søndag 23. august 2009

Ekstrem oppussing - før og etter (klarte ikke vente)

Sånn kan det gå når man bestemmer seg for å slappe av...
Legger ut litt før og etter bilder fra kjellerstua. De andre to rommene kommer etter hvert for de er ikke så ferdige riktig enda.
Det er fremdeles en del småplukk igjen. Litt mer listemaling, sette opp et par lister, knotter osv. Men det kommer etter hvert...
Håper at dere liker hva dere ser.
Jeg lar bildene tale for seg selv..




Oversiktsbilde
Gamle verktøyskassa til dansken ble stuebord


Litt pynt må til. Men er ikke ferdig med å dille:)
Mangler knotter foreløpig.. Har bestilt fra Linneas Hage. Gammelt skjermbrett som vi fikk en gang fra svigermor. Til hjørnet her har vi kjøpt en peis. Den må bare monteres opp av en fagmann. Glemte å skru av tvèn:)


Og så blir jeg kjempeglad for kommentarer:)

18 kommentarer:

liven sa...

Så fint det ble i kjellerstuen deres!!
Lyst og flott med mange fine saker og detaljer!!!
Du er flink som tar før bilder.....når jeg har bestemt meg kan det ikke skje fort nok!!
Holder på med ekstrem oppussing av vaskerommet nå!!
Lurer på om ikke du har gjort det tidligere....så nå må jeg lete gjennom i innleggene dine!!
Kjekt med ideer...ha en fin kveld og ny uke:o)

liven sa...

Jeg fant det!!!
Skulle også si at disse håndtakene dine var kjempefine....sånne kunne jeg tenkt meg!!!

Tulip sa...

Så koselig det ble etter maling i kjellerstua! Et trivelig sted å sitte nå, tenker jeg:))

Klem

Jannickes Hjemmekos sa...

WOW! Så flinke dere har vært. Lyst og trivelig, her blir det kjekt å tilbringe koselige høstkvelder. Kos dere i TV-stuen. Klem fra Jannicke

Farmendamen sa...

Hei Elin,så lekkert det blir hos deg!!Fy fillern skulle ønske jeg hadde like mye energi som deg.Måtte le godt av ditt forrige innlegg..rene sjekketrikset..en mann som liker shabby chic du verden !!..he he lurer på hva dansken sa jeg..eller har du ikke fortalt det kanskje hi hi..Jantelov jenta mi den driter vi i(unskyld utrykket)stå på du er kjempeflink.
Nå får jeg prøve å dra meg ut til beising av vinduer...puh..
Ha en kjempefin uke!!

Ellinor sa...

Jaggu, Elin - dette ble råbra :) Å spm jeg skulle ønske det rommet vi pusser opp nå var litt større så det var mulig å dille litt der inne

salige lavendel sa...

Du verden FOR en forvandling! Inspirerende bare å se bildene. Det er helt utrolig hvor nydelig alt blir i lyse farger. Ha en strålende dag! Hilsen salige lavendel

sissel sa...

Så utrolig nydelig, du er så kjempeflink :)

Rebecka sa...

Du er bare så utrolig flink!!!! Så dritlekkert!!!
Hvor finner du alle de nydelige møblene????

Du skulle hatt et eget oppussingsprogram, da hadde det vært MANGE fornøyde sjeler :O)

Klem Rebecka

irina /Alex sa...

WOW !!! Den lyskronen var bare helt WOW !!
Og kjelleren også.
dette kan du min venn !!

Håper det står til bra med dere og alt !!

Stoor klem

vårt lille hjem sa...

Rett og slett nydelig vart det!

Livs Lyst sa...

Hei!

Jeg har kjøpt vaskekosten min i tre på SØSTRENE GRENE!

Hilsen Liv

Anette sa...

For en ekstrem forandring i kjeller stua di!! Det ble jo så lunt og lekkert. SKjønner at du er godt fornøyd med dette.
Koselig blogg du har. MAsse fine detaljer og masser av inspirasjon:)

Ha en fortsatt fin onsdag:

Mia sa...

Oi oi OI, for en forvandling! Rett og slett imponerende! Riktig så flinke har dere vært, og masse arbeid må det da ligge bak denne forvandlingen. Men helt sikker verdt det!

BEA sa...

.. fy flate så flott det ble.. jo æ e her.. hangler litt.. så #¤# mye å gjøre på tanken;(( masse nye ting, tekniske ting.. og vi idioter sa ja til å være piloter for alle de nye stasjonene.. skulle hatt juling.. nå skal vi i gang med pizzakoncept fra Norge:o)) er fjorten dager forsinket og alt går i tre tusen.. i tillegg har vi ikke fått ført regnskap siden oppstart i mai da dette systemet også er nytt. så nå sitter en revisor ass. og meg og fører for livet .. momsen skal inn 01.september.. du skal tro jeg har lyst å stikke av lige nu!!!

I tillegg rydder jeg kraftig i heimen og selger unna.. har nemlig en drøm om å male litt her..akk ja..

må kikke litt mer her inne.. vi høres.. gleder meg i allefall til dere kommer nedover:o))

stor klem fra mæ

BEA sa...

det er visste leeeenge siden jeg har vært her ja.. du.. be danskene kjøre innom her på tur hjem.. jeg har alvorloig mye arbeid til de.. OG deg!!! helt nydelig Elin..

har skrollet meg gjennom en masse innlegg og jeg får en vag følelse av at jeg har gått glipp av noe veldig stort her.. har dere fått JA???????????

snakkes -- klem igjen:o))

Lappestua sa...

Dette blir jo fantastisk flott :)

Villmarkstausa sa...

Dette ble mye fint på en gang!! Likte allt, fin blanding av gammelt og nytt!