gjort, som blir gjort. Her om dagen mannet jeg meg opp til å virkelig ta et tak med både støvkost og støvsuger. Noen ganger går det som en lek, andre ganger er det bare pes. Og dette var en av de dagene. Drøyde og drøyde. Fikk til slutt frem støvsugeren, mens jeg samtidig peilet rundt sofaen i stua.
Den har, eller rettere sagt de har, irritert meg lenge. Var storfornøyd da vi kjøpte de store og mørkebrune skinnsofaene for 5 år siden. Men smaken forandrer seg og nå venter jeg egentlig bare på at de skal gå i stykker sånn at jeg kan få byttet dem ut med noe lysere og lettere. Men så rik er jeg ikke sånn at jeg bare kan slenge dem ut når jeg er lei. Dessuten så er skinnsofa praktisk med tanke på barn da.
(utrolig hva et hjemmelaget speil kan brukes til)
Nå fikk jeg det for meg at jeg måtte bare gjøre noe. Tok et dukk i noen kurver og fant frem det jeg hadde av pledd. Siden vi ikke sitter her oppe så mye så går det an. For det er jo ikke til å komme bort i fra at de sklir av så fort rompa blir plassert der.
(noen som ser at det snør kattunger utenfor)
Litt dilling og dalling og jeg ble ganske fornøyd jeg.
Duken, kremt lakenet, på bordet skulle vært strøket, men det hadde jeg ikke tid til. Skinnfellene (kjøpt på Ikea;)) pleier vi å ha liggende ved senga. De er kjempedeilige å krølle tærne i. Men nå syntes jeg de skulle bytte litt plass.
(påskegodisen ser fremdeles like delikat ut den, selv om påsken er over. Bildet er kjempegammelt og noe vi fant da vi ryddet ut av leiligheten til pappa)
Er det noen som klarer å se at det er en stemorsblomst som står på bordet? En ganske tuslete en som jeg skal prøve å få satt ut så fort været blir litt bedre.
(interiørbladene må jeg ha lett tilgjengelig)
Etter at jeg var ferdig med å dille gikk jeg ned i kjellerstua for å se litt tv. Etter hvert så synes jeg at jeg hørte noen snåle lyder. Tittet på dansken og sa: "Hva i all verden er det for en lyd?"
"Nei, jeg vet ikke jeg", sier han og viser ikke mine til å reise seg for å sjekke. Hmmmmm...
(blomsterpotta kjøpte jeg for flere år siden på Plantasjen. Synes den er rustikk og fin)
Plutselig gikk det opp et lys hos meg og jeg for opp trappa. Og ja, der lå det en liten pusejente, overlykkelig for å ha fått et teppe å klore i. Hun tittet opp på meg med verdens mest uskyldige blikk og med pelsdotter elegant strødd rundt hele seg. Jepp, da ble hun mor glad. Susie løp skamfull ut da hun skjønte at hun hadde gjort noe galt, og jeg tittet på sofaen og gulvet som nå så enda verre ut en tidligere. For støvsuge - det hadde jeg helt glemt.....
(det ytterste putetrekket er kjøpt på loppis. Håper på å finne mange fler til helgen)
Moralen er at samme hvor fint det ser ut, det er ikke alltid det er så innmari praktisk. I hvert fall ikke hvis man vil beholde det intakt.

Ha en flott dag dere som titter innom!
post signature

23 kommentarer:

merethe sa...

Vi har også brune skinnmøbler men valgte det pga barnebarn, hund og katt. Praktisk her på gården med andre ord. Noen ganger må man bare tenke litt praktisk. :) Ble fint med lyse pledd oppå.

Elin med Draumesidene sa...

