fredag 2. oktober 2009

Smaken av jul....

Etter jobb i dag dro vi innom Obs på Jessheim. Etter og først ha vært innom Maxbo på Kløfta, og funnet ut at de var visst ikke noe stormarked, så dro vi derfra ganske irriterte begge to.

Maxbo stormarked har nemlig tilbud på Lady maling og vi visste ikke at det var noen forskjell på butikkene vi.

Nok om det.


Utenfor Obs sto de og solgte smultringer. Jeg luktet det allerede før jeg gikk ut av bilen, og munnen løp i vann. For meg så er det ikke noe som lukter mer jul enn akkurat smultringer. Mmmm..

På Obs fant vi Lady maling ganske så mye billigere enn på Maxbo (bortsett fra når de har den på tilbud da), og vi var godt fornøyde.

Jo nærmere vi kom utgangsdøra, jo mer smultringer luktet jeg. Og jeg må innrømme at viljestyrken var ikke stor, og en tipakning smutringer havnet i en veldig lykkelig hånd:)

Vi kjørte innom Linnea`s hage for å kjøpe det nye JDL, og jeg ble desto mer glad.

De siste biten hjemover klarte jeg å kjøre i meg fire smultringer mens jeg tenkte på jul selvfølgelig.

Jula begynner stadig tidligere synes jeg. Forrige helg var vi på Plantasjen og der har allerede nissene og julegavepapiret kommet frem.


Det har ikke vært allehelgen enda en gang jo. Hvert øyeblikk kommer vel julemarsipanen i butikkene også.

Det er fali det!


For det er like godt som smultringer. Og selv om jeg hvert år sier til meg selv at jeg skal vente til 1 desember med å kjøpe, så er det sjelden jeg klarer å holde det. Men det er vel det som er meningen deres, at en skal bli fristet....

Nå er det helg, og et glass rødvin er allerede fortært til middagen. Men det holder for i dag.

Helgens planer er å bruke noe av den malingen vi kjøpte på trimrommet. Men det kommer i et seinere innlegg.


Nå er det blad og Beat for Beat som regjerer. Resten av gullrekka er ikke min danske interessert i så jeg tar med meg de smulene jeg får.

Helgeklem til dere alle:))

13 kommentarer:

simmas hus sa...

Ja det går fort mot jul da....Fikk liksom kjenne litt at det går mot denne kjekke adventstiden! Ha en flott helg !

Fru Jensen's sa...

Jula kommer tidligere og tidligere for hvert år. Julemarsipanen har visst kommet i butikk allerede hørte jeg på radioen forrige dagen.. Husker ikke helt hvilken butikk det var de pratet om, men.. Litt i tidligste laget!
Må få nyte den flotte høsten først syntes jeg!
Ha en flott høsthelg!

Hverdagen vår sa...

hjelpes, julepynt allerede, uff jeg som hadde tenkt meg på plantasjen i morgen, nå sier jeg uff fordi jeg synes det er alt for tidlig.
I år skal jeg legge meg i sjelen og ikke kjøpe noe mer pynt, nå skal jeg vente med stæsj til huset til vi er helt ferdig og alt finner sin rette plass-
For om jeg kikker meg rundt så har vi da nok-

Kos deg med maling i helgen, Elin:)
Skal male en liten ting jeg også mellom strikketøy-
Nå er gubben og rydder matrialer i garasjen, han er lei av å skrape ruta før de drar om morran;)

Klem fra Eli

Therese fra huset med de rare i sa...

Uff jeg synes det er litt vel tidlig med jul jeg!! det ødelegger hele stemninga mi når det er nisser ute allerede nå!! Kunne ventet til november i det minste:D

Mmm smulteringer selger de utenfor Obs her og. og må innrømme at jeg også har klart å gafle i meg endel i bilen på vei hjem derfra ved enkelte anledinger:P Men det er jo tross alt freddan!!

Ha en super helg:D

Jannicke sa...

..smultringer er JUL!!
Og duften er nesten det beste!
Ellers syntes jeg nesten det er dumt at butikkene kjører julen i gang så tidlig :(..
Så kakemenn i butikken i forgårs! Frister ikke ennå!

God fredag videre! Klem J.

BEA sa...

JUL!!! æ nok med å tænke ut ka æ skal ha på brødskiva!!!

No skal æ i seng.. nettopp kommet fra jobb;(((

BROCANTE sa...

Har lyst til å vente litt med julen jeg... Hos meg kommer det ikke noe jul i huset før like før julaften. Jeg synes det holder for butikkene har jo jul fra oktober. Smultringer kan jeg godt spise HELE året. Deilig med de varme smultringene rett fra posen etter at handlingen er unnagjort. Ha en koselig helg.

-Mia- sa...

Hegeklem til deg og! :-) Takk for koselig hilsen igjen! :-) Julen kommer tidligere og tidligere, jeg er litt i klemma for når jeg skal starte i min butikk, for jeg synes nå er altfor tidlig, men vil jo ha julevarene tilgjengelig for folk! Så nå ligger de i egen kategori i nettbutikken hele tiden, så folk kan velge selv, også venter vi med jule-layout og pynt i butikken til 1.november, for da bør kanskje folk begynne å tenke på julegaver! ;-) Ha en fin lørdag! Klem-Mia

A-mora sa...

Synes butikkene begynner tiligere for hvert år som går jeg.

Jeg har så vidt begynnt og venne meg til tanken om at sommerem er over og at det er høst.

Vet du, smultringer blir jeg sår på tunga av:)))

Har vært morsomt og treft deg en gang:))
Ha ei fin malings helg.
Jeg har arbeidshelg

Klem

Tulip sa...

Godt dere fant maling til slutt da!

Enig i at jula kommer for tidlig i butikkene. man er jo drittlei når desember måned kommer. Synn det skal være sånn,men det er vel penga som rår her tenker jeg.

Kosekroken gaver og interiør sa...

Lukka øynene der det stod om jul... Nå er det endelig helg her i heimen også. God helg til deg..

Elin sa...

Hei Elin, det er Elin... (kanskje eg alltid skal byrje slik?) :)Jula blir litt øydelagd for min del, når ein blir pumpa full med alle desse varene så tidleg? Men smultringar er no OK, er vel nokon som et dei heile året? Eg for min del har ete ein halv kilo Lakritskonfekt frå COOP. (Kvalm, tja.) Håper du har ein fin laurdagskveld! Eg har pussa vindauga i heile hovedetasjen i dag, og nesten sydd ferdig nye gardiner til kjøkkenet. Då fortener ein ei overdose lakris til slutt? ;)

Soul and Law. sa...

GUD det er for tidlig:)
ha en fin dag.
SP