mandag 4. januar 2010

Glade tanker - i et soverom kanskje?:)

Min erfaring er at nyttårsforsetter aldri blir holdt. Så i år har jeg ingen forsetter. Men tanker og planer for det nye året derimot - det har jeg:)
Litt tidligere i dag så leste jeg innlegget til en annen Elin, nemlig min nye gode venn med den utrolig flotte bloggen , Elin sine draumesider. Jeg ble inspirert spesielt av en ting hun nevnte. Nemlig å nevne tre ting som skal gjøre meg glad dette året.
Enkelte ting er utenom ens kontroll. Og da tenker jeg på prosessen i Colombia. Men jeg håper inderlig at det er den tingen som kommer til å gjøre meg mest glad dette året.
Men bortsett fra det. En ting som skal gjøre meg glad dette året er å fortsette med oppussingen. Og planen da er å ferdigstille spiskammerset. Noen som legger merke til at jeg har døpt om matlageret?;) Spiskammers høres så mye koseligere ut. Trappa skal bli ferdig og katterommet. Så får vi se hvor langt pengene rekker.
En annen ting som skal få lov til å gjøre meg glad dette året er mer tid til meg selv. Ikke for meg selv, men til sånne typiske jentedilleting som jeg har nedprioritert sterkt. Pynte meg for eksempel. Jeg har alltid vært en skikkelig neglelakk jente, og har hatt lange negler i all min tid. Eller rettere sagt så lenge jeg har fått lov:) De to siste årene har slike ting gått i glemmeboka. Nå har jeg tenkt til å finne frem den boka igjen, og dra frem ting som gjorde meg glad før.
Den siste tingen jeg nevner her, er å lære meg spansk. Jeg har alltid vært glad i språk, har et såkalt språkøre, og har vel en liten drøm i magen om å jobbe som tolk. Jeg har så vidt startet med spanskkurs, men det har også havnet i den såkalte glemmeboka, eller rettere sagt gjemme bort boka, for adopsjonen har virket så langt foran oss. Men nå er vi altså på det fjerde året i ventetiden, så jeg synes det er på tide å sette av tid til dette igjen. Og dette skal gi meg glede for at vi kan kommunisere når vi først drar nedover.
Det er mange ting jeg kunne nevnt her. Ikke minst bloggingen. Men alt til sin tid eller hva?:)
Avslutter med noen nye bilder fra soverommet vårt. Vi har endelig fått en kommode og gardiner foran klesskapet. Litt nytt dill har også kommet på plass. Nå mangler bare et par småting. Som å finne ut av hvor de stilige krokene skal være som jeg fikk i gave av Bea. Tusen takk vennen!! Og etter at jeg tok disse bildene har endelig lysekrona kommet opp også. Nå må den bare kobles til og så må jeg få kjøpt noen lyspærer.

Bildet mitt har kommet på plass. Englelysestaken og blomsterurnen er loppisfunn. Lysestaken var egentlig brun. Kommoden var det dansken som valgte. Synes han gjorde et godt valg jeg;) Egentlig hadde jeg mange planer for gardinene, men synes de gjorde seg best helt enkle. Eucalyptusranke fikk jeg endelig kjøpt meg på Ellos av alle steder, etter å ha lett mange steder.
Ha en fin kveld videre jenter!!
post signature

13 kommentarer:

hege sa...

Hei snuppa! Ser jo ut til at dere har hatt en riktig så trivelig jul og romjul til tross for forkjølelse og greier. Vi har også snufsa og snørra, og hadde det ikke vært for at vi er vaksinerte, ville nok svinepesten tatt oss. Knallfint soverom, regner med du kommer og pusser opp hos meg når deres hus er ferdig :D
Godt nytt år til deg og dansken, og jeg krysser fingrene for at Colombia-skatten er rett rundt hjørnet *stor klem* Hege

Draume Elin :) sa...

Nydeleg Elin! Både ynskja dine for det nye året, og soverommet med vakre detaljar!

