tirsdag 29. desember 2009

Romjul....

Håper jula har stått til deres forventninger så langt jenter...
For min del så har den nok, desverre, blitt litt annerledes enn forventet.
Julaften var superkoselig. Vi hadde min lille familie på besøk. Maten smakte himmelsk, desserten likeså, pakkene var mange og nissen tok seg så sannelig en tur også;)
Et enkelt pynta julaftens bord.Vi sang julesanger, skravlet og lo mens jentene satt med stjerner i øynene over alt de hadde fått.
Jeg fikk masse flott også. Men velger allikevel bare å legge ut et bilde av hva jeg fikk av min kjære. Bortsett fra telysestakene som jeg fikk av mine to små nieser.

Jeg fikk ipod av min kjære! I tillegg fikk jeg høytalere og en bok som sikkert ikke er ukjent for dere;)
Etter at gjestene våre dro hjem så ble det stille. Og stille fortsatte det å være. Når en har en så liten familie som jeg har så er det minimalt med middagsinvitasjoner. Min kjære har hele sin familie i Danmark så det er jo ikke bare å dra avgårde for en kveld. Alle våre venner har vært opptatt på sin kant, så her har det gått i tv, strikking, tv og enda mer tv. Og så kan en jo si da at jeg har hatt et hav av tid til å blogge. Men jeg har også hatt et hav av tid til å tenke....

Forventningsfulle jenter..
Julen for meg i år har vært en tankefull tid. Tanker om de vi har mistet og de(n) vi venter så lengselsfullt på. Det er ikke så lett å holde juleånden oppe når en sitter alene i tosomheten. Tanker om hvor annerledes julen kommer til å bli når barnet vårt kommer. Når vi blir invitert i selskaper med barnefamilier, lager våre egne tradisjoner sammen med barnet vårt - stort sett alt blir annerledes.. Vi kan jo skylde på oss selv da, som ikke har gjort masse spennende sammen disse dagene. Men lysta har ikke vært der. Humøret har vært på bånn, og jeg har rett og slett syntes veldig synd på oss/meg selv. Ønsket at telefonen skulle ringe, om at noen ville ta seg en tur, eller invitere oss bort. Men telefonen har forblitt stum den. Og nå gruer jeg meg for nyttårsfeiring i tosomheten...

Litt skummelt å legge ut bilde av meg selv, men jeg synes i hvert fall jentene var superskjønne på disse bildene.
Jula er rydda vekk hos oss for denne gangen. Bare treet som står igjen, og det skal få lov til å stå frem til helgen. Da ryker det også ut.
Dette skulle ikke bli et syteinnlegg, men etter å ha lest gjennom det så ser jeg jo at det er akkurat det det ble. Men jeg lar det stå. Det er jo tross alt mine tanker og bloggen trenger vel ikke alltid være happy eller hva...
Jeg kommer sterkere og blidere tilbake etter nyttår. Jeg er jo egentlig et positivt menneske, men vi har vel alle våre øyeblikk.
Nyt tiden med hverandre folkens!
post signature

8 kommentarer:

sissel sa...

Hatt ei rolig jul så langt vi også. Nå har gutta reist og juleselskapet vi var bedt i ble avlyst pga sykdom,... Det er vel i jula en merker best at en ikke har familie i nærheten...
Vi har jobba også så det blir likevel ikke den store feste-jula.
Ønsker dere begge et flott nytt år, vi sees .
Klem

Jannicke sa...

Så koselig å se bilde av deg, Elin ;o) Flotte bilder av deg og tantebarna ;o)

Julen kan være en ensom tid også, for mangen.. Leit å høre at du er en av de som har følt det slik..
Man har så mange forventninger på denne tiden, og da blir skuffelsene desto større også når julen ble annerledes enn man ønsket.
Håper dere får en hyggelig invitasjon til nyttårsfeiring,
det fortjener dere ;o)

Romjulsklem til deg fra J.

Tulip sa...

Ja, julen er dessverre ei høytid der ensomhet og savn blir ekstra synlig.
Det er en naturlig følelse å savne og være lei seg over det en savner mest av alt i livet.
Viktig å tørre å sette ord på det.

Håper likevel dere har gode og lyse tanker om det nye året!
Ønsker deg fine dager videre.
Nyt hverandre, og de gode stundene dere har sammen!
mange gode klemmer!

