søndag 15. november 2009

Ånden er kommet tilbake:)

Endelig sier jeg bare.
Nå er jeg her igjen, og det passer egentlig bra, for gjett hvem som har kommet tilbake...
Jepp, ånden som forlot meg har kommet krypende tilbake:)

Kult når de ble røffet opp i kanten.Så i går morges våknet jeg klokka seks og fikk det plutselig for meg at jeg skulle lage noen duftposer. Og da måtte jeg bare komme i gang mens ånden var til stede.
Har samlet en del av disse små brikkene.
Flere stykker ble det , men noen er allerede forsvunnet ned i noe julegavepapir;)
Dette var jo superenkelt å lage da. Og så dekorativt. Jeg har fyllt dem opp med lavendel som jeg fikk med meg fra Bea i Danmark.
Og mens jeg sto og tenkte på hvor disse posene skulle få posere (!), så måtte jeg forandre litt på sminkebordet. Og dermed så kom disse flotte lysestakene frem i lyset. De har stått fremme hele tiden, men har vel stått litt gjemt bort. Nå synes jeg at de fortjente å sole seg litt i glansen.
Måtte kjøpe et par svibler. Klarte ikke vente:)Jeg har faktisk en veldig morsom historie om disse lysestakene. Det vil si hvordan de kom i hus.
Det var det første året vi bodde her og jeg var rundt for å gjøre meg litt kjent med stedet. Søsteren min og jeg oppdaget en liten butikk som heter så mye som "Parfymeri og snurrepiperi". Der oppdaget jeg disse lysestakene med en gang, men slo de straks i fra meg siden de kostet over 400 kr per stykk.
Detaljer.Vel hjemme igjen måtte jeg selvfølgelig fortelle min kjære danske om denne søte butikken.
Noen dager etterpå kom jeg heseblesende hjem med sånn cirka ti bæreposer i hendene. Dette var før jeg fikk lappen så jeg hadde tatt bussen hjemover, fordi jeg skulle ut å kjøpe julegaver. Masse mas og jag, trangt på bussen, svett og grinete. De som kjenner meg kan jo forestille seg mitt humør der og da.
Vet ikke helt om de skal bli værende her da, eller pynte opp andre steder.Jeg ramler omtrent inn av døra og lemper posene inn på et rom, mens min kjære så tålmodig står og venter på meg. Når endelig blodtrykket og pulsen var nede i normalt så sier han til meg.

"Julenissen har vært er i dag. Han kom med posten."
"Hæ, hva prater du om", sier jeg.
"Ja, det står noe til deg på kjøkkenbordet", sier han og smiler.
Og jeg går forundret inn og ser tre pakker stå og vente på meg.
"Men kom det ikke med et kort da?", sier jeg og forstår ingenting.
"Nei, det kom bare sånn som det står her", sier han.
Og jeg pakker opp og lysestakene lyser mot meg.
"Men i alle dager", sier jeg.
"Var det ikke de du ønsket deg da?", sier min kjære.
Og det er ganske utrolig at han klarte å finne akkurat dem, for jeg hadde ikke beskrevet dem. Dessuten så var det jo mange andre å velge mellom der.
Oversiktsbilde.Enden på visa (som kanskje ikke var så morsom for andre som den var for meg), var at jeg smeltet fullstendig, det dårlige humøret var som blåst bort, og verdens beste mann fikk seg et stort og vått kyss;))
I dag tar vi en juledag tror jeg. Skal rote frem noen julefilmer, varme noen boller og lage litt varm chilisjokolade. Og kanksje litt mer sying...?
Ha en flott søndag folkens!

12 kommentarer:

Villmarkstausa sa...

Hei oggod søndag morgen!
Så morsom og hyggelig historie. Slikt glemmer man aldri!
Godt at ånden har kommet tilbake i førjul-stria;-)), så vi får noen fine bilder og historier.......

Hilde Heimdal sa...

Fine dufteposer :)!!

Man MÅ lage ting mens "ånden" er over en, det er da det er gøy å lage og da man føler man får det til :)!!

Fine bilder

Klem Hilde

Ellinor sa...

En herlig historie :)
Hvordan lager du chilisjokolade?

BEA sa...

Hei søte.. så nydelige bilder!!! Jeg likte veeeeeldig godt de posene!!! (HØRTE DU HINTET :O))

og lysestakene var bare lekker!!! snill mann!!!

Har du fått fiksa PC`en??

Ha en koselig søndag.. masse klemma fra mæ

Elin sa...

Hei! For oss som er oppe etter at kirketida plingast inn; good work! Har sakna deg! Sat her og blogga i heile går kveld; mannen og lillebror var på overnatting, og veslemor er sjuk. Var innom bloggen din berre for å forsikre meg om at der ikkje var nye innlegg! :) Har blitt litt meir kjent i dette sosiale landskapet; men det er liksom du som var mest hjertevarm av alle! TAKK Elin! :)

Og så flott at ÅNDEN er tilbake! Det er litt greit at den er borte også; for då veit en at en saknar den!

Ha ein flott søndag! Eg høyrde på julemusikk i går kveld :)

Stooor Elinklem! :)

Elin sa...

NB! Gløymde å sei at posane var nydelege, og lysestakane lekre! Og at mannen din må vere kjempesnill!!!

:)

merethe sa...

Så søt historie om lysestakene :)
Duftposene dine var kjempelekre.
Ja det lakker og lir mot jul. Snart skal jeg bake litt julekaker. Gleder meg til det :)

Min stil sa...

Åh, søt historie :D
De posene var nydelige.
Og du, det er faktisk veldig godt med chilikakkao oså. Verd å prøve hvis du ikke har prøvd det før.
Klæm Susanne

Violetta sa...

Så godt at ånden er tilbake da...og riktig produktiv er han også :) Jeg likte historien din om lysestakene. Rørende. Det er vel det man kaller kjærlighet :)

liven sa...

Det var godt å høre at ånden hadde vendt tilbake Elin!!!
Søte duftposer og kjempefine lysestaker!!!
Så snill han er da....!!!
Ha en fin uke :o)

Jannicke sa...

..så godt at ånden kom tilbake til deg :o)
Duftputene var helskjønne!!

Søt historie du forteller om lysestaken :o)
Tror du har kapret deg en veldig snill mann :o)

Ha en fin dag, Elin!!
Jeg lager knekkebrød i dag (men skal snart på jobb...).

Hilde S. sa...

Så fine dufteputer du har laga.
Lurt å hive seg rundt medan den kreative ånda er på plass,hehe.
Koseleg historie om den tidlege julenissen:))
Heldige du.
Klem H