søndag 20. september 2009

Noen som vet hva som skjer?

Jeg har bloggtørke!
Er ganske nedstemt om dagen egentlig. Synes det skjer så mye rundt meg. Her inne også. To av mine beste bloggvenninder har valgt å legge ned bloggen sin. Av forskjellige grunner visstnok. Men det blir jeg trist av...
Masse som skjer i familien nå også. Ting jeg ikke har kontroll over. Ikke det at jeg trenger å ha kontroll over alt, men det gjør vondt i meg når jeg ikke kan hjelpe eller lette byrden... Tenker masse på dette for tiden og det gjør meg også trist..
Fikk akkurat beskjed om at en tidligere nabo som jeg har kjent i maaange år har fått kreft, og dette er samme krefttype som svigerfar døde av.
Dette gjør meg kjempetrist...
Vanligvis så storkoser jeg meg på høsten, men nå blir jeg bare litt deppa. Ikke energi til å male eller dille rundt meg.
Dette likner ikke meg!
Leste inne på Glassverandaens blogg og der ble jeg litt inspirert til å fortelle om ting som gjør meg glad. Så nå prøver jeg:
  • har hatt besøk av mine to små nieser i helgen. Og de gjør meg glad.
  • har verdens snilleste mann som ringer meg hver dag på jobb bare fordi han ønsker å høre stemmen min *smelt*...
  • synes selv at vi har et pent hjem som stadig blir bedre.
  • og i den forbindelse har jeg verdens beste håndverker i hus og seng;)
  • har to nydelige kattepuser som er verdens nydeligste (i følge meg i hvert fall)
  • har vettet i behold - tross alt..
Og der tror jeg at jeg bør slutte;)
Men det som irriterer meg altfor mye akkurat nå er at jeg får ikke lastet opp noen bilder. Skjønner ingenting jeg.
Er det noen flere som har hatt det samme problemet? Håper noen tar seg tid til å svare.
Jeg kommer sterkere tilbake seinere nå humøret er stigende igjen.

11 kommentarer:

Min stil sa...

Uff så trist. Håper det går greit, og at humøret stiger litt etterhvert.
Ønsker deg i alle fall en fin søndagskveld.
Klæm fra Susanne

Ellinor sa...

klem

Anne sa...

Huff, ein kan bli litt smådeprimerte når alt liksom skjer på ein gong:( Kjenner meg godt att! Mitt tips til deg er å nytte bloggen som ein stad å "skrive ut" det du føler omkring ting. Min bestefar blei innlagt på sjukehus denne veka med massivt hjerneslag, og i går blei bestemor innlagt! Livet er dessverre ikkje alltid rettferdig.. Bloggen min hjelp meg til å tenkje på noko anna. Håpar alt ordnar seg med deg sjølv og dei du er glad i! Klem Anne:)

sissel sa...

En stooooor klem fra meg, håper det kan hjelpe bittelitt :)
Håper vi sees i morgen. klem

Princess of Soul and Law. sa...

Hei
Dette var leit å høre, i slike situasjoner tenker jeg at det beste man kan gjøre. Er å fokusere på alt det lille som er positivt i hverdagen:)
Håper det går bra med deg, og fra en jente som faktisk har pratet med deg på jobben, du er en herlig dame:)
SP

Jannicke sa...

Sender deg en stor klem med masse energi..
Husk på tankens kraft : Prøv å tenke positive tanker (jeg vet det er vanskelig),
men det kan hjelpe deg..
La deg selv få lov til å være lei, sint og energiløs... ta tiden til hjelp, finn på ting som gir deg glede.. sakte men sikkert kommer energien til deg..
Ønsker deg alt godt, Elin.

Klem J.

Anne sa...

Hei:) Kom tilfeldigvis over bloggen din når jeg surfet litt rundt. Koselig blogg med mange flotte innlegg:) Håper humøret og arbeidslysten kommer tilbake snart. Ha en fin ny uke.titter nok innom deg igjen;)

Jannickes Hjemmekos sa...

Kjære deg, Elin
Livet går i bølgedaler, slik er det for alle. Om du kjenner deg trist og lei nå - kan det plutselig skje noe som får deg over kneiken og da er livet igjen herlig å leve. Håper du får en oppløftende beskjed, men i mellomtiden; lev livet med din kjære og kos dere med deres. Varm klem fra Jannicke

Anonym sa...

op med humøret skat.. du har rigtig mange ting å glæde dig over.. knus.. ;o))

Rebecka sa...

Sender deg masse glede og gode tanker :O) Noen dager er man desverre bare deppa, men da har du jo selv mange gode råd for å få det litt bedre. Og en herlig mann som du skriver, hjelper jo en del :O) Og at du er flink til å snakke om det, da er det lettere å få forståelse og godhet fra dine nærmeste :O)

Selvfølgelig kan jeg lage kort til deg, send meg en mail da vel og si hvordan du ønsker :O)
Ha en fin dag.
Klem Rebecka

Irén sa...

Synes det er kjempelurt å sette seg ned og tenke over hva som gjør en glad der og da. Kan nok brukes mange ganger det, når en føler at ting går litt trått.

Jeg tar den med meg videre. Se dét, nå gjorde du min dag gladere bare av den grunn ;-)

*KLEM*