mandag 29. mars 2010

Velkommen inn på vårt vaskerom...


Jeg har vist bilder fra vaskerommet tidligere, men litt forandringer er det blitt, og forandring fryder sier en jo.
Jeg har tidligere skrevet om fliser og materialvalg, og det kan du lese om her.
Jeg har endelig fått rota meg til å sy en blondegardin til døra. Det ble akkurat sånn jeg har forestilt meg:) Men at det skulle være så vanskelig å måle seg frem til riktig størrelse hadde jeg ikke regnet med. Tre forsøk og endelig satt den.

De nederste skuffene er til skittentøy. En til farget og en til hvitvask. Greit å ha dette delt. Vaskemaskin og tørketrommel er stilt ovenpå hverandre for å frigjøre plass til varmtvannsberederen. Alle tre tingene har vi gjemt bak to blondegardiner.
Vi prøvde å tenke mest mulig praktisk da vi pusset opp vaskerommet.

Her blir det plass til store vinterklær og støvler til barnet vårt.

En stor vask var også på ønskelisten. Igjen praktisk i forhold til møkkete gummibukser og store uhåndterlige ting som tepper o.l.

Jeg spikret meg en knaggrekke i går. Nesten litt slitsomt å våkne halv seks (gammel tid) med ideer i hodet. Men kjenner meg selv. Klarer ikke å sovne igjen, og det er bare å komme i gang. Selve knaggene har jeg fått i gave for en liten stund siden. Resten er sterkt improvisert. Synes den ble litt styggkul jeg:)

De gamle boksene inneholder vaskepulver til hvitt og kulørt tøy. Skyllemiddelet i flaskene var egentlig fullstendig kræsj i fargen, men sånn ble det nå:)

Lavendellyset fikk jeg av mine to små nieser. Noen som har fått med seg at lavendel er en klar favoritt. Hadde ikke hjerte til å tenne det. Skiltet mitt elsker jeg!

Synes det myker opp veldig å ha gamle duker og blonder fremme. Er stadig på jakt etter mer. Her er det en salig blanding av det meste.
Litt flere detaljbilder.
Vaskebrett arvet etter pappa. Stallvinduspeilet (hva i alle dager skal jeg kalle det?) fikk vi av onkelen til min kjære. Strykejernet har vi fått av søsteren min. Selve håndtaket er ståltråd som jeg har perla. Hjemmestrikka klut og håndle og egensydd duftpose med lavendel selvsagt. Lykta er etter svigermor.Det var en rundtur på vaskerommet vårt. Søsteren min sier at vi kan bare sette en madrass inn dit så flytter hun inn. Går ut i fra at det er et kompliment ja:)
Ha en fin mandag dere der ute.
Er bare litt misunnelig på dere som har starta påskeferien. Inkludert min kjære..

post signature

17 kommentarer:

vårt lille hjem sa...

Hei ☺

Så fint vaskerom du har, den knaggrekka du laga var rett og slett nydelig. Du er kjempeflink!

Ønsker deg ei fin påske, kos deg på fridagane ♥

Her blir det full rulle med jobb ☺

Irén sa...

Er helt enig med søsteren din; jeg hiver meg på og flytter inn, hihi. Skal si det vaskerommet deres er blitt stilig! Mange flotte og praktiske detaljer.

Den knaggrekken din ble bare lekker. Sikkert mange som ville bladd opp en del kroner for den ja :-)

Ellers må jeg innrømme at jeg misunner deg det vaskerommet en smule. Vårt er knapt to kvadratmeter - og dét er ikke stort altså! Egner seg overhodet ikke på bloggen. Uansett hvor mye jeg evnt bloggifiserer det...

Bare noen dagerigjen nå så kan du nyte påskedagene min din kjære Danske :-)

Go'påskeklem fra meg til deg!

liven sa...

Et nydelig vaskerom Elin!!
Lyst og delikat....og med masse koselige detaljer!!
Fint påskeinnlegg under her også....må stikke i postkassen å se om mitt Lev Landlig er kommet!
Og nå er det like før bostavene dine kommer.......
ha en fortsatt fin dag Elin!!

merethe sa...

For et vakkert vaskerom dere har. JA jeg forstår godt din søster som sier at hun flytter inn der om hun får en madrass. Skikkelige fine bilder du har tatt derfra. Du har gjort det så vakkert at det må da være en fryd å vaske klær :) God påske til deg og din. Klem fra Merethe

Hverdagen vår sa...

Vaskerommet er lekkert:) det kan jeg skrive under på, som har sett det IRL-
Tror jeg kommer på strikekcafe er ikke helt sikker, Anniken reiser bort om torsdag så kanskje jeg vil være hjemme sammen med henne, må lufte det for frøkna først tenker jeg-

Klem fra Eli

rod i hob sa...

Vakkert og ekstremt ryddig vaskerom!!

