tirsdag 24. november 2009

En kreativ dame jeg?

Jeg har fått litt dilla på decoupage. Og det kan jeg takke denne damen for.
På lørdag var vi invitert på tapas og decoupage hos Rebecka og hennes søte familie. Og siden Rebecka er en fersk venninde for meg (kan en si det i grunn?), så har jeg ikke tidligere vært hjemme hos henne. Naturlig nok var jeg veldig nysgjerrig på hvordan hun hadde det hjemme. Sånn er vel alle vi interiørfrelste damer. Og jeg ble ikke skuffet. Jeg kunne faktisk ha flyttet rett inn. Her var det blonder og engler, gjenbruk og slitasje, shabby chic og loppefunn side om side. Og hvitt!!! Helt nydelig hjem hadde de. Det er nesten litt synd at Rebecka ikke viser mer av hjemmet sitt på bloggen. Jeg hintet kraftig;) Men siden Rebecka har mer enn nok med å lage nydelige ting og samtidig har en liten huleboer i magen som kommer ut i februar, så må en respektere at hun ikke har tid. Men jeg har reklamert for henne tidligere, og gå gjerne inn på bloggen hennes og sjekk ut alt det flotte hun lager. Og det er mer der det kommer fra.
Det var dagens reklame igjen. Så må jeg reklamere litt for meg selv. Thihihi... For decopage var gøy. Jeg har aldri noen gang sett meg selv som en kunstner. Og ikke misforstå meg nå, for det gjør jeg fremdeles ikke. Jeg har aldri kunnet tegne en rett strek, og i hvert fall ikke male. Og at jeg skulle sette sammen farger i disse bildene som jeg har laget, ville jeg ikke trodd hvis jeg ikke visste selv at jeghar gjort det. Amatør er jeg så absolutt, men synes nå selv at de ble fine.


Det grønne skal henge på soverommet. Og adopsjons/ventebildet som jeg velger å kalle det, vet jeg faktisk ikke helt hvor jeg vil ha enda. Men bilder kommer når de får sin rette plass.



Jeg er så dårlig på å ta nærbilder. Vet ikke om det er meg eller kameraet. Sikkert en kombinasjon. Litt synd for jeg får ikke ordentlig frem hvordan telysestakene ser ut. Her er det i hvert fall brukt noen flotte serviettmotiv. Dette er sikkert ikke noe nytt for alle dere kreative damer der ute, men for meg så har det åpnet seg en ny verden.
To kubbelys ble også dekorert med engler og en verdig dame. Litt glitter fikk de også. Tenkte en stund på om jeg skulle ha de litt mer julete, men fant ut at jeg vil heller ha glede av dem hele året.



Så har jeg blitt forelska. Jeg har blitt forelska i tallerkenhylla vår. Den har stått ute i garasjen siden i sommer. Vi fikk den av en kompis som igjen har den med seg fra barndomshjemmet sitt. Den er ganske stor så jeg visste ikke helt hvor den skulle plasseres. Og så fikk jeg som alltid en åpenbaring.


Over sofaen i kjellerstua så klart. Og kjekt for meg at jeg tidligere hadde snopa meg både en eucalyptusranke og lyslenke. Gikk i gang med å dille den til søndags morgen. Enda jeg la meg halv fire. Får man plutselig driven så er det bare å stå opp. Det har jeg lært. Fikk plassert interiørbøkene mine. Gud bedre så dekorative de faktisk kan være. Litt stæsj, ranke og lenke (hihihi - god kombinasjon der gitt), og som sagt - jeg er forelska. Synes det ble knallfint. Og eneste grunnen til at at jeg ikke har hatt et litt mer oversiktsbilde er for at en trøtt danske lå i sofaen og gadd ikke flytte seg. Det får komme seinere for det er faktisk flere ting som har kommet opp på veggene på lørdag. Må jo benytte meg av energien til mim kjære når den endelig var på plass en stund;)
Nå farer fingrene fra meg her. Så jeg får avslutte og tusle til sengs snart. En ny dag i morgen også. Men da blir det ikke noe overtid. Gjesp!!


