fredag 7. august 2009

Posjekt gammelt kjellervindu - del 1

Strålende vær i dag:)
Kjempedeilig. Det er ferie, og jeg hadde absolutt ingen planer i dag, bortsett fra å sløve her ute med dette bladet.

Men så kommer rastløsheten smygende. Og ikke minst inspirasjonen etter å ha lest dette bladet.
Så jeg tok meg en runde rundt i hagen, og møtte på denne karen her som plutselig hoppet frem foran føttene mine da jeg bøyde meg ned for å plukke noen blomster (som jeg selvfølgelig glemte å ta bilde av).

Plukket samtidig med meg noen steiner da jeg hadde fått en ide fra bladet.
Og den ideen endte opp i dette.


Litt utydelig men poenget er at jeg har skrevet blomsternavnet på steinen. Synes det gjorde seg jeg, og var godt fornøyd i cirka fem minutter.
Da begynte jeg å bli ordentlig rastløs. Begynte å endevende annekset og garasjen etter den gamle stallvinduet som var gjort om til speil som vi har fått av svigermor. Måtte en danske til for at vi klarte å finne det.

Spylte det og satt det bort mens jeg tenkte ut hvor jeg skulle ha det stående. Så ble det så sannelig stående der jeg satt det gitt. Gjorde seg bra der. Synes jeg i hvert fall..
Og dermed så måtte jeg få ut bordet som vi fikk for et par uker siden av et vennepar.

Dette er et Ikeabord som mildt sagt har blitt veldig shabby, og som de skulle kaste. Til de tenkte på meg. Og det er jeg veldig glad for.
Så kom vinduene for tur. De har jeg tenkt på lenge, og har også fått mange ideer til hva jeg skulle gjøre med dem. Har jo fremdeles fire doble igjen.
Jeg fikk min kjære til å fjerne alt unødvendig metall som ikke var særlig lekkert. Deretter så skrapa og hamret jeg de en god del.

Til slutt satt jeg hønsenetting på det ene. Det andre tror jeg at jeg bare vil beholde som det er.

Så kom det morsomme med å finne ting som passet til.
Og her rotet jeg frem flere fat i forskjellige størrelser som er etter svigermor.

De var akkurat passe rustikke og de avlange ble flotte med noen blomsterhoder til pynt.
Den hvite zinkbøtta skulle en kompis kaste og jeg fikk redda den i siste liten. Og flaska fant vi på hytta som svigerfar hadde. Er faktisk ikke helt sikker på hva den er blitt brukt til tidligere, men synes den var ganske dekorativ. Den lille melkebøtta er også en vi har fått etter svigermor. Liten og nusselig.
Litt detaljer måte jo også til på selve vinduet. Kortene jeg har hengt opp (og som sikkert bli ødelagt så fort det kommer et regnskur - får prøve å passe på) tok jeg med meg fra Sydbank i Danmark da jeg var der en tur sist gang vi var nedover. Synes de var kjempefine - og se - jeg fikk bruk for dem også ja;)
Lyktene har jeg laget av noen gamle fetaostglass. Liker så godt formen på dem..
Så her kommer det noen detaljbilder. Lettere å på den måten.








Merker at feriemodusen har kommet skikkelig over meg nå. Venta bare på finværet tydeligvis:) Men det gjør også sitt til at jeg er skikkelig dårlig på kommentarene mine om dagen. Lover at jeg kommer sterkere tilbake, men foreløpig prioriterer jeg ferie.
I morgen skal vi ha vår årlige sommerfest. Håper virkelig at været holder seg. Skal nok få tatt noen bilder kjenner jeg meg selv rett..
Ha en flott helg dere som titter innom meg:)

9 kommentarer:

Irén sa...

WOW! Elin, skal si du har dreisen på dette med styling! Som sagt også på FB ;-)

Du er kjempeflink til å se muligheter der andre ville tenke "håpløst". Hadde visst trengt et lite besøk av deg her :-)

Kos dere på festen!!!

Klem fra meg

BEA sa...

JAAAAAAAA!!!
Ikke forvent deg for mye da.. du treffer en utslitt kjærring som så vidt henger sammen i sømmene....

Bare si fra når dere kommer.. gleder meg!!!! :o))

Kommenterer etterpå.. må få meg litt søvn nå...

liven sa...

Hei Elin:o)
Åh så masse koselige bilder hos deg!!
Så mye fint du har pyntet med her....og jeg venter på et gammelt kjellervindu!!
Du kan bli så forskrekket over ting folk tenker å kaste......som er skatter for oss andre!!

ha en fin lørdag og kos deg:o)

Jannicke sa...

Så flink du er til å lage det koselig!! Mange flotte detaljer hos deg ;o)
Ser du er i gang med trappen du og.. JA, det er litt av en jobb!!
Absolutt ikke gjort på en dag... ikke en uke heller...

Kos deg på sommerfest i kveld! Klem J.

Ellinor sa...

Wow, skikkelig stilig ble det :)

vårt lille hjem sa...

Åååh så fint du har fått det!
Ønsker deg en fin ferie og flott sommerfest:)
Her er det tilbake på jobb igjen mandag.

My home is my Castle - by Kari sa...

Så nydelig du har pyntet :)
Flott vinduer du har...

Klem,kari

Tulip sa...

Jøss som du har styra og ordna idag. Har virkelig hatt arbeidslyst ser jeg. Ble kjempeflott med de gamle vinduene!
Ja, du bør nok ta inn korta før regn, de var jo så søte, kjedelig om de blir ødelagte!

Kos deg i hagen din!

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Fine vinduer med hønsenetting...det var en god idee. Du må ha en god uke.
Klem...Ellen