Liker!!

Eg ønsker meg og mange gode skap på vaskerommet -men kan nok sjå langt ette det endå... Mykje anna hus-syssler som står framfor i køen...!

Synnøve sa...

Hei Elin
Du ,hvis mannen min kaster meg ut,kan jeg få bo på vaskerommet ditt da?????:)) For et nydelig rom,med mase fine detaljer.
Knaggrekka di var kjempefin.
Ha en fin påske:))
Klem Synnøve

lisje astrid's husblogg sa...

WOOOOOOOOW!!!!!!
Det er ikkje ofte eg blir mållaus(i følge mine kjære;)hmmm..
Men,du......For eit vaskerom!Det finaste eg har sett iallefall!
Rett og slett!
Nattaklem frå Astrid☺

Lise sa...

Hei!
Så fint vaskerom du har!
Er nok ikke mange som kan skilte med et så fint vaskerom. Det så utrolig innbydende ut.
Vi har et lite mørkt rom i kjelleren hvor en såvidt kan snu seg. Kanskje jeg blir like heldig som deg og får et større vakserom i neste hus.
I dag skal jeg prøve å finne fram vaskelyst. Det trengs å vaske her etter uker med oppussing. Nå mangler det bare lister, så da går det an å få det ordentlig igjen.

Ha en riktig fin påske!
Klem Lisefise

huset ved elva-elin sa...

Så fint vaskerom du har.
Takk for titten.
Hilsen Elin

Hilde S. sa...

Ojojoj, så kjempeflott vaskerom du har.
God påske til deg og dine Elin.
Klem H

Elin med Draumesidene sa...

Hmmm... Var tenkt meg ut i kveld, men trur heller eg burde vere heime og rydde vaskerommet vårt... ;) Er der så fint alltid med deg??? Og så har du no laga ei Elin-knaggrekkje :))) Herleg!
Takk for fin helsing!
Ynskjer deg og dansken din ei fortsatt god påske!
Klem frå meg!
R :)

Jannickes Hjemmekos. sa...

OJ, oj, oj for et vaskerom. Lurer på om jeg skal vise bilder av mitt? Hehehe, det hadde egentlig vært ganske kult. Uansett, nydelig vaskerom, Elin. Håper det snart er en liten som kan sørge for at mor må tilbringe flere timer på vaskerommet enn tidligere. Knaggrekken var skikkelig flott. Ønsker deg en fin påske. Klem fra Jannicke

Violetta sa...

Jeg kunne bodd på vaskerommet ditt jeg altså, så fint er det! Og knaggrekka di er jo helt proff jo, sånn ca i 3-400 kroners klassene om riktig merkelapp hadde stått på!

Spørs om vaskeromsstilen blir like intakt når h*n med gummibukse og gjørmete støvler flytter inn, men...hva ofrer man ikke?! ;-)

Håper du har en fin påske!

Anonym sa...

dæken !!! og det var også et kompliment :)))

hei snuppa.. takk for hilsner her og der. den siste tiden har det vært fullstendig kaos.. men det kan du alt om!

gubben pendler nå hver 14 dag hit. det vil si til sykehuset. først fant de en 2cm sort flekk på høyre lunge. ble sendt hjem, og tilbakekalt etter to timer for å ta CT. der fant de ingenting. takk og pris. dagen etter i gastro/koloskopi. der fant de noe i magesekk og tykktarm som skal utredes den 16. som du skjønner er livet snudd opp ned, atter en gang.

har hatt mange tunge dager her men, det kommer seg nok bare vi får svar. det verste er å ikke vite. han har jo vært gjennom dette før men da var han bare 21.

hele blokka hvor vi bor nå er full av folk med kreft. vi kjenner alle. noen ganger tror jeg virkelig på helvete og at vi er havnet der.

bloggen er slettet. vanskelig å skrive om smukke ting opp i alt dette. tar en dag av gangen nå. ikke noe annet å gjøre.

ha det godt så lenge. jeg kikker nok forbi igjen.

ta vare på dere!!! masse klemma fra mæ

Jannicke sa...

Hallo Elin :o)

Et lite livstegn fra meg etter en HELT bloggefri påskeuke (noe som var veldig deilig)..

Dette vaskerommet ditt er jo bare helt utrolig! Misunner deg det!
Mitt vaskerom er på hele 2 kvm!!! Neida jeg glemte ikke et tall, du leste riktig! Et PITTElite rom, med vaskemasin og tørketrommel stående oppå hverandre... Sukk!
Jaja, det går på sett og vis greit :o)

Håper påsken din har vært fin :o)
Nyt siste dagen.

Klem J.

Home By Virginia sa...

For et nyyydelig vaskerom Elin...!!! :D

Titter innom for å si tusen takk for "god bedring" hilsen fra deg... :) Det varmer en syk kropp... :)

Klemmer fra Malin Virginia ♥