søndag 6. september 2009

Nå kan vinteren bare komme...

Vi er forberedt:)
Fire paller med ved har blitt pent plassert inn i vedskjulet i dag og i går. Kroppen er SLITEN. Men nå har vi vel en stund;) Høststemning på bordet lørdag da det var min tur til å ha jenteklubben på besøk..
Og sånn her kan det gå etter hjemmelaget lapskaus, eplekake med is og litt for mye rødvin:) - De moroklumpene her har dannet svineinfluensaens feminister!
Tenkte å ta dere med på en høstlig runde i hagen.. Vi starter på forsiden av garasjen. Lyng hører høsten til - eller rettere sagt Calluna vulgaris.
Vintergrønt i inngangspartiet. Kransen på døra synes ikke så godt. Kanskje like greit, for den ble ikke så fin:) Lykter må tennes når det blir tidligere mørkt. (Ikke på dette bildet da for i dag har det vært strålende vær..) Mitt siste hageprosjekt har også fått litt høstlige farger. Kransen har jeg laget selv. Trimmet hekken til dansken:) Kålen hadde kjempefine farger synes jeg..
Mer lyng og lys. Kjøpte også et lite tre. Ser ikke bort i fra at det kommer lys i dette til jul. Potteskjuleren var brun, men fikk selvfølgelig lov til å bli hvit:) Høststemning i blomsterhjørnet mitt... Mer lyng og lykter foran verandaen.. Herr og fru Stein står på sin faste plass. Enkelt pyntet på verandaen. Tok av duken for å få mer høstfarger. På bordet ligger nok et forsøk på å lage en høstoppsats:) Melkespannet med.... ja nettopp lyng med lykt ved siden av seg:) Så avslutter jeg rundturen med et nærbilde av kålen. Synes vanndråpene som hadde lagt seg i midten var helt nydelig... Ha en fin kveld dere som stikker innom meg....

11 kommentarer:

Line sa...

Takk for rundturen, Elin...
Her var det mykje vakkert:0)
Har ikkje gått til innkjøp av haustblomar enno, sidan sommarblomane står seg så godt og fyller opp i krukker og kar.
Greitt å ha fått vinterveden i hus ja...
Her går det mykje mindre ved no etter at vi installerte varmepumpe, men eg syns det er utruleg koseleg å fyre opp i
ovnen:0)
Klem

BEA sa...

hvor pokker henter du energien fra menneske?? fy flate som du jobber!! vel om dansken er klar har vi et uthus med stokker som skal kløyves:0)))

Så nydelig du har pyntet utendørs.. huff.. gremmes over hvordan det ser ut her.. hagemøblene skal tilbake på låven denne uka.. tror vi har brukt de 3 ganger denne sommeren.. teakbordet er i ferd med å råtne pga regnet...

og joda.. det kan trenges påfyll i både det ene og det andre skapet.. når jeg får tid:o)))

Vi høres vennen.. klem fra mæ

Jannicke sa...

hehe... vittige venninner du har ;o)

Skikkelig koselig og høstlig hos deg nå!! Du er flink!

Klem J.

A-mora sa...

hehe, har du vært på epleslang?
jeg bruker og være på morelleslang til nabon:))

Så fint du har pyntet til høsten.
Håper at det ikke blir så mye kaldt i vinter at dere må fyre opp all veden dere har fått i hus.

Soverommet var bare helt nydelig:)
Ha en fin dag
Klem

liven sa...

Så fint du har pyntet ute!!
En nydelig pyntekål dette....skal ha noen jeg også!! Denne var jo så spesiell!!
Ser du har noen tidige venninner her ja:o)

ha en fin kveld Elin:o)

Tulip sa...

Koselig jenteklubb, med godt humør!

Mye fint du har på trappa di.Innbydende og pent.Hyggelig å komme inn der:)

sissel sa...

Herlig jente gjeng:=) Tenker dere hadde det moro. Flott hos deg. Det blir vel høst hjemme hos meg også nå når jeg kommer hjem. Sees i morgen kveld på strikke kafè, skal bli fint å se deg og de andre igjen. Klem

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Fantastisk vedkunst....nå kan bare vinteren komme til deg. Jentekveld med svineinfluensa...ha ha den var god.
Klem...Ellen

sissel sa...

Vil bare si takk for i går og for god støtte. Klem

Anne sa...

Så fint du har det her hos deg:) Nydelege bilete! Såg ut som morosame venninner, ja. Hihi.
Ynskjer deg ei fin helg!

Rebecka sa...

Hei :O)
Jeg òg har fullstendig engledilla, deler din mening om Jesus osv... Jeg kjøpte en helt nydelig englelampe i Sverige til en fin pris, og mye finere lampe enn de som var på Confetti om du så de..
Takk for skryt :O) det er kos å få. Nå har jeg både male-dilla og sy-dilla, så alle prosjekter som har ventet en stund står nå hvitgrunna rundt omkring. Også har jeg sydd litt kjoler og skjørt. Siden jeg har en datter så blir det mye jente-ting...
Så flink du er til å safte og sylte!!!! og til å male, sy, strikke lage osv... :O)
Jeg har ikke helt fått til strikkingen jeg da. Klarte å strikke en liten babylue med rett og vrang strikk samt med dusker på, da var jeg skikkelig inponert av meg selv...hehe. Men det ble med den lua, synes det er litt for mye pirk og tar for lang tid...
Det blir spennende for dere framover da, har jo skjønt at dere venter telefon ang adopsjon :O) Har et vennepar som adopterte for noen år siden, det var bare så utrolig, fantastisk, spennende :O) Masse lykke til!!!
Jeg venter nr 2 og er like spent som første gang tjihi :O)
Ha en fin uke du også, kos å bli kjent med deg!
Klem Rebecka