Irén sa...

Kjære deg, Elin. Nå sitter jeg med tårer i øynene etter å ha sett bilde av deg med de skjønne jentene.

Uttrykket i øynene dine sier alt! Ventevont når det er jul er ikke bare, bare! Å være mamma i hjertet - lengte i det uvisse... det er ikke rart om det kommer til overflaten nettopp i julen! Skulle så inderlig gjerne gitt deg en god klem akkurat nå!

Synes _ikke_ det er et sytete innlegg i det hele tatt, kjære deg! DU har "guts" som tar tak i, og skriver om disse og andre følelser. Det står det stor respekt av!

Skulle mer enn gjerne delt en flaske rødvin med deg/dere nyttårskvelden. Sender deg mange gode tanker og håper 2010 blir året der Det Store skjer!

KLEM fra Irén

LAPPEQURI sa...

Forstår godt tankene dine, så ikke fortvil. Etter mørket kommer lyset heter det,
Dette er kansje underligt, men vi har rømt på hytta fra alt mas og styr og innbydelser.
Syns det er så slitsomt å må noe hele tiden, så kansje en mellom ting har vært noe for meg og deg;-))
Vi koser oss her med måne skinn og hverandre. Bella hvalpen vår på 6mnd er så glad når hun får være ute. Jeg strikker litt og hekler litt, gubben tusler med sitt.
Håper den lille kommer snart:-))
Jule klem

DraumeElin :) sa...

Hei Elin! :) Først vil eg gi deg ein STOR bloggeklem! Og så var det kjempekoseleg å sjå korleis du ser ut! Håper du føler deg litt bedre! Her har lillemor hatt halsbetennelse, og er på pencelin. Vart sjuk julaften, og det var trasig... Men etter legevaktbesøk første juledag, kom det seg fort. No er ho ute og leikar i snøven :) Jula vår har vore OK. Vi besøkjer ikkje så mange, men har hatt besøk. I går ba eg inn fleire venner til julebad i boblebadet i hagen. Eg lo så tårene trilla ein eller annan gong i natt... Og DET var lenge sidan sist! Eg kjenner i dag at det gjorde svært godt! Eg prøver stadig å ikkje synke inn i sorga igjen, og prøver å finne gode ting i livet mitt kvar dag. Prøver å vere takksam for alt som er bra. Og det har fungert denne høgtida. Snart er det januar, og eg har alltid ein litt tom følelse før vi kjem igang med det nye året. Eg skal kjempe for å tenkje positivt vidare! 2010 skal bli eit godt år!

Gode tankar sendast herved over, GODT NYTTÅR Elin! :)

Klem Elin ♥ ♥ ♥

Ellinor sa...

hei Elin :)
Så fint bilde av deg og barna :)
Ja, julen er vond og vanskelig i venteland.
Vi har tosomheten vi også og den kan være god den, men ikke alltid.
Vi har også liten familie og blir ikke bedd bort så særlig ofte. For meg er det faktisk helt greit... men innimellom kunne jeg ønske meg det annerledes.
Vi har vært på julemiddag med fire barn tilstede og jeg må bare innrømme at det var deilig å dra hjem igjen ;) Og da tenkte jeg; vi skal nyte denne jula vi to, alene. Neste år kan vi være tre og støyen blir noe helt annet.

Jeg håper at Colombia får opp farten i 2010 og at barnet deres kommer. Dere har, i likhet med oss, ventet lenge nok.

Mange klemmer herfra

Anonym sa...

Hei:)
Har aldri vært innom degfør, men det skal jeg jammen fortsette med:)
Du skriver ikke sytete, det er dine følelser og tanker. Syntes du er tøff jeg! Har forstått det slik at dere venter på å adoptere. Lykke lykke til med det. Er ikke så greit med høytiden, man merker å godt at man ikke har noen. Og alle er så opptatt med seg og sitt.
Kunne ønske vi alle kunne bli varmere mennesker. Be noen man vet ikke har det så greit. men neida her sitter vi på hver vår tue. Huff mye tanker som flyr ut her nå. Ønsker deg i hvertfall alt godt. Du virker som et varmt menneske. Hvor i landet bor du?
Stor varm klem til deg fra Marianne E