Ha en fin en folkens!
post signature

11 kommentarer:

Rebecka sa...

hellu lady :O)

Takk for sist, veldig kos!
Og T A K K for all skryt :O)
Alt du lagde ble kjempefint, og det beste er at ingen har helt likt!
Sees torsdag, da skal vi fynde
Klem Rebecka

Anonym sa...

Det der ble bare lekkert!!! synes jammen du har greid deg bra til amatør å være.. du skulle sett påskeeggene her i fjor.. vi satt bare fast i alt papiret:o)))

Og hylla passet perfekt.. rart med slike åpenbaringer:o))

gikk det bra i går??

har akkurat kommet fra kveldvakta.. nå skal jeg i køya!!

go natt.. klem fra mæ

Irén sa...

Elin er ikke kreativ? Eh, nei vel! Joda, Elin - DET er du! På tide å komme ut av Kreativ-skapet ;-)

Du lager så mye fint, og er så flink med interiør. Det handler jo stort sett om å se muligheter. Dét er du veldig flink til! Så dét! :-)

Klem, Irén

sissel sa...

Kjempe fine bilder du har laga, kjempeimponert, hadde ikke jeg greid. Hylla di ble kjempelekker.... Og kreativ, det er du absolutt!!!!
vi sees, Klem

Lise Kathrine sa...

Hei!
Så mye fint du har laget. Dette syns jeg du skal fortsette med.

Og tusen takk for at du tok med strikkeoppskriften. Husker ikke om jeg fikk takket deg, så nå har jeg tenkt på det siden...
Jeg er litt surrete om dagen. Jeg kan vel ikke skylde på ammetåka heller, for her går det bare i flaskemelk. Hihi!

Ha en fin dag!
Klem

A-mora sa...

Så dritt lekkert,Elin. Du er jo kjempekreativ.
Fine bilder.
Hvordan laget du lysene???????
Jeg gogglet snowefeckt og kom inne på ei side som jeg bare trykte på og plutselig hadde jeg snø. Det er ikke alltid jeg vet hva jeg gjør shø:)) Rekner med at du ble klokere av det her.hehehe.
Ha en superfin dag,Elin.
Har vært artig og sett mere av hjemmet til Rebeca. Kan ikke du være fotograf og lage et innlegg fra huset hennes??

Ellinor sa...

Så nydelige bilder. Slike kunne jeg også tenkt meg :)

Elin sa...

Eg vurderer å kome ned til kvar enn du bor, og vise deg kor enkelt det er å lage ein lerkekrans!!! :) Må no vere mykje vanskelegare det du har produsert i det siste? DET har ikkje eg peiling på? Kjempefine ting! Og kreativ må du no vere, sidan bloggen din var ein av dei første eg byrja å følgje??? Opp med sjølvtilliten jenta mi!!! Den hylla såg no berre heilt flott ut, og så er det så godt når ein blir så fornøgd etterpå!

Du får kike ut vindua viss du høyrer ein trailer som fløyter, med eit lerketre stikkande ut bakerst. Då er det berre meg! :) NB! Ikkje sett over kaffe; for det likar eg ikkje :)))

Ha det GREAT!

KlemElinKlem :)

LAPPEQURI sa...

Å så mye fint du har laget:-))
Jeg bruker lim til stoff i min produksjon;-)) Genialt
Ha en fin og kreativ uke
Klem

Min stil sa...

Så lekkert. Jeg syns du er kjempeflink!!!
Klæm fra Susanne

Tulip sa...

Kjempefin tallerkenhylle.
Decoupage har jeg prøvd meg på, men syntes ikke jeg fikk det til sånn som jeg hadde tenkt! Så den karrieren ble kort..

Klem