tirsdag 4. august 2009

Er det virkelig ferie.....?

Først en utblåsning her....

Andre dag på ferien, og allikevel blir man vekt av telefonen til gubben. Det er jobben hans igjen. I går ringte den jevnlig hele dagen. Seriøst - går det ikke an å respektere at folk har ferie eller? Sånn her er det hver gang vi har ferie. Ufattelig irriterenes - grrrrrrrr...!!


Huff, nok om det!


Dette var gårsdagens middag.

Siden vi sov lenge i går (mellom telefonene) så ble det sein frokost, og da middagstider kom så var vi ikke så sultne.

Så mens en flink danske var nede i kjelleren og la fliser der peisen skal stå, så satt jeg i gang med å bake boller.

Leeenge siden sist. Men gode ble de lell:)



Yes - vi har kjøpt peis. Og det er denne her - Tine fra Nordpeis.


Den kommer vel i slutten av uka. Så må vi skaffe en godkjent fyr for å sette den opp. Gleder meg til den kommer!!

Så får det bare være at det blir enda mer malerjobb. Den kommer jo ikke hvit, sånn som jeg trodde...



Som sagt så er det ferie her - prøver i hvert fall. Været er dårlig (er det noe nytt da), men jeg koser meg for det. Strikker en del, tenner masse telys, prøver å få gjort litt her. Har i hvertfall fått pussa den ene døra som skal males;)

Til torsdag kommer ei venninde på middag sammen med den nye kjæresten sin. Vi skal treffe han for første gang og jeg er kjempespent.. Synes det er så gøy at hun endelig har funnet drømmemannen (sitert henne;))

Og da må jo huset shines opp litt. Må bare dra meg i gang..

Og til lørdag så skal vi ha vår årlige sommerfest. Med masse strawberry daquiri;)

Mange som ikke kan komme i år, fordi de ikke har kommet hjem fra ferie enda. Men vi som er igjen skal nok få det moro for det. Vi pleier jo alltid sitte ute på verandaen til den lyse morgen, med grillmat, snacks og masse god drikke. Aner ikke hvordn vær det er meldt til lørdag,men det skal vel godt gjøres at vi sitter der ute hele natta nå....

Nå må jeg faktisk komme meg litt i gang her. Skal være hos frisøren klokka ni. Det blir deilig!

Kommer innom dere seinere..


Ha en flott dag i dag, dere som stikker innom meg...

6 kommentarer:

Hverdagen vår sa...

Kjenner til det der, mobilen til gubben har også en tendes til å ringe når han har ferie og det var første gangen på 5 år han ikke avbrøt ferien sin i år.
Så flott peis:) den blir knallfin der nede.
Kos deg med strikking, maling og ikke minst ferie, og ha en flott dag/kveld med gode venner til helgen.

Klem i fra Eli

Ps; disse helger har jeg fri i september:
18-20 helgen
oi det var vist bare den:( jobber helgen for en annen også så hun jobber for meg i oktober, men jeg kan også den 12 september, jeg har dagvakt og aftenvakt om søndag, så da slutter jeg kl 15 om lørdagen og skal ikke på igjen før 15 dagen etter.

Klem

Villmarkstausa sa...

Hei
Håper det blir sol til festen din. Drte er flinke med huset. Den peisen har jeg ønsket meg i flere år. Den som er her er altfor stor og firkantet.....Ha en fin ferie. Kanskje dere får telefonen snart;-)

vårt lille hjem sa...

Kjenner så godt igjen det med telefoner! Håper du får en fin ferie med litt sol også:)

Hverdagen vår sa...

Hei!
Nei, Sissel har stengt t.o.m den 5 august, så da er det åpent igjen fra torsdagen-

Ha en fin dag

Klem

Irén sa...

Hei på deg, Elin!

Det med telefonene er bare uhørt! Fysjom! Niesen min, som var på besøk hos oss i sommer, opplevde det samme når hun var her. Nedringt fra jobb seint og tidlig...

Håper dere har hatt en fin kveld sammen med din venninne og hennes nye kjæreste :-)

Peisen er flott, Elin! Ligner litt på den vi har, men jeg kunne tenkt meg å bytte den i en mindre en ovn. Kun fordi den tar så stor plass i vår lille stue...

Jeg er helt imponert over utholdenheten deres i oppussing! Også så fint som det blir! Flinke er dere :-)

Lykke til med partyet i helgen! God helg!

Hilsen og klem fra Irén

sinnlighet sa...

Oj vilka underbart dejliga bilder, och vilken härlig blogg!

Välkommen och tävla hos mig!!

Agneta från skånska Österlen