tirsdag 22. september 2009

Carpe diem....

Jeg var så opptatt av hva jeg hadde mistet i livet
og det jeg ikke kunne få,
at jeg glemte å glede meg over livet
og hva jeg fortsatt hadde.


Sterke ord som virkelig får en til å tenke...
Jeg har jo masse å være glad for egentlig. Og det er jo så mange som har det mye verre enn meg. Det kan jeg jo se hver dag på jobben.
Fra nå av vil jeg fokusere på ting som gjør meg glad. Og det burde jo tross alt ikke være så vanskelig å snu ting litt på hodet
Jeg er utrolig takknemlig for alle trøstende kommentarer jeg fikk på syteinnlegget mitt. Også av bloggere som er ukjente for meg og det rører skikkelig. Jeg kommer inn og hilser på dere snart. At en kan møte så mye empati fra dere her i Blogglandia synes jeg er utrolig flott. Det holder en oppe når en føler seg nede:)
Jeg er utrolig takknemlig for at selv om vi ikke kan få barn, så er vi så priviligerte at vi får lov til å bli foreldre til et lite nurk fra Colombia. Nå vet vi jo at vi blir foreldre:)
Det som rørte meg dypest i dag er innlegget til Irèn .
Jeg "fant" Irèn her inne på grunn av at de har adoptert sin herlige datter fra Chile. Og siden vi også skal adoptere så falt det meg ganske naturlig å ta kontakt med henne. Og det er jeg kjempeglad for. En herlig jente som jeg lett kom i kontakt med og som jeg håper at jeg en dag skal få treffe "live".
Jeg har fremdeles problemer med å laste ned bilder. Har søkt akutthjelp hos Duften av erteblomster som har tilbudt sin hjelp:) Så innleggene blir ganske kjedelige nå..
Humøret er veldig mye bedre. Jeg har (selvfølgelig) vært ute og malt og håper på å få vist noen bilder snart.
Nå er det tven og en pose Taffelsticks som venter meg. Er alene hjemme sånn cirka en gang i halvåret så nå skal det koses og strikkes..
Stor klem til dere alle fra meg:))

6 kommentarer:

Hverdagen vår sa...

Så godt å høre at det går bedre, Elin:)
Du jobber kanskje på dagen på tirsdag så det passer best om vi kommer på kvelden eller?
Eller om jeg kommer har ikke spurt N enda.

Kos deg i kveld da, det er jeg god på når jeg er alene også, men liker ikke å være alene når det er mørk, er husredd...

Klem fra Eli

Jannicke sa...

Så kjekt å lese at ting er litt bedre nå!!
Kos deg masse i kvelg :o)
Ps : En klubbvenninne av meg står også i kø for adopsjon i Columbia ;o)
Klem til deg. J.

Irén sa...

Kjekt å høre at det løsner litt, kjære du! Du fikk iallfall meg til å tenke over en ting og to. Ikke minst det å være bevisst hvor mye jeg faktisk har å glede meg over.

Så tusen takk, Elin!

At det smitter tilbake(!) er jo bare toppers :-)

Jeg også håper at vi får møtes IRL en dag! Det ville være kjempekjekt! Imens gleder jeg meg over vennskap vårt. Jeg ville ikke vært foruten :-)

Håper du finner ut av det med bildene! Hos meg er det følgerne som har "ramlet" bort. Ser at det er slik hos flere. Kanskje det bare er hos Blogspot det er litt krøll for tiden?

Stor og GO'klem til deg!

A-mora sa...

Så godt og høre at det går bedre med deg.
Det er greit og tenke at det er de som har det værre en en selv,men det er ikke alltid en finner trøst i det.

Håper du hadde en koselig kveld i går.
Klem Synnøve

Duften av erteblomster sa...

Inne hos meg ligger mail adressen min, send meg din mailadresse på den så skal du se at vi skal få orden på dette kjedelige greiene med at du ikke får lastet opp bilder her inne på bloggen din Elin :)

Klemmer

Villmarkstausa sa...

Fint at ting går bedre. Det går opp og ned her i livet, og det gir kontraster.
Må ikke miste motet, du har all verden å glede deg til.
Bare vent til du har ønskebarnet, en eller mange. Da blir dagene travle, kaos på morningen. Skittentøy i hauger, eller fjell;-)
Pepperkakehus, juletrefester.......du har så mye å glede deg til....
Lyseglått eller rosa;-))
Heldige vi som får lov til å bli foreldre til en flott liten unge som trenger foreldre!!
Om noen år er du tennåringsmor, og da må man ha tunga rett i munnen, da går det unna;-))

Ha en fin dag, nyt øyeblikket.
Klem fra Ingun