fredag 26. mars 2010

Endelig litt påskestemning her også :)

Etter jobben i dag fikk jeg endelig tatt meg sammen til å dra en tur på Plantasjen for å kjøpe litt påskeblomster. Tror jeg kunne gått amok der inne. De hadde noen helt nydelige Hortensiaer som jeg angrer at jeg ikke kjøpte. Billig var de også. Store og frodige til bare 74,50,- Desverre hadde de ikke det jeg var på jakt etter, nemlig perlehyasinther. Men jeg klarte nå og få med meg noe hjem allikevel. Billige tulipaner som jeg håper kommer til å holde seg en stund.

Likte så godt fargene og det rustikke ved disse eggene. Smakte ikke så kjempegodt så det blir nok mest til dekorasjon:)Påskestemningen har vært lik null her hjemme. Det har gått i hundre frem til søndag. Da skulle jeg komme sterkere tilbake, men hva skjer...? Joda, jeg har vært syk - igjen! Men nå er endelig formen bedre igjen, og jeg begynner å bli klar for ferie.
Rota blant stoffene mine og fant disse brede blondene som jeg bare viklet rundt potta. Annerledes og kult.
Min kjære danske har ferie fra i dag. Jeg skal jobbe tre dager til. Onsdag slutter jeg klokka tolv. En av de få godene en har igjen ved å jobbe i det offentlige. Disse flaskene er jeg utrolig glad i og bruker dem til alt. Har tre men er på jakt etter flere.Påsken blir holdt hjemme, noe den stort sett alltid blir. Vi skal være alene, bortsett fra på påskeaften da vi får et vennepar på besøk. Da skal min kjære lage lammelår og det gleder jeg meg til. Husker ikke sist gang jeg spiste det.
Og siden vi ikke har noen spesielle planer for påsken så tenkte vi at vi skulle begynne på et av våre prosjekter som vi har dette året. Nemlig annekset vårt. Det er stappfullt med søppel og skrot. Men jeg vet også at det er mye der inne som jeg ikke vil kaste, nemlig ting vi har arvet.
Favoritteggene! Gudskjelov for at det er påske bare en gang i året;)Annekset vårt er på 34 kvm. Planen var å bruke det til datarom, bibliotek og gjesterom. Et bad skulle også få se dagens lys der ute. Og drømmen er også en badstu.
Men her tidligere i uka så bråombestemte vi oss. Hvorfor i alle dager skal vi pusse opp for å ha plass til flere gjester? Døra her blir ikke akkurat nedrent av folk fra det store utland.
Ikke mye gult her men synes allikevel det ga litt påskestemning.Så da virkeliggjør vi heller en ganske ny drøm. Nemlig et verksted til min kjære og et hobbyrom til meg hvor jeg kan pusle med alle min planer, og samtidig kan stille ting litt opp. Veggene til badet er alt på plass, men der inne så kommer vi til å sette opp en skikkelig luftekanal, så skal det bli et malerverksted til meg.
Åh, som jeg gleder meg til å komme i gang!! Og jeg har et bilde inne i hodet om hvordan jeg vil det skal se ut.Jeg er så glad for at endelig energien og kreativiteten er tilbake! Nå som ting endelig ser ut til å gå i den riktige retningen så klarer jeg endelig å slappe av igjen.
Fikk blad i posten i dag. Det skal jeg kose meg med i helgen.En annen god nyhet, som jeg trodde først var en dårlig, er at vi nå har fått ventelistenummeret vårt fra Adopsjonsforum. Jeg er usikker på om jeg faktisk har lov til å legge det ut her, så jeg bør vel la vær. Men for å si det sånn - det lover godt for at det kanskje skjer noe dette året Krysser alt jeg kan og håper at dere krysser litt for oss også. Tenk om vi er så heldige at vi kan feire jul med et eget barn. Det har vært min drøm i mange år. Fargerike muffins som mine to små nieser overrasket med forrige uke:)Venninda mi har også født nå. Hun fikk en stooor gutt på 10 dager overtid. Gratulerer så inderlig mye til dere begge!! Nå håper jeg at vi kan få se han snart:)
Ha en god helg dere som holder ut med meg, og til dere som har påskeferie fra i dag.
Kos dere!!!
post signature

14 kommentarer:

Irén sa...

Neimen Elin - så koselig innlegg da. Har lest opp og ned og sett på bildene dine flere ganger. Synes det ser riktig så påskete ut med flotte blomster og deeeilige og nydelige små egg. Du er så flink til å skape stemning rundt deg :-)

Synes det høres alle tiders ut med verksted og malestue. Heia dere! Men skulle vi finne veien forbi på deres trakter hadde det vært kjekt med overnattingsplass, hihihi ;-):-)

Jeg krysser ABSOLUTT ALT jeg eier og har for at ventenummeret deres "brukes opp" i år! Jammen på tide at dere får treffe Colombia-gullet deres :-)

Så håper jeg du holder deg frisk som en fisk og riktig får NYTE påsken med din kjære danske! Dét er dere vél unt!

Ønsker dere en riktig GOD PÅSKE - men vi snakkes sikkert underveis på FB vil jeg tro :-)

Go'klem fra Irén - som ble så glad for et livstegn på bloggen din igjen.

