fredag 4. september 2009

Ekstrem oppussing - vaskerom før/soverom etter

Tålmodighet - er det virkelig en dyd?
I så fall så er ikke jeg særlig dydig av meg. Her kan ikke ting gå fort nok. Det har vært veldig mye å gjøre på jobben om dagen og det har gått i turbofart hele tiden.
Vaskerom før - har du sett noe så fælt?*grøss*Og når jeg da i tillegg bare kaster i meg litt mat når jeg komme hjem og plasserer rompa mi ute i garasjen for diverse prosjekter til sent om kvelden. Ja da kan en ikke si at jeg er en tålmodig sjel.
Egentlig så vil jeg mye heller plassere rompa mi her inne.
Fælt vaskerom har blitt til lekkert soverom:))Under lavendelduftende dyner med en god bok, eller ligge på armen og se en spennende film.

Soverommet er ferdig:)
Eller rettere sagt nesten ferdig det også. Mangler fremdeles litt listing, og jeg har ikke fått sydd noen gardiner som skal henge foran garderoben.

En kommode mangler også under vinduet. Men jeg vil ikke ta til takke med Ikea eller noe annet masseprodusert når det ikke er det jeg vil ha. Så da får det heller vente til jeg spontant forelsker meg i en.
På vårt nye soverom har det skjedd saker og ting. Nytt vindu er på plass. Gulvet er blitt rettet opp og fått hvit antikk eik laminat. Tre av veggene har fått perlestaff smartpanel og den siste veggen tapet. Taket beholdt vi, det har blitt grunnet, sparklet og malt 2 ganger i 80 glans letthet. Jeg er kjempefornøyd.
Og når vi først prater litt om Ikea.

Lampene kommer derifra. De synes jeg passet veldig godt inn i stilen.
Noen som kjenner igjen sengegavlen?

Det er samme type dør som vi har ellers i kjelleren.Vi fikk en til overs da vi valgte å sette inn en skyvedør til vaskerommet. Jeg har vasket den med grovrent, pusset den ned, sparklet, beiset med mokkafarge, og malt to strøk med egenblandet maling. Likte fargen utrolig godt. Slitt den til på diverse steder, og skrevet på et lite sitat. Sitatet er fra sangen som ble sunget i bakgrunn da min kjære fridde til meg:)
Til slutt ble det montert opp en smal hylle til litt pynt som kommer etter hvert.
Min kjære har fått en slitt, gammel stol som sto ute tidligere som nattbord.


Den er etter hans far og betyr litt ekstra for han.
Jeg har pusset opp et gammelt nattbord som opprinnelig hører til sminkebordet vi har oppe.

I tillegg har vi en seng i samme serie som venter på en kjærlig hånd. Alt etter en tante av min mamma.
Hylla hvor jeg har kjedene mine er kjøpt for en tier i Danmark, jeg har bare malt den.

Skinnfellene må på plass når kulda setter inn.Og sengetøyet har jeg fått av en god kollega.

Synes det var superfint. Tusen, tusen takk Marit for at du ikke brukte det selv;)
Er litt i småtvil om hva slags stoff jeg skal bruke til gardin, og også hvordan jeg skal sy den. Først tenkte jeg på linstoff, men jeg tror at jeg har gått litt bort i fra det. Blir litt for tungt.
Meningen er at gardinene skal dekke hele veggen med vindu når vi går til sengs sånn at vi ikke trenger noen gardin i vinduet.
En eller annen som har noen forslag til meg?
Jeg må bare si at jeg er strålende fornøyd med resultatet!

Som sagt så har bloggen blitt sørgelig nedprioritert den siste uka. Og jeg har vært like elendig med kommentarer inne hos dere. Vet at en ikke er nødt til å unnskylde seg, men jeg gjør det nå allikevel.
Bær over med meg. Jeg kommer sterkere tilbake!
Ha en flott helg dere som er innom meg:)

9 kommentarer:

sissel sa...

Utolig fint som vanlig :) Vi sees onsdag, ha ei god helg så lenge :) Natta

vårt lille hjem sa...

Nydelig soverom, veldig romantisk! Kjempefint med sitatet, det var prikken over syns eg.
God helg:)

Ellinor sa...

Det ble rålekkert :) Så flinke dere er :)

Villmarkstausa sa...

Hei

Dette ble utrolig fint. Så flinke dere er. Tips til gardin.På KID har de tynne blondeduker, sy om til gardiner;-))
Sengegavlen til inspirasjon. Har ikke tenkt på at en gammel dør kan bli sengegavl. Takk for tips;-))
Ha en god helg med dansken i din fine seng;-)) !!

Bloggtreff i Lillestrøm....se inn på siden min!!

Jannicke sa...

Jeg er bare SÅ imponert over dere!! Dette rommet var jo blitt som en drøm!! Gratulerer! :o)

Skjønner du lurer litt vedr gardiner. Ikke enkelt på den type vinduer. Datteren min har også rom i kjeller, med 3 slike vinduer. Vi valgte lifter til henne, som henger rett inne i karmen. De er i kraftig lin/bomull.

Så kjekt du ble inspirert av cupcakene jeg viste. Kan anbefales!! Og så vil jeg tro at de smaker enda bedre servert varme med ex vaniljeis til ;o)

Kos deg i kveld!

Klem J.

Crinoline sa...

Hei.Soverommet er nydelig og romantisk. Ønsker deg en fortsatt god helg.

liven sa...

Ååh...så fint det var her!!
Her var det virkelig snakk om ekstrem forvandling ja....
Utrolig flott og med masse lekre saker!!
Nydelig sengetøy....så grei venninne:o)
Og Ikealamper og sengegavl var jo også så fin!!
Ja det var masse skryt på en gang...men det fortjener du virkelig!!!

ha en fin lørdagskveld...hadde tilbragt den i sengen jeg:o)

BEA sa...

Nydelig x 2 Elin.. soverommet ble en drøm!!!! og jo .. du skal bruke lingardiner.. fest stangen helt under taket (slik som Middelhavslandene gjør) kjøp 3 - 4 fag.. så dekker det hele veggen.. og gardinene kjøper du på.. IKEA :o))

akkurat kommet fra jobb.. må sjekke alle innleggene her..

Rebecka sa...

Fy flate så flinke dere er! Så utrolig koselig soverom og alle de ideène du har. Håper du har en jobb du får brukt de.. :O) Så koselig høst-hage også. Nå fikk jeg masse energi til å fikse litt her hjemme, he-he. Det går litt for sakte noen ganger... Alt skulle jo helst vært ferdig i går...
Klem Rebecka