tirsdag 8. desember 2009

Julen har innhentet meg...

Hvem ville trodd at det skulle bli så travelt da...? Ikke jeg i hvert fall. Men sånn er vel egentlig desember for de fleste. Og noe må nedprioriteres, og denne gangen ble det bloggen.
Vi har vært på julebord i Charlottenberg med jobben til min kjære danske. Det var veldig hyggelig, noe det stort sett pleier å være med jobben hans. Jeg hadde meg en liten egotripp da sangeren i bandet som var leid inn kom med mikrofonen til meg. I motsetning til de andre som fikk et par sekunder så fikk jeg godt i mot et minutt. Etterpå ga han meg en klem, og sa inn i mikrofonen: "Wow, hvilken röst på den tjejen". Det var kult og jeg svevde resten av kvelden/natta:)

Litt julepynt på kjøkkenbenken.
Lørdag måtte vi forte oss hjem for da skulle vi få besøk av en liten gutt fra Colombia. De som har fulgt med meg vet at vi har et vennepar som ble godkjent etter oss, men som allerede har vært nede og hentet sin lille sønn. Det ble for min del et ganske emosjonelt besøk, og jeg må innrømme at jeg felte et par tårer da de var dratt. Nydelig liten gutt de har fått, og nå lengter jeg bare enda mer...


På lørdag var årets happening hos oss. Vi hadde vennejulebord, og det gikk over all forventning. Maten var god, gjestene fornøyde og julestemningen på topp.
Enkelt pyntet julebords bord:)Synd at festen endte med et brak. Det vil si at ei som var en smule full seilte over stuebordet og dro med seg alt som sto der. Og der sto blant annet adventsstaken min. Har fått lappa den sammen, om en ganske så mer stusselig nå enn før.

Menyen for dagen. Kanskje litt vanskelig å se hva som står her men...
Nå skal jeg ned til farmor og ordne litt til jul der. Og hun blir strålende fornøyd når hun ser at både krumkakene og tomatsilda kommer på bordet. Et par julestjerner skal også ta meg, og en liten knert fra polet;)


Så glemte jeg å si at jeg har ferie resten av uka. Men det stopper ikke meg med å stå opp tidlig. Halv åtte i dag hadde jeg allerede bakt havreflarn og kransekakestenger.
Nå må jeg hive meg rundt her sånna t jeg ikke glemmer noe jeg skal ha med meg.
Ha en flott dag videre folkens og kos dere med juleforberedelser:))
post signature

12 kommentarer:

merethe sa...

Det er koselig å ta seg tid til å samle venner og familie før jul. :) Ja julen kommer fort her også. Men det blir vel jul selvom vi ikke rekker alt. Ønsker deg en fin uke. Og takk for at du besøker meg! Setter umåtelig pris på det :)

Hverdagen vår sa...

hei vennen-
En tur innom, nettet mitt er så tregt for tiden:(
Uff da at festen endte med ett brak, fint pyntet var det iallefall-
Kos deg med ferieuken din når jeg går av vakt i morgen har jeg fri en uke-
Håper du kommer på cafe om mandag da blir det litt førjulskos og gaver:)

klem fra Eli

Elin sa...

Du store all verden kor effektiv du er! :) Eg var på posten i dag og skulle sende pakkar, men så hadde eg feilberegna litt størrelsar her og der... Prøver igjen i morgen! :) Fælt med øydelagd adventsstake, men eg måtte no le litt når eg såg for meg ho som ramla avgarde! Håper inderlig at venetida ikkje blir lang før dokke får beskjed om avreise til Colombia! Eg har ein god følelse! :) Og eg er veldig intuitiv!

Slakk på i svingane, og nyt veka!

Klem Elin :)

BEA sa...

huff kjære du.. skjønne dæ så godt!! ikke så greit dette her!!!

så nydelig du hadde pyntet til julefrokosten.. skulle gjerne vært der!!!

men, du MÅ du styre slik??? du trenger å ta det med ro!!! går det bra med farmor ??? forsiktig med den knerten.. vann den ut :o)))

har tvingt meg fri for fulle vakter så jeg får gjort noe hjemme.. mest bare rot enda.. til alt er ferdig malt.. men sånn er det vel.. kaoskontroll har jeg ikke!!

klem fra mæ før æ svir kyllingen :o))

liven sa...

Heisann!!
Koselig å samle gode venner til lystig lag!!
Selv om det gjerne ble litt mer lystig enn du ønsket deg:o)

Håper det snart er din tur nå Elin....til å få ditt etterlengtede barn! Ha en fin førjulstid og ta deg tid til å kose deg også!

Jannicke sa...

..så koselig innlegg med litt om mye ;o)
Skjønner det må ha rørt deg langt inn i sjelen å se gutten til venneparet deres... håper det føltes litt godt også, det betyr jo at din tid er like rundt hjørnet.. jeg krysser fingrene for deg, elin. Håper du snart får den etterlengtede telefonen.
Så snill du er som hjelper din farmor til jul! Hun er heldig som har deg!
Den delfiakaken du beskrev i hilssenen til meg hørtes skikkelig mums ut!!! Fikk vann i munnen! Er så utrolig godtsyk her jeg sitter...
Koselig bord du dekket, men synd meg gjester som river med seg hele finstasen, haha...
Klem til deg og god natt!

Min stil sa...

Hei. Så flink du er, både med å bake tidlig på morgenen, samle venner i den mest hektiske tiden før jul, og ikke minst å synge da... ;)
Ønsker deg en flott dag.
Klæm fra Susanne

Tulip sa...

Artig med komplimenter for sangstemmen! Du får legge ut en snutt her på bloggen!!!

Koselig med vennejulebord! Sånt er viktig å ta seg tid til!

Elin sa...

Hei SuperElin! Eg har ikkje trailersertifikat,... Typisk meg å mangle det... ;) Men eg har noko til deg inne på bloggen min!

Stor kram! (føler meg litt internajonal i dag...)

Elin :)

-Mia- sa...

Så koselig dekket bord, Elin! :-) Håper du får en fin helg! Klem

Anonym sa...

Hei Elin :O)

Så koselig julepyntet det er hos deg. Håper du fant noen skatter på loppis i går, neste torsdag må jeg få tatt en tur, hvis kroppen orker...
Ha en fin dag
Klem Rebecka

BEA sa...

nå er jeg så trøtt at jeg fabler her.. tusen takk du skjønne.. kommer tilbake.. må sove!!! skal opp 0500--

klem fra mæ