mandag 28. september 2009

Peis på plass:)))

Nå er det bonderomantikken som råder her. Men jeg klarer allikevel ikke å la vær å legge ut bilder av peisen som endelig har kommet på plass.
Sånn her så det ut før peis.


Velkommen inn i varmen:)

Våre Rosendahl telysestaker passet ypperlig her.

Synes det ble kjempefint jeg. Og min kjære danske er så hjertens enig med meg.

Gnistfangeren fikk vi av svigermor for noen år siden. Den har stått ganske så malplassert både her og der. Men nå har så sannelig den også funnet seg til rette. Jeg er veldig glad for at jeg ikke pusset den opp da vi fikk den. Nå liker jeg den akkurat så shabby som den er.

Detaljer må alltid til. Norgesglasset med tennbriketter dillet jeg til i fjor en gang. Nå må jeg få laget et til som vi kan ha oppe også.

Det var noen bilder av vår nye peis.
I morgen kommer Eli med bloggen Hverdagen vår på besøk. Det gleder jeg meg til. Litt prestasjonsangst her for hun har ikke vært hos oss før. Så i morgen blir det en runddans med både støvsuger og filla. Så er jeg spent på hva hun sier om den danske maten hun kommer til å få servert;)
Ha en flott kveld dere som titter innom.

12 kommentarer:

Elin sa...

Herlig med peis! Draumemannen her i huset vil ha varmepumpe... Klarer ikkje tanken på et inntak med diger greie midt på veggen!!! Eg også vil ha peis!!! :)

Veronica sa...

Åh nå ble jo bare jeg en smule misunnelig! Peisen var bare helt utrolig nydelig.
Så godt å høre at vi er flere som har tv på soverommet!
Veldig fin blogg, skal garantert innom her igjenn!
Ha en fin mandagskveld videre

BEA sa...

æ e ikkje nokka misunnelig!!! sukk.. ønske mæ en peis æ åsså....

det ble nydelig Elin.. men pass på stearinlysene.. klarte å ødelegge skifer`n på hytta.. rant stearin nedover pga av varmen;((

Hadde du en koselig dag i dag??

klem fra mæ

Therese fra huset med de rare i sa...

For en nydelig peis du har fått i hus!!! Jeg er bare en liten smule misunnelig kan man si!!!! :P Kos deg med sene kvelder foran den!! Og med besøk i morgen:D

sissel sa...

Gratulerer med peis, har vært litt bonderomantikk her også... Nå skal jeg bare surre gjennom noen blogger så skal jeg finne senga. Sees onsdag :)

BEA sa...

DU KAN BARE VÅGE Å PASSERE UTEN Å KOMME INNOM!!!

:o))) KOM ELIN!!! jeg gleder meg ;o))

Hverdagen vår sa...

Hei, vennen:)
Næmen du skal da ikke ha prestasjonsangst bare fordi jeg kommer en tur, her er det ikke rent i krokene altså så det trenger du ikke stresse med iallefall.
Gleder meg til å komme å beøke deg,jeg:)

Ble kjempeflott med peisen, Elin og i dag skal jeg få se hele huset IRL

Vi sees!

klemmer i fra Eli

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Koselig med ny peis...den kommer du til å glede deg over når kulda kommer.
Fortsatt god uke til deg!!
Klem...Ellen

Line sa...

Kjempefin var den:0)
Deilig med peis og ikkje minst innsyn til flammane, då kan ein verkeleg finne roa og berre drøyme seg vekk....
Håpar bloggvenninne besøket var koseleg og vellykka!!
Klem

salige lavendel sa...

Koselig med peis, det gjør at man nesten må ta seg i å glede seg bittelitt til vinteren :)

Jannicke sa...

Skikkelig kos hos deg, Elin!
Peisen var flott!
Jeg håper formen din er bedre nå..
Selv har jeg hatt noen skikkelig energiløse dager.. tror det er været. Her i Bergen har det regnet hele september, bortsett fra 3 dager! Det er til å bli kokko av!
Klem J.

Elin sa...

Varmepumpa vår må vere på stova... Og det kan eg IKKJE sjå for meg! Draumemannen minner meir som eit mareritt i denne situasjonen... Men eg reknar med at innen få år er disse pumpene vidareutvikla, og designet endå smekrare og modellane endå mindre? Her er det berre å dra ut innkjøpet, og fyre i vår vesle Dovre... ;)