fredag 16. oktober 2009

God helg...

Er det noen som har litt energi til overs?
Sleng gjerne litt over hit:)
Egentlig har jeg nesten litt sommerfugler i magen, for det er så mye jeg vil i gang med. Det er så mye at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne.
Juleforberedelsene står mye i fokus. Og tankene svirrer. De svirret så mye en periode at jeg måtte i gang med listene mine. Er jo ganske mye en skal ha gjort da.
Så jeg bestemte meg for å lage meg en juledagbok, godt inspirert av prinsesse Elin.

Mye hyggeligere å skrive ned i bok enn å sitte med denne dataen hele tiden.
Minidrivhuset er blitt høstlig.Jeg strikker og strikker. Gikk litt lei og måtte starte med noe annet. Og har stranda litt for det var ikke så gøy å strikke sokker fant jeg ut. Ups , der røpet jeg at det blir sokker til farmor til jul. Men regner sterkt med at hun ikke sitter her inne og leser;)
Eller - drivhus og drivhus. Fint synes jeg det er i hvert fall. Gave fra familien i Sverige.Jeg blir matt av å se på hobbyrommet mitt. Det flyter over, og er absolutt ikke bloggifiserbart. Trimrommet er på en måte ferdig, det må bare fylles og stæsjes. Jepp, til og med trimrommet slipper ikke unna.
Barnerommet er også sånn sett ferdig. Men bare selve oppussingen. Har ikke stæsja noe enda. Står litt fast. Tallerkenhylla, eller rettere sagt bokhylla, må spraymales et strøk til fant jeg ut. Og vi mangler skruer og madrass til senga.
Vi står fast. Eller egentlig er det vel meg.
Minigresskar kjøpte vi i Tyskland da vi var over og handla der på Danmarksturen vår.Har også mange lekre ting fra fra Danmark som skal bloggifiseres, men jeg må finne plassen til det.
Dette likner ikke meg.
Jeg kan ikke gjøre ting bare for at det bør gjøres. Jeg må få ånden over meg. Det må plutselig komme over meg. Det kan komme midt på natta, eller over frokostbordet. Jeg kan plutselig fyke opp av sofaen fordi jeg har fått en ide.
Detaljene er så fine synes jeg. Forelsket meg i minihuset med en gang jeg så det.Hmmm... energien er visst der den. Det er ånden som har forlatt meg.
Kan dere hjelpe meg å finne ånden min.....?

God helg til dere alle som er innom meg.

13 kommentarer:

Elin sa...

:) Ånden som går... Det fine er at den nok kjem att? Trur det er slik ein får nye idèar; at ein blir heilt blank, og går tom for energi innimellom? Så du er sikkert tilbake sterkt i førjulsstria? Det er vel slik som med idrettsutøvarane, at dei skal vere i form til sesongen? Så dette ordner seg! :) Og viss Elin`ene er like her også, så blir det futt og fart når forma slår til!

Ha ei fin helg, klem frå Elin i Vest!

A-mora sa...

Synes du holder på med mye alltid jeg, elin. kanskje du setter for høye krav til deg selv?
Så smart med juledagbok. Det skal jeg og få i meg.
Fint minidrivhus med masse fine lykter.


Ønsker deg ei fin helg.

Klem Synnøve

Anonym sa...

Ånden er nok like rundt hjørnet kjenner jeg deg rett.
Flott drivhus :)
Ha ei flott helg :)
Det skal jeg, for jeg har frilørdag;)

sissel sa...

Ups, glemte navn....

vårt lille hjem sa...

Nydelig minidrivhus du har dekorert.
Ikkje alle dagar er like, og av og til må vi berre ta den tida det tek å kome igang.
Sjølv ventar eg på broderingsånda slik at eg får ferdig bunadsskjorta til mannen, men det ser ut til at det tek ei stund.
Ha ei fin helg og kos deg masse!

Tulip sa...

Ja, skjønner hva du mener. Ikke alltid man finner kreativiteten få utløp. bare ta tida til hjelp, det kommer nok!

Fint minidrivhus du har pynta

liven sa...

Heisann og takk for hilsen:o)
Nå har jeg lagt deg til i bloggrollen....er så lett for at man glemmer når man ikke har dem der!
og jeg vil jo gjerne følge med deg!!!
Skjønne mopser da.....min datter har to! Den minste var det en dansk dame som skaffet henne faktisk....og hun reiste til Tjekkia å hentet henne!! Snille hunder :o)
Håper du finner "ånden" snart da....og minidrivhuset ditt var så koselig. Så litt ånd har du nå!!
Spennede med adopsjon....hvor skal dere få fra??
Jeg har fortalt deg tidligere om hun som hadde to adopterte og nå er gravid!!
nå er hun "sprekkeferdig" .....har bare litt tid igjen nå! Gleder meg sånn på deres vegne:o)
Ha en fin lørdagskveld Elin:o)

Anonym sa...

Hei snuppa..
lite ånd her også.. sitter på tanken etter en laaaaaang dag..

Bare innom å ønsker dere god helg..

KLem fra mæ

irina sa...

Så fint minidriv hus !!

Energi...hmmmm sleng litt over her å.
Klem snuppa,

Prinsesse Elin sa...

For et nydelig drivhus. Liker det kjempegodt. Sapp av og nyt nuet. Det kommer når det skal komme ingen vits å stresse, Elin:)

Elin sa...

Hei igjen o store Elin! :) Lo godt når eg åpna bloggen min, og såg at det var Elin over heile linja! Ja til verdensherredømme! Ville berre ynskje deg god søndag!

Klem Elin i vest :) (altså ikkje sånn som ein kler på seg, tenkte meir på retninga...)

pepperkverna sa...

Så nydelig! Hege

merethe sa...

Hei Elin. Så du hadde lagt en kommentar på Kremmerbua. Send meg en e-mail så ordner vi det. Reservert dem siste til deg. :)
Flott minidrivhus.For å være kreativ må man ha inspirasjon og overskudd. Den går jo opp og ned.
Ha en god dag. :9