onsdag 30. september 2009

Tanker på en onsdag....

I går hadde jeg koselig besøk av Eli med bloggen Hverdagen vår http://hverdagenhososs.blogspot.com/
Og hun hadde med seg en kjempeflott vertinnegave til meg. Tusen hjertelig takk. Har hatt lyst på sånn vaskebørste lenge. Nå slipper dansken pipinga mi;)

Tror nok at jeg har nevnt det før, men vi "fant" hverandre tilfeldigvis i en interiørbutikk, selvfølgelig, på Maura. Som forresten drives av Sissel med denne butikken og bloggen:

http://kosekrokengaveroginterior.blogspot.com/ (både kort og såpe er visstnok kjøpt her:))

http://sido.blogg.no/

Og så viste det seg at vi har gått på skolen sammen. Det som er litt gøy da er at jeg husker henne veldig godt, men hun husker ikke meg;) Sier litt om hvor anonym jeg var på skolen - stille og sjenert som jeg var.
Førbilde av et gammelt bilde jeg fikk av farmor.Mitt hode har en lei tendens til å tenke på så altfor mye på en gang. Flere ganger har min kjære sagt til meg at får jeg en ting til inn dit så vil det begynne å renne ut av ørene mine, for det er ikke plass:)
Litt spraymaling og hønsenetting gjorde susen.Jeg grubler og funderer og engasjerer meg sikkert altfor mye i ting og mennesker som betyr mye for meg. Jeg resonnerer og skaper mine egne løsninger som nødvendigvis ikke alltid stemmer overens med virkeligheten. Jeg setter meg altfor mye inn i andres følelser, spesielt de jeg er glad i, og det resulterer igjen til at jeg er glad når andre er glad, og jeg er trist når andre er triste.
Pent par på søndagstur kanskje. Min mormor og morfar..Går mine kjære gjennom noe vanskelig så får jeg nesten ikke sove om natten av funderinger. Og det verste jeg vet er å krangle med noen. Jeg unngår krangling og kjefting det beste jeg kan. Jeg prøver alltid å være fredsmekler, og derfor så er det veldig ofte at jeg blir mellommann når noen er uenige. Og er det noen som er sint eller sur på meg, da får jeg nesten fysisk vondt.
Stilig konfirmant han morfaren min...Så er det den evinnelige samvittigheten da. Som sier til en at en ikke stiller opp nok, at en må være flink til alt, hjelpe til der det trengs osv, osv.... Typisk snill pike syndromet.
Er vel strengt tatt julepynt, men jeg synes den er så fin at her ble den helårspynt.Men alt dette vil jeg gjøre noe med. For når vi først får barnet vårt så er det det som skal stå i fokus, uansett hva. Jeg må slutte å engasjere meg så mye. Jeg må slutte å gruble så mye. Og jeg må la andre ordne opp i sine egne liv.
Finnes det en oppskrift på dette tro....
Nå er jeg ganske fornøyd med bordet.Håper at dere får en flott dag dere som titter innom meg.
Jeg skal på strikkekafè snart. Må bare ordne noe middag først.
(og til den som kanskje lurer om jeg er deppa igjen, så er jeg ikke det. Satt bare og reflekterte litt)
PS: Er det noen som kan lære meg hvordan jeg kan vise til en blogg med bare navnet? Prøver og prøver men skjønner ingenting jeg...Datanerd er jeg i hvert fall ikke;)

8 kommentarer:

Irén sa...

Hei på deg!

Ettertenksomt og fint innlegg - og nydelige bilder som vanlig! :-)

Tenker nok "løsningen" på "problemet" ditt vil komme fykende med fly fra Colombia. Da kommer du ikke til å få tid til hverken det ene eller det andre. Spesielt den første tiden. Og sånn skal det vel være også :-)

For å lenke til en annen blogg ved at bare navnet viser er såre enkelt. Skriv navnet på bloggen du vil lenke til, markér navnet og klikk på "Kobling". Der skriver/limer du inn nettadressen. Da endres navnet til en klikkbar kobling. Ferdig! :-)

Lykke til!

Go'klem til deg min venn :-)

Tulip sa...

Mange fine betraktninger over livet. Virker som du er et omtenksomt medmenneske, Elin. Det er en god egenskap! Bare husk å rydde plass til deg selv også, det er minst like viktig:)

Flotte bilder!

sissel sa...

Kan vise deg en gang du er innom åssen du linker...
Må bare gi deg en klem til jeg, Tror dansken har rett, snart renner det ut øra dine, hi hi
Snart helga, kos deg så lenge

Therese fra huset med de rare i sa...

Så hyggelig gjort!! Og kjempeflott tavle:D Jeg tror ikke du skal få prestasjonsangst av mitt lappeteppe altså!! Det er bare jeg som er litt utålmodig og klønete:P

A-mora sa...

Kjenner meg godt igjen i det du skriver. Har altid dårlig samvitighet for noe jeg.
Mannen min har tante ,onkel og søskenbarn på Maura. kanskje du kjenner dem? Det har vært morsomt.
Onkelen hans fallt ned fra taket i vinter og ble lam.De har gård, driver med hester.
Ha en fin dag
Synnøve

Anonym sa...

god morgen vennen..
bruk ballongen i hagen.. grav den halvveis ned i et bed og plant rundt den.. eller bare la den stå sammen med krukker...

det der mammasyndromet lider vi alle av.. PASS PÅ!!! man sliter seg fort ut....

vi snakkes:o)) klem fra mæ

Elin sa...

Hei Elin, det er Elin her, frå ei draumeElin til ei anna, som har akkurat same problema som du har... Eg trur ein blir fødd sånn, og at ein må lære seg å vere glad i seg sjølv, og kunne tenke på seg sjølv, uten å ha dårleg samvet? Viss ein har evnen til å bry seg om andre, så blir det ofte slik som du beskriv. Mitt råd er å bli eldre, og kunne vere meir egoistisk! Eg arbeider med saken... For veit du; ein blir ikkje mindre oppteken av andre, men ein setter av meir tid til seg sjølv, og det som er viktig for Elin...

Ha ein flott dag du varme og omtenksomme menneske! :)

-Mia- sa...

Så flott rammen og bordet ble!! Ja, Romantiska Hem och Inspiration i vitt er nydelig, viser noen bilder fra den i bloggen min, så du kan få en ide om hvor fin den er! Selger av den hele tiden!! :-) Håper du får en flott helg!! Klem-Mia