søndag 23. august 2009

Før og etterdetaljer - og litt jantelov

Gud bedre det har gått i hundre de siste dagene her. Har ikke hatt muligheten til å blogge i det hele tatt.
Men fy som disse danskene kan jobbe!
Og det har blitt så vanvittig fint:))
Det er vel lov til å si det? Eller er det Janteloven som gjelder?
Førbilde av dørene. De er sånn cirka 35 år gamle.. Dørhåndtaket forelsket jeg meg i på nett. Og etter å ha lett vel og lenge etter det i diverse butikker så ble det med hjem hit fra Danmark. Dørene etter. Her kan du også se litt av det nye gulvet. Lampa har original porselensokkel, og gir et litt mer rosaskjær enn man kan se på dette bildet.Men jeg sier det mest fordi jeg er så inderlig takknemlig for all den hjelpen vi har fått disse dagene. De har stått på og blitt med på alle mine endringer av ting som skulle gjøres. Som for eksempel:
  • at jeg plutselig husket den lysekrona vi hadde fått av naboen, og allikevel bestemte at vi skulle ha lampe i taket.
    Var så ivrig etter å spraymale at jeg glemte å ta bilde:) Førbilde av lampa. Her er den bare vasket med grovrent.Full fart med å ringe de som allerede var på Clas Ohlsson for å kjøpe mer ledning.
    Kjempeflott detalj på vegglampa. Etterbilde: Mulig at jeg bytter lampeskjermen etter hvert. Her kan en også se detalj fra tapeten inn mot barnerommet. Etterbilde: Detaljene er helt unike synes jeg. Etterbilde: Tenk hva litt spraymaling kan gjøre.
  • at den kommende sengegavlen måtte bæres ned for at jeg fikk målt hvor lampene skulle sitte. Som forøvrig ikke skulle settes opp og jeg allikevel fant ut at jeg ville ha dem opp sånn ca klokka elleve i går kveld;) Dessuten så skulle den jo opp igjen også.
  • at vi allikevel fikk en Ektorp ned trappa.Og da måtte vi i full fart til Ikea for å kjøpe. Deretter måtte tilhengeren tilbake også, men jeg har aldri kjørt med tilhenger før så det måtte noen andre gjøre for meg..
Sikkert mange andre ting jeg kunne nevnt, men det er kanskje like greit å la vær. Hehehehe..
Rommene er ferdige:)) Juhu... Men de trenger å fylles litt nå.
Derfor så blir det bare litt detaljbilder, samt litt før bilder som kommer. Men det kommer mer snart:))
Førbilde: Aviskurv som et vennepar skulle kaste. Og Elin tar i mot:) Etterbilde: Synes fargen ble helt rå!Og mens bildene ruller nedover siden, så må jeg bare fortelle en ting. Bær over med meg...
Detaljbilde fra tvsjenken.Jeg har jo som sagt malt i døgndrift her. På onsdag øste det ned, og allikevel kunne du finne meg i garasjen klokka elleve på kvelden for å få ferdig hjørneskapet sånn at mannfolka fikk båret det ned.
Hører det kjører en bil forbi, men tenker ikke noe mer på det. En liten stund går, deretter hører jeg et lite unnskyld ute fra veien.
Der står det en mann ute i striregnet og spør om han kan få komme inn å se.
Ja det kan du vel sier jeg, og tenker samtidig på de sånn ca hundre malingsflekkene jeg har sånn overalt, håret til alle kanter og ikke vært i dusjen. Jeg skulle jo male:)
Men han var ikke så opptatt med meg. Derimot så styrer han rett mot tvsjenken og utbryter:
Gud bedre, den er griselekker!! (og dette sa han mange ganger)
Jeg blir fullstendig forfjamsa, og stotrer frem et tusen takk. Litt flau ble jeg også.
Litt mer detaljer.Så fortalte han at han har kjørt forbi tidligere og sett at jeg har sitti i garasjen og malt. Han var veldig fascinert av shabby chic stilen og var interessert i å lære seg den. Samtidig spurte han meg om hva jeg synes om noen ideèr han hadde. Som om jeg er en ekspert liksom. Jeg har nettopp begynt med det selv. Men det sa jeg jo ikke til han:)
Detalj fra hjørneskapet.Jeg fortalte han jo da at vi driver på med hele kjelleretasjen (minus tre rom foreløpig), og han hadde veldig lyst til å komme og se når vi ble ferdige.. Jo det kan du vel gjøre sier jeg. På dette tidspunktet hadde jeg funnet ut at han var samboeren til søstern til naboen min. Jeg har bare aldri møtt han før. Og da var det ikke så farlig å si det..
Lampa på barnerommet. Tenk at vi skal innrede barnerom Føles helt merkelig:) Men utrolig deilig også.Ok - det jeg egentlig ville frem til med å fortelle dette var at jeg ble så stolt at jeg holdt på å svime av. Ja jeg ble det.
Jeg tenkte litt frem og tilbake på om jeg skulle legge ut den lille historien. Du vet - janteloven og greier. Men jeg tenkte shit au. Er vel lov til å bli litt stolt en gang i blant vel.
Ha en flott søndag dere som titter innom meg. Jeg må dra meg opp fra en altfor god Ektorp nå for å støvsuge..

7 kommentarer:

Ellinor sa...

Det ble griselekkert :) Og ja, det er lov å skryte av seg selv. Drit i janteloven

LAPPEQURI sa...

Ser arbeids lysten er på topp;-) Send litt hit:-))
Kjempe flott
Klem fra nord

sissel sa...

Jammen går det unna hos deg :) Selvfølgelig er det lov å skryte av seg selv, ellers er det vel ikke noen som gjør det ;).... Ha ei ny flott uke ;)

M sa...

Så NYDELIG, du er FLINK!!
Og veldig koselig at dere nå innreder barnerom, hvor er dere komment i adopsjonsrosessen?

Rebecka sa...

Hei.
Du er bare sååå flink, nå ble jeg så inspirert.Det ser ut som du har et eventyrhus :O)
Veldig gøy at du likte veska mi og at du viser den fram tji-hi.
Tusen takk for tips og råd, jeg må nok bruke litt mere tid på data`n, men er bare så dårlig på det. Det går så tregt når man må finne ut av alt selv...

Klem Rebecka

Inga Helene sa...

Den aviskorga ble kjempeflott! Lurer på hvilken sølvspray du bruker?

Glassveranda sa...

Så fint det ble! Ser du har slitt ut en malekost eller to du også:) Oppussing er et pes mens det står på, men deilig når jobben er gjort. Den skrivepulten du fant var virkelig flott! Utrolig at noen ville finne på å kaste et slikt møbel!
Skulle gjerne hatt bryllupsbilder fra Venezia jeg også, det er en fantastisk flott by!
Takk for dine hyggelige kommenterer på Glassveranda, og lykke til videre med oppussingsarbeidet! :)

Klem, Ann,
Interiørbloggen Glassveranda.