Synnøve sa...

Hei Elin
Synes du har pyntet fint til påske,selv om du ikke har noe gult.
Enig med dere hvorfor ha mye plass til gjester som skjelden dukker opp. Bruk plassen til dere selv i stedet.
Jeg krysser alt jeg har for at dere får barnet deres snart.
Ha en fin helg
Klem

Synnøve sa...

Hei Elin
Synes du har pyntet fint til påske,selv om du ikke har noe gult.
Enig med dere hvorfor ha mye plass til gjester som skjelden dukker opp. Bruk plassen til dere selv i stedet.
Jeg krysser alt jeg har for at dere får barnet deres snart.
Ha en fin helg
Klem

Tulip sa...

Her skjer det mye skjønner jeg! Gratulerer med (forhåpentligvis fremskritt) i adopsjonsprossessen! Skjønner dere gleder dere!

Nydelige tulipaner, og fine bilder:)
kos deg!

lisje astrid's husblogg sa...

Berre såååååå nydelege bilder da♥♥
Ah!Tusen takk for herleg inspirasjon♥
Krysser alt for at barnet kjem snart♥♥Kan tenke meg at dykk gledar dykk..
Ønskar deg ei kos helg og påske♥
Klem frå Astrid☺

sissel sa...

Fint å se at du har kommet i modus igjen:O)
Ha en kjempeflott påske:)
ps. kommer du og strikker litt på onsdag? Tar ikke ferie fra pinnene vet du ;)

Synnøve sa...

God morgen,Elin
Så trivelig at du likte eggene mine. jeg har brukt vanlige påske egg som jeg har malt med vannbasert maling. Enkelt og greit.

Ha en fin dag:)
Klem

Ellinor sa...

Å, det var da skikkelig bra nyheter - at det kanskje skjer noe i år :) Tenk om vi begge to kunne fått oppleve det i løpet av året. Det er jammen på tide.
Håper påsken blir knall og koselig. For koselig kan det jammen være - også i tosomhet :)

Jannickes Hjemmekos. sa...

Hei, Elin
Takk for koselig hilsen. Jeg kan ikke si annet enn at jeg håper virkelig for deres del at dere snart får den etterlengtede beskjeden om en liten tulle eller pjokk. Jeg synes dere har ventet lenge nok nå. Et svangerskap varer jo i 9 måneder,s men en adopsjon strekker seg over flere år. Krysser fingrene for dere. Ønsker dere en riktig god påske - varm klem fra meg

Elin med Draumesidene sa...

Hei gode Elin! Er aldri så god på å lese alt i lange innlegg, men no gjorde eg det! Spennende planer med annekset! Og eg støttar fullt ut at dokke prioriterer slik som du forklarer! SÅ viktig å ha slike stader å vere kreativ på! Nydeleg påskeheim du viser. Eg har vore heilt ute av drift i snart tre veker av ulike årsaker. Men no er eg i gang igjen. Blir kanskje litt pynting neste veke? Viss ikkje, er påska snart over, det går så fort, og då kan eg heller pynte neste år. Her har du jenta si som er vant til å skru ned på krava ;)

Kjempeflott at dokke har fått beskjed frå adopsjonsfolka. Eg veit at dette ordner seg i år. Hald ut!

Vil ynskje deg og din kjære ei flott helg, og ei velsigna god påske!

God klem frå Elin :)

Irén sa...

Hei igjen, Elin!

Takk for koselig besøk hos meg. Jeg skryter da ikke av deg - det er bare fakta ;-) Se bare de stilige pottene med blonde og hyssing rundt. Kule!

Klart jeg kan lage heading til deg! Send meg bildene du vil ha med - og evnt. tekst. Så fixer jeg det vet du :-)



Ha en flott søndag!

KLEM

Hverdagen vår sa...

Hei vennen!
Nå er jeg litt på nett igjen, her har jeg startet vårrengjøringen og det tar litt tid,men så stresser jeg ikke heller da, mens jeg holder på med mitt nede så holder mannen på oppe, han har nå kommet langt og neste helg skal vi male tak og jeg kan komme mer på banen også-

Jeg er helt sikker på at til jul da er dere 3:)
Helt ening med deg, Elin, lag rom til dere selv som dere kan ha glede av:)

Håper dere får en fin påske, vi skal også være hjemme jeg har ikke fri før til lørdag.

Klem fra Eli

rod i hob sa...

God påske til deg :-)

Kjempekoselig innlegg!!

Tenke så spennande med ett nummer i rekka. Håper at dåkke får de etterlengta barnet før jul :-)

Koselig påskepynt! Eg har visst ikkje komt så langt...... Suuuuuukkkk... E så møje forventninga!!

Hespe sa...

Heisann!
Ja, her var det herlig påskstemning og masse flotte bilder!

Nå er jeg på plass i Nordfjord, og gleder meg til noen avslappende og herlig dager her. Blir deilig med noen dager på hytta og forhåpentlig skiturer i solskinn...

Ønsker deg en flott påske - kos deg masse!

Klem fra Hildegunn