Klem Elin :)

sissel sa...

Hei på deg, så nydelig soverommet deres er, inspirasjon til å gjøre ferdig vårt, mangler det lille ekstra...
Håper du snart blir bra, hørte du ikke var i form i kveld.
Klem Sissel

merethe sa...

Hei Elin. Så koselig soverom dere har. De små detaljene setter virkelig prikken over ien. :)
Håper for dere at dere i år får hjem den lille skatten deres som er der ute et eller annet sted. klem

Hverdagen vår sa...

Så fint det ble med de gardinene, Elin-
Og spiskammerset deres blir nok kjempeflott da har jeg bilde fra boken i minne, som du vet:)
Og huset deres er nå så flott da, dere er superflinke og det er så koselig hjemme hos deg.
Og snart Elin, det håper jeg virkelig er det noen føtter som løper over gulvet hjemme hos dere-
Flotte ønsker og viktige ikke minst!

Synd vi ikke kunne treffes i går, men vi sees kanksje den 13? Jeg er i full gang med spiralsokker ferdig med Lj sine snart og starter på til A etterpå.
Og neste uke er det genser til LJ som skal strikkes, skal lage like til LJ og I (snuppa til Lise) men i blått til min og rosa til L sin:0

Klem

My home is my Castle - by Kari sa...

Åhh så nydelig soverom....
Og de gardinene var jo lekre !!!
Og jeg skal jammen ta meg en tur inn på Ellos.. Har lett etter eukalyptusranker jeg og, så takk for tipset :))

Håper dansken blir fornøyd med høytalerne ;)
Klem,Kari

Jannicke sa...

Soverommet deres var lekkert, Elin :o)
Duse farger, svalt og mange fine detaljer ;o)

Dette var lurt :
Å tenke slike positive tanker + legge planer for året..
Det burde jammen jeg gjort også!!!

Ha en fin dag i kulden.
Jeg fryser her jeg sitter,
brrrr.
Klem J.

I drømmeslottet sa...

Så nydelig soverommet deres er!! Her er jeg sikker på at det blir mange glade tanker (og opplevelser ;-)) Nydelig med den ranken over sengen, og teksten på sengestammen. Blir superinspirert til å lage ett flott rom ut av mitt soverom etterhvert:-)

LAPPEQURI sa...

Hei
Her er alt bra men veldig kaldt over 30minus, i det kaldeste laget;-)
Nei bloggen er ikke oppe å går enda. Må vel ta meg på tak og ordne en ny, men må først sette meg ned og skrive ned alle de jeg følger. Skal finne et nytt navn slik at de som er så sykt intr i meg som person og hva jeg gjør ikke klarer å trekke noen koblinger;-)) hi hi tenker jeg
Kanskje litt slemt men nødvendig:-)

Klem

-Mia- sa...

Utrolig koselig soverom dere har!! :-) Ønsker at alt skal gå din vei med adopsjonen dette året!! Klem

Hespe sa...

Hei og riktig GODT NYTTÅR til deg!!!

Kjempeflott innlegg fra deg, og herlige ønsker du tar med deg inn i 2010 :o)

Ja, da står altså et nytt og ubrukt år fremfor oss - kjenner faktisk det kribler litt..! Ingen nyttårsforsetter her hos meg , men, mange mange planer.... ;o)

Ha en strålende uke videre!

Klem fra Hildegunn

I drømmeslottet sa...

Takk for så koselig hilsen i min blogg og du må ikke bli flau over skryt men heller suge til deg det du kan få;-)Ikke godt å si enda om det blir ett teppe av rutene, for jeg fant plutselig ut at jeg måtte lage noen pulsvanter og en babyjakke først. Noen ganger skulle døgnet hatt fler timer.

Håper det nye året blir godt for deg. Bare koselig at du la meg til på bloggrollen ja, takk:-)

pepperkverna sa...

Så nydelig rom! Hege