tirsdag 11. august 2009

Den årlige sommerfesten!

I går ble denne karen med oss hjem fra Råholt blomster..

(denne er en del større enn det synes på bildet. Og kjempetung. Klarte nesten ikke bære den ut av bilen)
En utrolig flott blomsterbutikk som spredte seg over et langt større terreng enn vi så ved første øyekast. Og her hadde de alt for enhver smak. Alt fra glorete porselenpadder til romerske statuer og lubne engler av stein. Og selvfølgelig blomster i alle former og varianter. Denne flotte statuen ble vår til den nette sum av kr 300,- Synes det var råbillig jeg, og dansken sier allerede at han har lyst til å dra tilbake og kjøpe et par til for han likte de så godt:)))
Og nå skulle selvfølgelig jeg ha brift med alle de flotte bildene jeg tok der oppe. Men jeg og min nye mobil er ikke helt venner enda. Jeg klarte ikke en gang å finne ut hvor jeg skulle trykke for å ta bilde.. Teknisk jeg? Tror ikke det ...
Eller så hadde vi sommerfest på lørdag, og det gikk over alle forventninger.
Maten var kjempegod! Hjemmelaget potetsalat og hvitløksmør, samt salat med alt av lekkerier og baguetter, i tillegg til grillmesterens perfekte kjøttstykker og ringeridspølser, gjorde sitt til at ingen gikk sultne derifra.
Og da den samme kokken slo til med Strawberry daquiri i strie strømmer til fnisete kvinnfolk, så ble kvelden en suksess:) Mannfolka fikk snaps.
Borddekningen ble veldig enkel. Og her inne i interiørbloggenes verden er det vel forbudt å si at vi brukte papptallerkener, men det gjorde vi altså. Sparer så mye jobb på det.


Ikke så mye dilldall, for jeg visste at bordet ville bli fullt med mat. Men klarte jeg å ta bilde av det da?
Neida, jeg startet så bra med å ta bilde av bordet da jeg hadde dekt på, og dermed så ble kamera lagt pent til side og glemt....Sukk....Sier ikke mer jeg...Tror kanskje det var den Daquirien sin feil...

(her står både grill og søppelkasse klar til bruk)
Så fikk vi noen flotte gaver. Og det er så moro å se at vennene våre har skjønt hva vi liker:)

Ramma med den søte jenta, zinkboksen med deilig sjokolade og blomsten med den flotte fargen er gavene vi fikk. Kjempefint alt sammen..

Tusen takk folkens!!
I dag skal vi ned til Oslo og ha andre del av vaksinene våre. Greit å få det overstått. Og rett etterpå skal vi til brunsj hos et vennepar. Det blir koselig:)
Tusen takk for masse skryt av bordet og vinduene mine. Jeg blir så stolt (og rødmer) av å lese deres koselige kommentarer...
Ha en flott dag dere som er innom meg!

3 kommentarer:

M sa...

Innom for å ønske deg en god helg!
Klem,M

Line sa...

He he, tyr ofte til papptallerkenar når vi har grilling vi og;9)
Så fint du hadde dekka bordet, Elin, og den statua var
kjempefin:0)
Høyres ut som dokke har hatt ein koseleg sommarfest, og fått mange fine gaver...
Jubileum inne hos meg, velkommen innom:0)
Klem

Villmarkstausa sa...

Hei

Her inne har det skjedd mye siden sist. Har visst gått glipp av
det;-)

Skyller godt.
Kok rips og noen umodne epler godtsammen.
Jeg bruker en sikt og et stort kjøkkenhåndkle og siler bærbl. i over natta.
Måler opp hvor mye saft det ble og tilsetter 2dl vann og 1 kg sukker pr liter saft. Lar det koke i ca
2o min, ta geleprøve, kald skål og et par skjeer saft...Stivner det er geleen ferdig.
Skum godt og hell på rene, kokte glass. Syltevoks på toppen.
LYKKE TIL!