mandag 22. februar 2010

Besøk fra Danmark...

I går på Gardermoen vinket vi farvel til min kjæres tante som har vært og besøkt oss i ti dager.
Det har vært deilig å ha besøk. Deilig å ha noen som tusler rundt en og passer på oss. Deilig å komme hjem til ferdig dekket bord:)
Se sola som titter inn:)Vi er blitt bortskjemt med god gammeldags dansk mat hver dag. Tante danske disket opp med det ene etter det andre, og min kjære har vært i himmelrike:)
Vi har vært en tur på Holmenkollen og spist verdens beste eplekake på Frognerseteren kafe. Været forrige søndag var helt fantastisk, så vi valgte virkelig den rette dagen til å dra en tur dit.

Vi har feiret bursdag og bryllupsdag, og kost oss masse inne. Og det var på grunn av det dårlige været vi også har hatt. Nå på lørdag skulle vi en tur til Hadeland glassverk. Men siden det føyk sidelengs utenfor valgte vi å bli hjemme og se på film.

Etter ti dager med god dansk mat så var det også godt å komme tilbake til gamle rutiner. Og ingen skal kimse av dagens middag som besto av norske kjøttkaker med poteter, grønnsaker, brun saus og hjemmelaget tyttebærsyltetøy. NAM!

Det har blitt lite tid til blogging mens vi har hatt besøk. Ville ikke være usosial, men satser på at det endrer seg nå.
Strikking derimot har det blitt litt av. Sånn blir det gjerne når en får besøk av et strikkefantom.

Bildene jeg viser i dag er av babypleddet jeg har strikket til en liten tass som vi venter spent på å møte for første gang om ca tre uker. Og på pinnene ved siden av pleddet har jeg planer om at flere par med sokker skal se dagens lys. Jeg har nemlig begynt med gaver som vi skal ha med oss når vi med tid og stunder drar til Colombia.
Så avslutter jeg med en klem til dere som har tålmodiget nok til å følge med meg:)
post signature

9 kommentarer:

Jannickes Hjemmekos. sa...

Hei, Elin
Kjekt å følge deg, vet du! Vet dere noe mer når dere kan forvente å få møte barnet deres? Lang prosess, krever tålmodighet. Ha en fin kveld - klem fra Jannicke

vårt lille hjem sa...

Teppet du har strikka er nydelig, Elin. Kjempefin farge. Håper det snart blir en liten på dere.

Ønsker deg en fin kveld :)

Synnøve sa...

Skal dere få barnet deres om 3uker?Kjekt med besøk,når hun er så grei og diske opp med middag til dere:))
Her er det også kaldt så det blir mye innekos.
ha en fin kveld

BEA sa...

vel, det er godt med besøk men sannelig godt når de reiser også :o))

takk for koselig kommentar.. her går dagene fortsatt med til å løpe rundt på offentlige kontor.. blir visst aldri ferdig med flyttemeldinger. skatt og id.. så gjør de noe feil og trekker 50% skatt.. halleluja sier jeg bare.. nesten så jeg flytter tilbake til Danmark!!!

ellers har vi det bra.. gubben er her på "vinterferie" :o)) snakkes om det senere..

du må hilse så mye.. klem fra mæ

liven sa...

Heisann Elin!!
Først må jeg bare si at jeg har ikke glemt deg altså....har bare ikke vært innom den butikken ennå!!
Men gir eg en lyd når jeg har vært der!!
Høres ut som dere har kost dere med besøk og så masse fint i strikk da!!

Ha en fin ny uke :o)

sissel sa...

Hehe, henger med veit du.
Herlig å ha sånt besøk, godt å komme hjem til deilig middag hver dag.
Teppe ble veldig flott:)
Ha ei flott uke: Klem

Jannicke sa...

...nå har jeg lest innlegget 3 ganger : Skal dere hente en tass om 3 uker???? Eller misforstår jeg helt nå, Elin????

Klem fra forvirret Jannicke

Elin med Draumesidene sa...

Hei! Så kjekt med besøk! Og servering... Nydeleg teppe. Heldige dei som får det! :) Håper så inderleg at det blir tur på dokke snart! Og det trur eg at det blir!

Ha ei flott veke!
God klem frå Elin :)

-Mia- sa...

Så nydelig teppe!! Koselig med besøk da! Jeg ble og nysgjerrig, er det deres lille tass dere får møte om ca tre uker? Håper du har en fin kveld! Klem