tirsdag 23. februar 2010

Å nei, er det den dagen igjen???

Hver mandag eller tirsdag får vi fisk i dette huset her. Jepp, dansken slipper ikke unna - til hans store fortvilelse. Jeg er veldig glad i fisk og kunne hatt det flere ganger, men en gang i uka klarer han å strekke seg til. Så da får jeg være fornøyd med det.
Hver eneste uke grubler jeg meg halvt i hjel for å finne nye og spennende oppskrifter for å kanskje score noen poeng hos dansken. Og det er ikke lett når det kommer til fisk skal dere vite.
I spisepausen min i dag så kikket jeg meg rundt på forskjellige matblogger etter inspirasjon. Da kom jeg over denne bloggen her.
Her fant jeg oppskriften fisk i form som jeg bare endret til den passet det jeg hadde i kjøleskapet. Så oppskriften min ble som følger:
Ca 400 gr laks
salt og pepper
1 dl lettrømme
1 dl matfløte
1 ganske stor gulrot
Nesten en halv rød paprika
Nesten en halv purre

Skjær paprika og gulrot i strimler og purre i ringer. Bland rømme og fløte i en bolle og rør grønnsakene inn i blandingen. Hell røra over fisken og dryss litt ost på toppen.

Stek på 220 grader i ca 15 min.

Jeg serverte kokt ris ved siden av, men innbiller meg at det ville være like godt med fullkornpasta eller grønnsakmos.
Bildet ble ikke så skarpt. Og bordet er ikke stylet;)Som alltid når vi har fisk så forsynte min kjære seg beskjedent. Han satt seg pent ned og spiste opp alt på tallerkenen. Da først tittet han opp og sa til meg:
Vet du hva - dette kan vi godt ha flere ganger. Bare ikke akkurat dette da:) Dansk humor på sitt beste. Hehehehe..
Yes! Jeg klarte det!
En - null til meg:)))


post signature

12 kommentarer:

merethe sa...

Så bra :) Vi bruker lakserett mange ganger. Nydelig. :)

Synnøve sa...

Vi spiser altfor lite fisk vi også. Selv om vi liker det.
Har nesten samme oppskrift som deg.Men det er majones i stedet for fløte.
Det er kjempegodt.
Jeg bruker hjemmelaget potetmos til fisk.Synes det er best.
Nå satt du meg på en ide. Her blir det fisk til middag i morgen.
Ha en fin kveld

lovecountrychabbychicstyle sa...

så herlig da!! :)) artig at du fikk overtalt han litt:)

Jeg er heller ikke veldig glad i fisk..egentlig rart da jeg er oppvokst med laks så det holder etter:) kanskje jeg er blitt lei..men jeg har ett problem når det kommer til fisk: jeg får fullstendig hetta når jeg får bein i munnen. Jeg kunne godt ha spist det hvis noen kunne garantere meg at det var beinfritt:(
Til og med fiskegrateng i frysern på rema har jeg funnet fiskebein..huff da får jeg helt noiiia:(

Jeg er sikkert blitt rar..men har litt angst for slike ben..

MEN dette så virkelig godt ut! Helt ærlig!!

Klem Lillan:)

Sissel sa...

Mmm det så jammen godt ut. Er ingen stor fiskespiser jeg heller. Vi sees i morgen vi :O)

Min Quilte krok sa...

Det så no helt nydelig fristende ut;-))
Ha en fin og kreativ uke
Her er det alt for kaldt, så venter på varmere tider
klem

Min Quilte krok sa...

Det så no helt nydelig fristende ut;-))
Ha en fin og kreativ uke
Her er det alt for kaldt, så venter på varmere tider
klem

Min Quilte krok sa...

Det så no helt nydelig fristende ut;-))
Ha en fin og kreativ uke
Her er det alt for kaldt, så venter på varmere tider
klem

Jannicke sa...

Så kjempegodt ut!! Fikk jammen lyst å prøve det en dag :o)

Takk for inspirasjon ;o)

Ps : Godt å få oppklart misforståelsen... Neste gang er det deg, Elin! Føler det på meg!!

Klem J.

Elin med Draumesidene sa...

Hurra for dansken, som er enig med meg... Eg liker ikkje fisk. Men skal stadig skjerpe meg... Og veit du; DENNE oppskrifta skal eg prøve denne veka! Herved bestemt. Du skal få tilbakemelding om korleis det gjekk :)

Tusen takk for alle fine ord du legg att inne hos meg. Pass på så eg ikkje blir innbilsk! ;)

Bilda dine var lekre forresten, ellers hadde eg ikkje hatt lyst på denne FISKEretten!

God Elinklem! :)

Ingvild sa...

Så bra det falt i smak:)

Tusen takk for koselig kommentar, og nå har jeg lagt deg til i favoritter på maskina mi:)

Klem Ingvild

lisje astrid's husblogg sa...

Åååååååh! naaaam...Vatn i munnen!
Dette skal eg prøve☺
Takk for oppskrifta☺
Å tusen takk for gode ord frå deg♥
Ja,det er decopage eg brukar.Printar ut bilder og tekstar frå nett.Bloggen chabby chic papirskatter har masse vakre nostalgiske bilder.
Eg brukte og serviettar.Veldig enkelt å lage desse egga og kjekt☺
Jentene mine synest og det gjekk greit å lage☺
Ønskar deg ein flott dag♥
Klem frå Astrid☺

Min stil sa...

Åh, det hørtes deilig ut :) Kanskje jeg må prøve den en gang.
Ang lysene så printer jeg ut fra nett og stryker dem fast på lysene.
Kjempemorsomt og billigere enn å kjøpe masse servietter.
Lykke til.
Klæm Susanne