søndag 25. oktober 2009

En deilig men grå søndag..

Søndag har i mange år vært min favorittdag.

Ingen butikker som frister, ikke noe stress med jobb og husvasken er stort sett gjort.


Litt bilder fra hobby/syrommet mitt..
Søndag er den dagen jeg liker å bruke på meg selv. Og aller best blir den om jeg våkner tidlig, noe jeg gjerne gjør.

Da tusler jeg opp og koker meg litt kaffe. Smårydder litt på kjøkkenet mens den blir klar. Lister meg ned i kjellerstua og tar frem dataen mens jeg håper på at jeg ikke vekker dansken. Har en liten morgenstund for meg selv og nyter stillheten.

Søndagsfrokosten pleier stor sett min kjære å stå for. Og da blir det stort sett ferske rundstykker og kokte egg. Det er godt det:)

Skuffehylla (eller hva jeg skal kalle den) og den store nøsteholderen ble med hjem fra siste Danmarsktur.Om inspirasjonen kommer krypende så er det ingenting som er bedre enn det. Og det pleier den stort sett å gjøre på søndags morgener. Bortsett fra i det siste. Leter fremdeles litt etter ånden min jeg.

Et lite oversiktsbilde. Har lekt meg litt inne på Photoscape igjen. Her inne skal det pusses opp etter hvert. Men det blir nok ikke før etter jul.I dag skal jeg vaske litt klær, og så skal vi ta inn siste rest av hageting. Stillebenet mitt på forsiden av huset blir satt inn. Jeg tør ikke ta sjansen på at det blir ødelagt i løpet av vinteren. Og den er rett rundt hjørnet tror jeg.

Så håååper jeg at jeg kan få min kjære danske til å male andre strøk på hylla i trappeoppgangen. For da er jeg nemlig ganske sikker på at ånden kommer til meg;)

Symaskinen står med lokket på. Når rommet er fedig oppusset skal den nok få komme ut i lyset igjen. Jeg er på jakt etter et symaskinbord. Foreløpig er dette bare en nødløsning.Middagen i dag består av kalvestek med poteter og grønnsaker. Gleder meg til det, for vi er faktisk veldig dårlige på å lage middag på søndager. Skulle gjerne hatt dessert også, men vi får nå se hva jeg gidder.

Pusling i hagen, egenpleie, et par vaskemaskiner, strikking, sykling og middagslaging..

Puter i alle former og varianter. Skal byttes om på. Lappeteppet fikk dansken av sin storesøster for mange år siden. Kjempeflott!Jeg har altså en plan.

Ha en flott søndag dere som stikker innom meg..

8 kommentarer:

Ellinor sa...

Høres ut som en herlig søndag :) Kos deg :)

Hverdagen vår sa...

Da tror jeg du kommer til å kose deg i dag, vennen. Så fint det var blitt på syrommet ditt, forandret siden jeg var på besøk.
Jeg var også først våken i dag og det er godt, da lagde jeg meg en latte og koste meg litt:) Nå har gubben og jeg vasket ned kjøkkenet og kastet fire esker med glass, og i går fikk vi brent masse.
Her blir det noe så lettvint som hjemmelagde rundstykker og tomatsuppe i dag:)
Spisebordet er fullt av småting som er malt;)
Sees den 2 november, gleder meg, skal ha kakao og boller klart.
Klem fra Eli

Elin sa...

:) Hald ut hendene: her kjem eit lass med kreativitet flygande frå vest-norge! Vi har fått finevèret- ENDELEG!!! Og eg har spurta rundt oppe på fjellet i dag i skikkeleg røyskattstil i ei ur med kjempesteiner. For oppe på desse er det flott mose! Golfen min ser frykteleg ut baki... håper mannen i huset ikkje ser det; bilane er liksom hans domene, og der skal det ikkje rotast! ;) Til slutt har eg prøvd meg på eit sånt mosehjerte i hønsenetting. Det blei ganske bra? Håper du finn att ånda di, det er ganske trist å ikkje ha henne; det veit eg alt om... Ha ein kjeeempefin søndagskveld!

Solklem frå Elin!

Elin sa...

Her har ingen sett baki golfen, heldigvis! Trur eg må kjøpe meg ein gammal pick up... er ganske ofte eg er ute og køyrer på ting eg iflg. mannen IKKJE skal ta inni bilen... No har eg lagt ut bilde av hjertet mitt! Altså ikkje mitt som er inni kroppen då! :) Var ikkje så vanskeleg å få til, men bruk hanskar!

Så høyrer du nok gjallet av ei mannsstemme heilt til der du bor, dersom draumemannen er innom golfen i kveld! :)))

Klem til Elin frå Elin!

Anonym sa...

No vet æ korsjen hotel æ skal bo på når æ kjæm tell Norge!!!! :o)))

Himmel så koselig du har det på det rommet.. Senga var nydelig!!!!

Beklager at jeg er treg.. er bare overhodet ikke i bloggform for tiden!!! Tenker på dere likevel, bare så du vet det..

Klem fra mæ

sissel sa...

Heldig du er som kan kose deg, har hatt kontordag i dag, og det er så kjeeeeeedelig....
Tenker du skal være politi jeg, ville jeg vært, fanget er nå støtt ;)
Vi sees, ha ei flott uke så lenge

M sa...

Hei hei, lenge siden sist jeg var hos deg...har ikke blitt mye blogging i det siste!!
Håper alt er vel, er det noe nytt om adopsjonen?
Lurer også på om du har lyst til å være med på http://bloggedamer40pluss.blogspot.com
Som "venner av"
Hadde vært så koselig, jeg synes det er så lett å besøke bloggene derfra!!!!
Klem,M

liven sa...

Høres ut som den perfelte søndag og håper du hadde en fin dag!!
siden vi stillte klokken tilbake var jo jeg lys våken 06.10......så dagen ble laaang. Men bra det altså!! Synest jo ikke døgnet har nok timer jeg så da var det godt med en ekstra time!!
Så fine bilder hos deg Elin!!
Koselige saker du har kjøpt i Danmark!!
Gleder meg til vi skal ned der i beg.av desember:o)

ha en fin ny uke:o)