søndag 27. september 2009

Jeg - en kjendis?

fredag kveld sånn rundt klokka syv dro jeg og dansken i full fart til Maxbo. Han for å kjøpe noe rør som vi trengte til peisen, som nå er kommet på plass - juhu, og jeg for å kjøpe mer maling..

(et veldig dårlig førbilde av et nattbord fra Ikea)Jeg strenet målrettet bort til maleravdelingen, tenkte som så at det er greit å vite hva man skal ha. Da blir man fort ferdig. Dansken tuslet bort til peisavdelingen og begynte å granske rørene.

(etter)
Og jeg ble stående, ganske utålmodig. Tuslet litt frem og tilbake foran disken og lurte på om det i det hele tatt jobbet noen der. I øyekroken så jeg at dansken fikk den hjelpen han trengte, så i peisavdelingen visste de å holde kundene sine varme (thihihi).

(noen som har lagt merke til at jeg er veldig glad i Pelargoniaer)Og jeg ventet og ventet. Tenkte som så at de burde hatt en ringeklokke sånn at en kunne ringe på dem når det sto folk og ventet. Men nei da.

(levende lys må alltid til)
Så tenkte jeg om jeg skulle prøve å blande malingen min selv. En kan det en vil sier man jo så fint, så jeg hadde nok sikkert klart det til slutt.
(flytter til stadighet rundt på ting. Når har dette bildet havnet oppe igjen)Men da hadde jeg nok ikke fått lov til å sette mine ben inn i den butikken noe mer. Og det ville jo tross alt vært en krise.
(detaljer)Når man er gira på å få unna handlingen fort og komme seg hjem for å bli ferdig med det en holdt på med, da har man ikke tålmodighet med treige ansatte...
Da jeg holdt på å dunke hodet i disken deres kom det endelig trippende ei lita frue. Hun tar en kikk på meg, smiler og sier: Du skal ha letthet!

(synes dette hjertet er så fint. Nå ar det fått sin rette plass)Jeg ble helt stum jeg.
"Jeg kjenner deg igjen for du har vært her noen ganger tidligere for å kjøpe den. Det er jo en så flott farge. Sønnen min og svigedatteren min har malt hele huset sitt i den fargen og...."

Så en kjendis er jeg kanskje ikke, men kjent på Maxbo - det er jeg blitt:)))

(kremmerhuset har jeg kjøpt på Hem t gårn i Sverige. Nydelig butikk!)Og humøret steg betraktelig og utålmodigheten var som blåst bort. Da tok jeg meg så sannelig tid til å snakke litt med den vesle frua, mens en da utålmodig danske som hadde fått rørene sine måtte stå å vente på meg...

(tenk at jeg skulle finne en plass til lysene - fem år etter at jeg fikk dem)Ha en strålende søndag folkens. Og hva tror dere jeg skal gjøre i dag da? Male peis:)

11 kommentarer:

Jannicke sa...

Hihi... ja, litt kjendis er du jo da!! Veldig kjekt du er så fornøyd med Letthet ;o). Det er jeg og (men det vet du jo).
Takk for hilsen til meg i dag! Sofavalg er ikke enklet!!
Ha en fin søndag! Klem J.

Irén sa...

Du tok hele hendelsen med "letthet" skjønner jeg, hihihi... okokok - den var bløt! Hehe

Nydelige bilder - som vanlig! Lurer på om ikke du skulle vært booket inn her hos oss en ukes tid. Da hadde jeg kanskje fått unna litt maling jeg også :-)))

God søndag! Klem!

BEA sa...

i disse tider selges det meste på boks.. jeg har lurt på om de har tålmodighet også .. da blir iallefall jeg storforbruker:o))

Kos dæ med malinga...klem....

vårt lille hjem sa...

Skjønne bilder!
Ha en fin søndag:)

A-mora sa...

Hihi artig historie.
Kjendis på på maxbo ikke værst.
Skal si du står på og maler.

Nydelige bilder:)

ha en fin kveld:))
Klem

Hulda sa...

Kjempeflott bord du har pussa opp. Så stilig!

Therese fra huset med de rare i sa...

hehe!! Man skjønner at man handler der mye når de vet hva man skal ha:P
en bordet ble jo flott!!!

Hva slags maling bruker du?

sissel sa...

Ikke den verste måten å være kjendis på ....
Flotte bilder som vanlig :)
sees onsdag. klem

merethe sa...

Hei på deg. Nå oppdaget jeg bloggen din. :) Her var det koselig lesing. Stikker gjerne innom deg igjen. Ha en flott uke. :)

Elin sa...

:) Oppdaga bloggen din når eg var innom Hulda! Og så heitte du Elin, og det gjer eg også. Og min blogg heiter Elin sine draumesider... :) Og då måtte eg berre fortsetje å besøke deg! Eg er heilt fersk i gamet, så eg roter noko fryktelig med lay out og det meste anna... men eg skal nok bli bedre etter kvart! Ha ei flott veke, Elin!

liven sa...

hihi....det sier litt om deg...og malingen din det:o)
Morsomt er det jo!!
Nydelige bilder hos deg Elin!!
Ha en fin kveld:o)