tirsdag 13. oktober 2009

Søstrene sisters i Danmark...

Det er ingen ny butikk.

Men det er to alldeles skjønne små mopser som vi har vært og besøkt i langhelgen vår.

Er ikke vi bare skjønne??
Jeg har aldri hatt noe forhold til mopser før. Det har bare vært noen rare hunder med inntrøkt nese. Og javisst har de det. Men at de i tillegg skulle være så nydelige da:)



Vi har vært på Danmarkstur i helgen. Dro på torsdag og kom hjem i dag.


Det har vært en tur med full fart hele tiden. På fredag var vi invitert bort på tartar, noe jeg aldri har spist før, og det var faktisk godt. Siden tartar ikke er noe en vanligvis spiser seg mett på, litt sånn som sushi for min del, så var det dekket opp til koldtbord i tillegg.

Godis både for dansken og meg. Pølser og loppemarked side om side:))Fra vi kom inn av døra så kom jeg i julestemning. Der sto ribba, altså fleskesteika, klar til å bli skåret opp, julepølsa freste på panna, gravlaksen var dandert og all verdens gode pålækkerier var plassert på bordet.

En kan si at vi rullet ut av døra da vi dro derfra etter masse god mat og drikke. Tusen takk for hyggelig sammenkomst til vertskapet:)


Lørdag var vi i 50-årslag, og der fikk vi servert villsvin med tilbehør. Jeg var skeptisk da jeg bare har spist det en gang før for mange år siden i det som var den gang øst Tyskland. Og det var ikke godt. Men maten smakte godt den. Jubilanten ble jublende glad for gaven, og det ble både sunget og holdt gjetteleker.

Søndag ble den stor handledagen. Dansken holdt seg innenfor fire vegger mens jeg og tante danske (hihihi - kom på den akkurat nå) dro på shopping. Og det var shopping etter mat. Det er utrolig hvor mye billigere det er å handle mat i Danmark enn her hjemme. Jeg anbefaler alle som tar seg en tur dit om å handle på Aldi. Kjempebillig og masse godt.

Men det morsomste vi har gjort på hele turen var å ta oss en tur til Hjørring. Og der besøkte vi Bea med bloggen De smukkeste ting.

Orkideèn til tante danske.Herlig og hjertegod dame, nydelig hjem, kjempenydelig hund og en superhyggelig familie. Må innrømme at jeg hadde noen (kremt - opptil flere) sommerfugler i magen da vi kjørte inn på gårdsplassen. Men de kunne jeg spart meg, for varmere velkomst kunne en vel ikke få. Bea hadde ordnet i stand morgenmad til oss. Og det passet jo veldig bra siden vi kom rett fra båten. Og vi skravlet som om vi skulle kjent hverandre i lang tid. Og det har vi jo på en måte gjort:)
Måtte bare ta et bilde av disse flotte dyrene.Min kjære danske satt og koste seg han - tålmodig som han er. Og han har sagt nå i ettertid at han etter bare fem minutter følte han kunne ha satt seg i sofaen med beina på bordet;)

Vi var også så heldige å få møte familien hennes som jobbet på tanken. Der ble vi utstyrt med både mat og drikke på veien nedover Jylland.

På tilbakeveien fant min kjære danske ut at vi hadde litt ekstra tid før vi skulle med båten, og dermed så tok vi en liten overraskelsesvisitt til Bea på jobb. Alltid moro å overraske litt;)

Tusen takk for en superkoselig formiddag Bea. Dette må vi få til igjen!!

6 kommentarer:

BEA sa...

;o)) dokker skal bare dukke opp nårtid som helst.. æ storkosa mæ og skulle bare ønske vi hadde mer tid!!!!

Hørtes godt ut det koldtbordet.. skulle gjerne prøvd villsvin.. har aldri smagt det..

ribbe.. skal ikke legge meg ut med danskene der :o))

moppsene er nok ikke min type hund men søt var de:o))

klem tell dokker begge to!!!!

sissel sa...

Høres ut som dere virkelig har kosa dere, vel fortjent :)
men vi savna deg i går på strikke kafè så det er godt du er tilbake igjen :)
klem

A-mora sa...

Så søte de er,men tror ikke de er hunder for meg.

Kjempetrivelig helg dere har hatt.

Bea synes som og være en superdame.
Villsvin høres ikke så værst ut. men aldri i livet om jeg har spist tartar. Tøff du som gjorde det.

Skal til københavn på Nov sammen med svigerdattra og mora hennes(som jeg aldri har møtt før) og jenta mi. Gleder meg masse til det.

Ha en fin dag

Hverdagen vår sa...

Velkommen hjem:))) Så flott at dere har hatt en fin tur, skjønne mopser, men ikke helt min hunderase, men gode var de da;)
Vi sees vel kanskje på neste strikkecafe?
Klem fra Eli

Jannicke sa...

Næmmen, helledussen så utrolig søte hunder!! DET blikket!! Jeg hadde aldri klart å la være å gi hvis de tigget til meg ved matbordet :o)

Jeg leste hjertesukket ditt om ventetiden, og hjertet mitt blør for deg - og alle andre som venter. Jeg er forundret over at det tar så lang tid... skjønner det ikke, for det er jo så mange som trenger en mamma og en pappa.. Keg har nevnt det før, en god venninne venter også på 3. året, for å adoptere i Columbia.. Hun er også frustrert over ventetid...

Jeg krysser fingrene for at ventetoden snart er over :o)
Riktig god helg til deg, Elin!

Klem J.

Jatte sa...

Mopser er hærlige vesner, har selv en og blir nok flere også etterhvert ;)

Ha en fin dag,
Klem Jatte