fredag 30. april 2010

Forlengelse av godkjenning...

I går fikk jeg endelig sendt avgårde alle papirene til Bufetat. Vår godkjenning for adopsjon går nemlig ut i juni, og derfor må vi søke om en forlengelse. altså om det fjerde året.
Ny helseattest, legeattest og oppdatert og uttømmende politiattest. Puh! Høres ikke så ille ut i forhold til den papirmølla vi måtte gjennom da vi søkte om adopsjonen. Men ble rimelig stressa av køer og sykdom hos legene våre og nye regler for politiattest. Skulle tro at jeg kunne levere en søknad om politiattest for min egen mann. Men nei, det skulle ikke være så lett gitt. Jeg måtte ha med kopi av legitimasjonen hans, og i tillegg måtte alt ligge i lukket konvolutt hvor han hadde skrevet på hva det gjaldt(!)
Jaja, papirene er nå sendt så får vi se om vi blir godkjent for et nytt år. Håper virkelig at vi slipper å starte hele prosessen på nytt.
Og i forbindelse med at barnedrømmene plutselig virket nærmere enn det har gjort på flere måneder, så ble vi plutselig inspirert til å gjøre litt mer på barnerommet.
Så jeg velger å ønske dere en riktig god helg med noen bilder fra barnerommet vårt:
Senga er den gamle etter brodern. Den var mørkebrun så den har jeg malt. Var veldig vanskelig å finne skruer til den, da vi hadde mistet dem, så vi valgte å feste den til bunnen selv om den strengt tatt skal kunne gå an å regulere. Teppet er også etter broren min (som nå er 27 år) :)
Vi har fått flere bøker etter niesene mine. Boka en mamma og pappa til Gabriel kjøpte jeg da vi ble godkjent. Den trollhasselkvisten har jeg sett for meg der i månedsvis. Puta har moren til en venninde av meg sydd.
Tussi står så tålmodig og venter på min egen oppussede hylle som er loppefunn. Hylla har vi fått og den har jeg også pusset opp selv.
Skiltet er det aller første jeg kjøpte til barnet vårt da vi startet hele prosessen. Genseren har jeg strikket selv. Må bare skaffe en mindre kleshenger.


post signature

17 kommentarer:

lovecountrychabbychicstyle sa...

du har mye spennende i møte skjønner jeg:)) tenker dere gleder dere. nydelig barnerom!

god helg klem fra Lillan

Familien Furu sa...

Så pent det var her :)
Jeg håper virkelig at dere får barnet deres snart ♥
Masse lykke til!

Ønsker deg en god helg
Klem klem

Ellinor sa...

Så fint rommet er :) Vi har ikke begynt på vårt enda. Der inne er det roterom, og kommer nok til å forbli det en stund fremover

vårt lille hjem sa...

Nydelig barnerom ♥

Håper alt ordner seg, og det ikkje blir for lenge å vente...

God helg ☺

Villmarkstausa sa...

Så spennende tid dere har i møte. Plutselig kimer telefonen;-))
Det rommet var herlig. Heldig det barnet som kommer til dere. God helg! Gleder meg til fortsettelsen...

merethe sa...

Elins drømmer....det inneholder nok mye. Vakkert barnerom. Håper dine drømmer snart blir til virkelighet. God helg til dere begge.

Synnøve sa...

For et papirmølle for og bli adoptivforeldre.
Nydelig barnerom.
Håper barnet deres kommer snart.
Klem

Jannickes Hjemmekos. sa...

Krysser fingrene for dere, Elin - håper det er deres tur nå. Fint barnerom - det må bare bli bodd inn av en liten krabat. Lykke til. Klem fra meg

Jannicke sa...

Her er alt klart, Elin ....
Tror nok en godkjenning er mer en formalitet :o) - men krysser fingrene for dere.

God 1.mai helg,
Klem J.

Bea sa...

du godeste så flott du har gjort det!!! skjønner at du ikke har ligget på latsiden :))og du kan strikke!!!heldig du er !! har forsøkt her halve vinteren.. det blir bare tull.. to pinner en en for mye for meg:)

det var da fælt så mye papir når dere alt har gjort det en gang.. ja,ja.. dere kunne jo begått mord og bankran i mellomtiden da:))) helt vanvittig.. litt merkelig det der mann/kone systemet.. hos kemner skal dere være ett.. og nåde m dere utelater noe.. andre plasser skal dere ha 'privatliv' og må overhodet ikke blandes sammen.. hvor fanden er logikken??

ha god helg du.. skjer det noe i hagen din ???

Elin med Draumesidene sa...

Kjære du! Så vakkert barnerom! Heldig er den vesle jenta eller guten som får ein så fin heim! Og så snille foreldre! Kryssar alt for at dokke slepp å gå gjennom meir søking! Håper så inderleg at dokke snart får beskjeden om at nokon ventar i Colombia!

Ynskjer deg ei vakker, ny veke!
God klem frå Elin :)

Anonym sa...

nå krysser jeg fingrene her!!! håper det kom en telefon ?!?!

vi snakkes .. er hjemme i ettermiddag! klem fra mæ

Hilde S. sa...

Så koseleg og fint barnerom.

Får inderleg håpe at det snart kjem ein liten tass og skal ta dette i bruk.
Det høyres umenneskeleg lenge å vente i 4 år på adopsjon.
Eit svangerskap på 9 månadar er jo ingenting i forhold.

Ha ein fin dag Elin.
Smil H

Home By Virginia sa...

Hei skjønne du ☺

Ja det er ikke bare bare å adoptere... :S Mamma og Pappa startet å søke tidlig på 70 tallet og jeg kom ikke før i 84... En laaaaang prosess med andre ord... ♥ Men jo lengere tid det går jo nærmere er dere målet med å få hente hjem en etterlengtet skatt... ;) ♥ Han/Hun har ihvertfall et nyyyydelig rom i vente...

Formen er mye bedre nå ja... *Herlig* Fortsatt ikke 100% bra men myyyye bedre enn det jeg var... :)

Klemmer fra meg ♥

Metu sa...

Åh, så fint rom til lille gull :)
Da vi gikk å venta, satt jeg mye inne på barnerommet etter det var ferdig oppusset, og drømte om barnet som venta på oss en plass :)

Klem.

Hespe sa...

Spennende tider i møte forstår jeg :o) Synd at veien dit er så kronglete - men sååå fint når endelig alt er i orden og barnet er på plass hos dere!

Fortsatt fin uke til deg!

Klem fra Hildegunn

Synnøve sa...

Jeg blir helt rørt over innlegget ditt. Så fint at det er mange som gleder seg på deres vegne,Elin.

Jeg synes du har hatt et laaaaang svangerskap,håper dere får kjærlighetsbarnet deres snart:)

Klem Synnøve