mandag 2. november 2009

Den første snøen...

I dag har jeg fri. Og det er deilig. En helt ny dag for meg selv som jeg kan fylle med hva jeg enn ønsker.
Da er det ekstra godt å våkne tidlig, og faktisk være uthvilt. Smøre matpakke til dansken og sende han avgårde. Koke seg en kopp kaffe og titte ut av vinduet på snøen som daler fra himmelen.
Tok bildet klokka syv i dag tidlig, så det er litt mørkt.Det er alltid koselig med den første snøen. Julestemningen kommer krypende her jeg sitter med kaffekoppen. Tankene vandrer....
Er jeg i rute med julegavene?
Jeg må få sendt ut invitasjon til vennejulebordet og pepperkake/nisseverksteddagen.
Må skrive liste over hva som skal bakes.
Må se gjennom kista med julegardinene og duker. Her må det nok strykes litt ja.
Må bli ferdig med de hjemmelagede julegavene.
Koselig:))Lista kommer sakte med sikkert på plass i hodet mitt mens kaffekoppen tømmes.
Førjulstiden er alltid hyggelig.
Jeg elsker å høre på julemusikk. Aller helst den gode gamle. Pusle rundt på kjøkkenet mens musikken strømmer fra høytalerne.
Eller sitte med en kopp kakao å se på en julefilm. Det er kos det.
Jeg har alltid vært glad i julen. Stemninger, lukter, smaker, pynting, baking. Alt dette gjør jeg meg glad.
Stemningsbilde fra julen i fjor.Drømmen er jo å våkne opp til glade barnestemmer som roter i julestrømpa si for å se om nissen har vært der. Som kommer hoppende opp i senga vår og vekker oss med klissete kyss for de klarte ikke å vente med å spise den sjokoladen som lå der. Å dekke på til frokost sammen mens vi planlegger skituren.
Dette høres jo idyllisk ut. Noen ganger kommer jeg bare i drømmeland og skriver akkurat det som faller meg inn. Men en dag - en dag går drømmene mine i oppfyllelse.
Dagen i dag skal fylles opp med en frisørtime. Det skal bli deilig for nå er det over tre måneder siden sist.
Den skal også fylles opp med en time på sykkelen. Så skal jeg seinere på strikkekafè. Noen huller blir det og de fylles nok opp med middagslaging, litt rydding og strikking.
Håper dere der ute får en like hyggelig dag som det jeg har planer om:)

9 kommentarer:

Hverdagen vår sa...

Her var ungene helt i hundre, frøkna bare jublet "yes, nå må jeg gå til skolen" og det er ikke ofte hun jubler fordi hun må gå til skolen akkurat.
Sitter og gjør ferdig det siste jeg også, nå:)
Kos deg i dag så sees vi i kveld!
Klem fra Eli
Ps; ta med deg kalender så kan vi se hvem dag som passer;)

Christel - Bakketun sa...

Så koselig det ser ut med snø! Her er det 5 grader og regn :( Ikke sett noe til snøen enda. Gleder meg til jul jeg også. Og forberedelsene er jo halve morroa!

Håper dere snart får oppleve tassende barneføtter og klissete kyss på kinnet :)

Ha en super fridag.
klem

sissel sa...

Jeg fikk faktis litt sommerfugler i magen når jeg så at det snødde, men jeg er ikke noe glad i snø. Fint hvis det er snø til jul da.
Begynte å drodle litt rundt det med vennejulebord, men tror jeg skal stå over.
vi sees i kveld :)

A-mora sa...

For en herlig dag du har fremom deg:) Jeg kom i julestemning av og lese innlegget ditt:))
Bra du synes det er trivelig med snø. Jeg sier bare: heldigvis så snør det ikke her:))))))

Du blir vel fjong og fin på håret i dag.?
Jeg er helt tom for energi i dag. Håper det blir bedre utover dagen, for jeg skal på seinvakt.
Ha en kjempefin fri dag Elin.

Klem

Elin sa...

Hei! Har du fått ny sveis? :) Eg skal også avgarde snarast mogeleg, å få ordna opp i denne såta av eit hår. Som vanleg har vi i vest fått ein pause i regnet, når dokke i aust og sør slit meir med nedbør. Her er nydeleg haustvèr, og eg skal ut på innhaustingstur no. Det står lerk på menyen! :)

Ha det fint Elin. Klem frå Elin :)

Lise Kathrine sa...

Hei!
Endelig fikk jeg svart deg. Det går litt tregt iblant og innimellom blir det borte også. Det må være etterdønninger av ammetåka. Hihi!
Så koselige vinterbilder. Nå er det godt å være inne og se ut.
Jeg håper på en hvit jul, men ikke så mye snø som i fjor. Det var veldig upraktisk med stor mage og masse snø egentlig.

Kanskje vi sees på strikkekafè i kveld? Jeg kommer bare føret blir bedre.

Klem Lise

Irén sa...

Å for en deilig dag, også så koselig med juleforberedelser...

Tusen takk for at du delte den første snøen med oss :-)))

Jeg blir glad inni meg av sånt - så glad at smilet kryper frem med tanke på førjulstid og alt det medfører.

Go'klem til en skikkelig go'jente!

Anitashems sa...

Så koselig med snø, her er det bare regn og atter regn. Takk for hyggelig hilsen på bloggen min.
Hemsen ligger på Lierskogen, mellom Asker og Drammen. Bare send meg en mail hvis du har lyst til å stikke innom ved en anledning.Det hadde vært veldig hyggelig:-)
Ha en fortsatt fin fridag:
Anita:-)

Elin sa...

Hei igjen Elin!

Takk for besøk på bloggen min! Har hatt nokre dagar med ekstrem lav sjølvtillit, og ellers sånne Elinproblem som tårner seg opp innimellom. Og konkluderte med at blogginga godt kunne stoppe opp for verden sin del... Det var no derfor eg byrja med dette; for å dra meg sjølv i gang igjen. Så då er eg litt pjusk innimellom. Men i dag har eg ordna håret, og ser lysare på tilværelsen :) Så då er det no to stk. Elin som går rundt i Norge med nyfixa hår og eit stort glis? :) Beudrer den sunne livsstilen din! Her er det trening av kroppen fleire gongar i veka, p.g.a. ryggplagene mine, men matlaginga kan eg ikkje skryte av... Så: HURRA for deg! :)

No er det middagstid her, og eg veit enno ikkje kva eg skal lage.

Ha ein flott kveld! :)

Elinklem!