tirsdag 7. juli 2009

Sjarmerende....... eller....?

Det er bare til å innrømme...
Jeg er ingen sparkler.
I flere timer har jeg og dansken stått med spent nakke og slitne armer og sparkla, sparkla og atter sparkla.
Og etter det så har vi pussa, pussa og pussa. Da vi var ferdige var det bare å rive av seg klærne før vi trasket opp til dusjen. Vi så ut som noen snømenn:)
Malte andre strøk grunning i dag. Og se.... spikerhullene synes glatt gjennom.

Ååååå... så utrolig frustrerende! For 30 år siden så brukte de ikke små, søte spikre. Neida, da banket de opp store monstre med håndkraft. Sikkert veldig holdbart, men så vanskelig å få pent seinere.
Nå skal det jo to strøk maling over også, og det kan jo hende at det skjuler litt også.
Men... er det ikke kanskje litt sjarmerende med litt spikerhull som synes? Litt kvist og sånt som gjør det litt gammelt og gir det litt historie?

Eller er det bare jeg som prøver å komme med unnskyldninger for å slippe og sparkle og pusse nok en gang?
Er det noen som kan hjelpe to slitne snømenn...?
Så ville jeg bare gi vise frem hva jeg fikk kjøpt på markedet i gamlebyen. I tillegg til min aller første Durance strykevannsflaske.

Yes sistern. Endelig - etter å ha pratet om den i månedsvis. Nå gjenstår det bare å prøve den..

Men seriøst folkens... Kan vi beholde taket sånn, med fare for spikerhull som synes?

5 kommentarer:

Hverdagen vår sa...

Da skulle du sett taket i tv stuen vår, Elin.
Her er det også brukt hestespiker, nå prøvde ikke jeg å sparkle de engang da, tok bare de verste på veggen.
Jeg, hadde mange unnskyldninger underveis, det skal ned når det skal bygges bad, det er sjarmerende.
Og Elin ingen vil tenke på det:)

Flinke er dere:)
Gamlebyen er flott, har selv stått der og solgt for mange år siden, min x har eget firma som tar dødsbo opprydning og vasking og sånn, og mye solgte vi i Gamlebyen.

Ha en fin kveld

klem fra Eli

Lappestua sa...

Taket blir flott!

sissel sa...

kan du leve med det bør ikke andre bry seg med det;) det er mitt motto når jeg ikke orker mer, blir dritsur hvis noen kommenterer det. hi hi. Hvis det plager noen får de gjøre det bedre sjøl ;)
Fortsett å kose deg med malinga

Farmendamen sa...

Det blir fint taket ditt. Mitt har stor nagler som jeg glatt malte over. Har ikke fått noen kommentarer på dem ei heller bryr jeg meg :-))
Så flinke dere er, håper dere bruker maske, for pussestøv er ikke bra for lungene..

Villmarkstausa sa...

Hei
Taket ble hvitt og pent, det skal se ut som et hjem. Ingen ser opp, men alle ser seg rundt;-)) Fine ting du fikk tak i........