:) Du har det så kjempefint! Smaken min forandrar seg desverre litt for ofte... Eg blir så inspirert av mange forskjellege ting, og så setter eg i gang, uten heilt å sjå konsekvensane av handlingane mine... UPPS! Men, men... Elskar headeren din! Så skjønt med kart frå Colombia! :)

Ha ein vakker dag, og tusen takk for gode ord inne hos meg! Det går mykje bedre i dag, rart med sånne datoar? Han døydde litt før halv tolv om kvelden, og det var akkurat som om det var verst når eg låg i senga i går, og tidspunktet kom. Mange rare og vonde tankar som eg ikkje hadde tenkt på lenge.

I dag er ein ny dag.

God klem til deg!
Elin <3

Jannicke sa...

Først av alt : Gratulerer med nytt "glis" ;o)..
Og så har du jammen fått ny header også?? Den var veldig deg syntes jeg! Og så kjekt du hadde med en liten bit av Columbia også...
Jeg kjenner 2 andre par som også venter på barn fra Columbia. Stakkers dere, FOR en ventetid!!!

Ja,
du har gelt rett i det der med smak som endrer seg!!jeg har det også slik, og derfor irriterer jeg meg nå over mye av det jeg har... har blandt annet mye i flammebjerk. Egentlig fine møbler, men er så lei det litt oransje preget... men å male de er vel galskap (ivertfall i følge min kjære;)

jaja... vi får drømme og ønske oss videre, Elin!

Torsdagsklem til deg.

Ellinor sa...

Synes du har det kjempefint jeg. Tusen takk for kommentaren inne hos meg :)
Og så må jeg bare si at headeren din er nydelig :)

Bea sa...

salige amandus som du styrer.. :)) det varer vel bare en uke så snur du opp ned på det hele.. ja, glem hvite sofaer.. legg skinnene i den ene siden og noen hvite/mønstrete puter i den andre så ser det flott ut..

masse flott krims her !! stilig det speilet du bruker.. hvilken stemor ;))

kos dæ.. vi høres og takk for tipset om bildene.. har prøvd å laste de på nytt i Picasa.. det er noe tull der hele tiden..

Bea sa...

ja, meg igjen..

glemte jo helt ! headeren ble knallfin!!!

klem

lisje astrid's husblogg sa...

HEI♥
Kjempe fint hos deg♥
Synset stua di er lekker!
Eine sofaen vår og er "feil" farge..Lys brun/beige..Løyser det med tepper og saudeskinn..
Gratuleler med den lekre bilen♥
Ønskar deg ein fin torsdag vidare♥
Klem frå Astrid:)

Sisselshverdag sa...

Ser for meg senariet med pus , hihihi. Stakkar, så flau ho må ha vært.
Har begynt på første plagg til Colombia, ei ullbukse. Her skal det strikkes kan du tro :) Koser meg.
Ha en fin torsdag :)

Synnøve sa...

hehe,ikke altid lett og ha det fint og praktisk. Sofaene ser kjempefine ut på bildet iallefall.
Vi har brune skinn møbler og jeg er ikke lei av de. Vi kan ikkke ha noe annet når en har en mann som kommer rett fra garasjen og slenger seg ned på sofaen Hvit sofa har ikke vært fin 1dag i huset her.
Nydelig header du har fått deg. Bloggen din er blitt så fin.
Klem

Hverdagen vår sa...

Ikke like lett bestandig det der, Elin- Synes det ble fint jeg, men må signere bea også det tror jeg hadde vært fint:)
Her skal sofaen kastes ut etter jul, tror vi har bestemt oss nå, vil ha en brun/beige en, hvitt det vil jeg ikke ha, synes det er fint hos andre, men her funker det bare ikke, og liker litt brunt i det hvite;)
Tok en test i stad hvor jeg havnet blant naturfarger,og det lune og jeg er jo veldig glad i "hytte" men ikke furu da skal det panelet være lunt iallfall det rundt-
Håper dere får kost dere masse med nieser i helgen:)
Mellom jobbingen vasker jeg skuffer og skap og kaster og rydder- foreløbig er det mest kaos!
Skal lese litt før jeg kaster meg uti det igjen, den firbeinte snorker ved siden av meg, sliten etter skogstur-

Klem fra Eli

Min stil sa...

