onsdag 6. januar 2010

KAAALDT!!!

På vei til jobb i dag var det 29,5 minus. Det er kaldt det. Jeg tror seriøst ikke at jeg noen gang har vært med på så kaldt vær...
Nei, nå drømmer jeg om sol og sommer.
Drømmer om å sitte på verandaen med en bok og noe kaldt i glasset.
Luske rundt barbeint i gresset. Se blomstene gro. Kjenne lukten av blomstene pirre i nesa, kjenne sola varme skuldrene.
Å luke litt i blomsterbedene.
Dette drømmer jeg om nå....

Men det er vel fremdeles noen måneder til.
Og frem til det så får vi heller holde oss inne, fyre i peisen, koke oss en varm kopp sjokolade, tulle pleddet rundt beina og lese en god bok. Eller titte litt på tv med strikketøyet klart..
Hmmm.... er jo i grunn litt koselig det også da.
Ha en fin dag jenter:)
post signature

18 kommentarer:

liven sa...

Åh for noen fine bilder!!
nyter dem!!!!
Blåklokker i forskjellige typer er mine yndlingsblomster.....sikkert ikke noe bombe :o)
Ha en fin dag......og du så kaldt!!
Her hadde vi frosset ihjel. Kommer heldigvis ikke så langt ned på gradestokken på disse kanter!!!

mettemaja sa...

Det er kaldt ja! Minner meg om da jeg hadde min første bil og første jobb og satt med Ulvang-lue på i 2 mil før jeg orket å ta den av... Ha en fin kald dag! Flotte bilder :)

salige lavendel sa...

Og jeg som klaget over 11 minusgrader i sted...jeg skulle skamme meg.

BEA sa...

Hallo vennen.. kaldt ja, gubben har våget seg ut iført slalomklær og briller for å måke.. bonden er på sykehuset og vi må komme oss ned til hovedveien.. det snør ikke så mye men blåser noe forferdelig.. utenfor den ene längen ligger det en snøfonn på nesten 2meter.. alt virvler bare rundt..

Hosten har ikke gitt seg ennå.. har vel ikke en muskel i kroppen som ikke gjør vondt av all hostinga ;o)

Går det bra med dere???

høres! klem fra mæ

Christel - Bakketun sa...

Å her sitter jeg å klager over -18 grader ;)

Ha en fin fin dag i kulda. Selv skal jeg ligge på sofan med pelspleddet godt over meg å slappe av.

klem, Christel

merethe sa...

Vakre drømmer det...om sommer og sol,hage og blomster. Drømmer gjerne med deg. :)Nydelige bilder. Det vekker lengselen etter utelivet i hagen.

Jannicke sa...

Herlige "drømme-seg-vekk" bilder ;o)
Hørte på radio i dag at kulden skal holde seg i MINST 2 uker til (her i Bergen). Ikke akkurat en glad-nyhet, spørr du meg ;o)
Det positive er at det er klarvær og opphold ;o)
Og vi er jo enig om å ha fokus på det positive nå, ikke sant?? Hahaha..
Koser meg med lunsj, aviser og blogging før jobben kaller.
Klem, og ha en strååålene dag ;o)

LAPPEQURI sa...

Ja vi overlever på drømmene vi har 35- og jeg ønsker 20+ og sommer.
Men kanskje vel opptemistisk på denne årstiden;-)
Ha en fin dag
Klem

Draume Elin :) sa...

Livet er herlig Elin! Uansett årstid, berre ein kan finne tru, håp og vissheit om at ein får oppleve nye flotte vårar, somrar og haustar... Og vintrar :) Der er gode ting i løpet av eit år ein alltid kan glede seg til...
Kos deg!

Varm klem Elin :)

Tulip sa...

javisst er det koselig å varme seg inne, og drømme om sol og sommer...sukk!

klem til deg!

Hilde S. sa...

Å fyttikatta så kaldt du har det.
Eg syns me har det kaldt med -15, men skjønar at det er blåbær i forhold til kva andre har,hehe.
Herlege bilete du viser, og ja nå er det godt å drøyme seg vekk til vår og sol:)
Klem H

Magny sa...

så utrolig vakre bilder...
ha en fin dag i kulden!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Godt nytt åe Elin...herlige bilder takk for at du minner oss om at det går mot vår og sommer.
Klem...Ellen

-Mia- sa...

Flotte bilder!! Drømme, drømme... :-) Men hver årstid har sin sjarm, men den kalde tiden blir ofte litt for lang, og denne vinteren har det jo vært utrolig kaldt! Ha en fin helg! Klem

Home By Virginia sa...

Hei igjen Elin :)

Kan ikke du sende meg en mail på homebyvirginia@gmail.com slik at jeg får mail adressen din... Litt enklere for meg å svare på dine spørsmål der... ;) Ingen spørsmål blir for dumme eller personlige så bare spør i vei du... :D

Klem fra meg

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg !
Ja, gjett om jeg er enig. Synes det er svinkaldt,men vi må bare holde ut. Har ikke så mange andre valg:)
Koslige bilder hos deg.

Ha en strålende fin søndag.
God klem

lisje astrid's husblogg sa...

Hei:)Har ikkje vore innomher før!Og ser at eg har gått glipp av masse herleg inspirasjon!
Du har ein nydelig heim:)
Legg deg til blogg lista mi...For dette vil eg sjå meir av:)
Klem frå Astrid:)

Draume Elin :) sa...

Hei venen min! Tusen takk for nok eit hyggjeleg besøk inne i draumeverda mi... Eg har det godt; kjenner eg er klar for nye oppgåver. Og det er fantastisk! :) Håper du blir fort bra igjen, synes det var lenge sidan eg såg og høyrde noko frå deg? Influensa? Uff, det er så deprimerande å hangle seg gjennom dagane... Herved sender eg over masse ENERGI og BLIBRATRYLLERIER!!! Viss du ikkje føler deg bedre snart, kan det altså klagast på produkta mine... ;)

God Natt Elin! Klem frå Elin :)