torsdag 24. desember 2009

Med ønsker om en fredelig jul....

Snart nærmer sig jul,
med gaver, guf og sul.
Når mørket falder på, da vil vi gå
og tænde lys i alle rum
der af man næsten bliver stum.
Når flammen varmt den skinner
da husker vi på minder
fra vores barndomsdage
og tænker så tilbage
på dem som ikke er her mer.
De bliver dog aldrig glemt
de er i hjertet gemt.
En mor, en far, en søster - bror,
de alle i vores hjerter bor.
Engang når livet er forbi
da skal vi atter sees, fordi
det er vores barnetro.
Dette diktet er skrevet av tanta til min kjære. Sier bare en ting jeg - rørende!
Tankene mine går i dag til de som i dag ikke er blant oss lenger og til de som ligger på sykehuset eller er hjemme med sin sykdom.
Kjære Jan, Pål og Bente. Vi tenker på dere og er hos dere i våre tanker....
Avslutter med en liten bildekavalkade fra vår julepynta kjellerstue.











Ønsker dere alle en fredfull jul og en begivenhetsrik julaften med stjernefylte barneøyne:)
post signature

11 kommentarer:

DraumeElin :) sa...

Hei Kjære, snille Elin! God Jul! Trist at du har nære og kjære som er sjuke... Men godt at du sender dei varme tankar! Dette er ein dag som anten er fyllt av den største glede, eller den verste sorg. Vi har hatt to juler siste åra som slett ikkje har vore kjekke å feire. I år gjer vi så godt vi kan, og prøver å glede oss over alt som er godt i liva våre. Borna er elleville over alt som skal skje, og det er deira minner vi skaper i dag. Dette er ei stor drivkraft for meg. Eg ynskjer av heile mitt hjerte at du og din kjære skal få dykkar julegåve så snart over nyttår som mogeleg! Og neste år tuslar det sikkert nokre små bein avgarde på golvet ditt, på leiting etter julestrømpa si? :) Eg kan sende deg nokre bilder på mobilen seinare viss du vil? Litt gala julestemning frå heimen her? :) Eg ynskjer meg blitz i dag! Og viss eg ikkje får det, skal eg ta nokre stemningsbilder i dagslyset i morgen! NYDELEGE bilder du viser frå huset dykkar! Og eg blei så glad av å sjå att kransen!

No skal vi gjere oss klare til Askepott, det er henne eg viar innlegget på bloggen min i dag :)

God Jul til deg og din kjære!

God Juleklem frå Elin
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Hespe sa...

Ja tenk, nå er selveste julaften her :o) Adventstiden har virkelig "gått unna", men jeg har alt under kontroll, og kan la juleroen senke seg.. :o)

Ønsker deg og dine en riktig GOD JUL og et sprudlende flott, og GODT NYTTÅR!

Stor klem fra Hildegunn

vårt lille hjem sa...

Hei!
Ei velsigna god jul til deg og dine:)

Klem frå Heidi!

liven sa...

Ønsker deg fine juledager Elin :o)
Kos deg i ditt koselige hus !!

Tulip sa...

Viktige ord Elin. Jula er familiens høytid, og viktig at man har tanke for andre som ikke har det like bra i jula.

Ønsker dere en riktig god jul:)

Min stil sa...

Hei hei. Nydelig pyntet kjellerstue.
Håper du har hett ei trivelig jul, og ønsker deg ett nytt spennende år. Blir morsomt å se hva som dukker opp :)
Klæm Susanne

Villmarkstausa sa...

Hei

Så nydelig julepyntet hus.En stund siden jeg har vært på besøk hos deg nå, i hvertfall lagt igjen kommentar. Men du er ikke glemt, følger med på sidelinja;-))Tiden strekker ikke alltid til og da er det pc som får hvile.Må prioritere fam. i jula...
Blir spennende å følge med på hva som skjer i 2010. Skjer nok STORE ting i fam deres da.Forberedelser til barn er hyggelig, og du får ikke belastningen med dårlig form, sliten etter en stri fødsel;-))
Det satte jeg veldig pris på da jeg fikk Thea, at formen var på topp, en fantastisk reise -ferie, og et nytt lite barn å bli glad i. En fantastisk opplevelse. Så da ønsker jeg dere en fin romjul og godt nytt år;-))
Klem fra Ingun

-Mia- sa...

Så koselig julepyntet kjellerstua di er!! Håper du har noen koselige dager! Klem-Mia

Hverdagen vår sa...

Hei kjære venn:)
Håper du og T har hatt noen fine dager, nå snør vi jo snart bort, godt det er meldt "uten snø" i morgen, da skal vi til L en tur-
Her er det virkelig en avslappende julehelg, vi bare koser oss og nå går strikkepinnene varme:)

kos dere resten av julen og ha en fin nyttårskveld, jeg koser meg nå med ett glass rødvin til lyden av rivingen i 2 etasje- så nå er vi i gang-

mange klemmer fra meg bortigaten-

merethe sa...

Vakre bilder av kjellerstua....god romjul til deg Elin. pst...har en utfordring til deg inne hos meg. tar du den? klem

Ellinor sa...

Så fint dere har det i kjellerstua :) Og det var et rørende dikt :)

Du spurte etter cutoff inne hos meg. Det pleier å være cutoff en gang i måneden. Det har i allefall vært det til nå. Men så har Kina hoppet over å tildele noen måneder og det vet man jo ikke om på forhånd. Ja, jeg har en viss formening om når det blir vår tur, men hopper de over måneder så kan det fort bli en jul til uten barn i huset her.