Så flott det ble. Kjenner til det der med smaken som forandrer seg. Selv har jeg en mørkeblå sofa, som ikke viser antydning til å ville bli verken slitt eller ødelagt, men jeg ønsker meg en ny, nåååå!

Ønsker deg en fin helg.
:) Susanne

liven sa...

Så koselig hos deg Elin!!
Og ikke alt er så praktisk nei....Max hadde ligget i den hvite ektorp stolen min i natt!!
Da hadde han først vært ute i ruskeværet...så du kan jo tenke deg hvordan den så ut!!
Han vet han ikke har lov!!! Hihi.....
Kjempefin heading har du fått...her i bloggen din er det blitt så lekkert at!!
Og været....her skifter det mellom sol....og snøbyger...i tillegg blåser det!!!
Ikke slikt helgevær jeg vil ha...men ikke noe å gjøre med det!!

Ha en fin helg Elin

salige lavendel sa...

Tusen takk for den nydelige kommentaren hos meg - det var koselig sagt av deg og varmer godt i hjertet =)
Og så synes jeg det var en smart løsning du hadde i sofaen. Det ble en lys og koselig stue. Synes jeg ser katten ja, hihi.

Har en drøm... sa...

Hei og takk for hyggelig hilsen inne hos meg:o)) Jeg må nok kjøpe blomstene selv jeg og, har ingen komme-hjem-med-blomster mann! men han er god og ha på andre felt da:o)) hihi

ha en strålende helg!

Klem Line

Christel - Bakketun sa...

Du har det veldig koselig hos deg. Å skinnsofa skulle jeg ønske vi hadde!!!! Hadde vært veldig praktisk i forhold til søl og klissete barnefingre.

Ble en fin forandring med pleddene :) Å litt støv må man leve med.

Og som du sier....Det som er fint er ikke alltid praktisk ;)

Ha en super helg.
Klem, Christel :)

Christel - Bakketun sa...

Å den nye headeren din var kjempe fin :)

Hespe sa...

Så flotte bilder fra stua di! Forstår godt hva du mener med mørke møbler. Da jeg flyttet inn i leiligheten min for 8 år siden, ville jeg mer en gjerne ha mørke møbler - nå derimot.... Men, fint at det går å gjøre forrandringer, uten å måtte skifte ut møblene - dine forrandringer ble kjempefine!!!

Ønsker deg en strålende helg!

Klem fra Hildegunn

Min Quilte krok sa...

Fin bloggen ble i den nye stilen;-)
Tenker dansken må være en ryddig sjel, du har det jo så fint:-)
Ha en fin og kreativ søndag
Klem

vårt lille hjem sa...

Syns du fekk "kamuflert" sofan på ein lekker måte. Måtte nesten sjå 2 gongar for å få med meg at dei var mørke. Eg har også teppe i vår, så det ikkje blir så klamt å sitte på ☺

Litt av ein slump at vi begge strikkar skjerf av same sort garn. Du må berre ikkje gi opp! Eg strikkar ganske laust, og då går det ganske bra.

Ønsker deg ein god søndag ♥

Glassveranda sa...

Gratulerer med ny Header, så flott den ble med begge flaggene i! :))

Ha en riktig fin uke! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.

Tulip sa...

Koselig innlegg, Elin!
Ja enig i at skinnmøbler ikke er favoritten, men sikkert praktisk likevel!
Fine bilder:)

klem

Bea sa...

hei vennen.. ser du har vunnet hos anette.. og den premien!!! Gratulerer :))))

Jannickes Hjemmekos. sa...

Grattis med ny header, den var fin. Synes det ble riktig fint i stuen din med løse tepper og pledd. Jaja, smaken endrer seg hos oss alle og godt er det. Klem fra meg