onsdag 15. juli 2009

Malefri dag i dag....

Det trenger man faktisk innimellom....
Må lade opp til i morgen hvor brodern kommer nok en gang for en skikkelig tørn...

Og når man tar en liten malepause så er det andre ting som får prioritet.
Som for eksempel stryke litt duker. Måtte jo prøve mitt nye strykevann fra Durance. Og det var akkurat så godt som jeg trodde.

Og mens jeg holdt på måtte jeg bare ta et bilde.

Har sett inne hos Nib at de har en konkurranse gående.
"En vet at man er en interiørblogger når...."

Sjekk ut dette bilde da..

En vet at en er en interiørblogger når man står på sitt nyoppussede vaskerom og stryker sin nøytralfargede linduk (selvfølgelig) med strykevann fra Durance (selvfølgelig) og samtidig blogger (!)
Dataen har kommet inn hit i påvente av en bedre plass nå mens vi pusser opp de tre rommene. Kjekt for meg da som kan gjøre flere ting på en gang;))

Har også vært ute i hagen og plukket litt blomster inn.

Følte sterkt for å pynte litt rundt meg etter å ha gått i maling nå i gud vet hvor mange dager.
Ganske koselig om jeg kan si det selv. Og selvfølgelig den nystrøkne duken. Jeg er altså ikke flink til å stryke.

Eller så går det sakte men sikkert fremover. Eller sakte vet jeg egentlig ikke. Synes nesten vi holder på i døgndrift her. Grunning, sparkling og pussing tar sin laaange tid. Men forarbeid er jo viktig da.
Og nå er bare det morsomme igjen. Selve malingen.

Gipsveggen som kan sees her skal tapetseres. Kikker litt rundt etter tapet og synes det er urolig mye lekkert hos Laura Ashley. Men da må man vel bestille fra England og det kvier jeg meg litt for. Spesielt om tapeten ser helt annerledes ut i virkeligheten. Er det noen som har noen erfaringer med Laura Ashley? Eller som vet om et eller annet sted i Oslo og omegn som selger LA tapeter?
Ser også ut til at vinduene blir litt forsinket. Typisk! Men ikke stort vi får gjort med det. Har nok å ta oss til uansett.

For eksempel disse dørene. De er det jeg som skal til pers med når malingen inne er ferdig. Pirkejobb må jeg ta og det er helt greit.
Lekre ikke sant?
Og jeg har hele seks dører som skal pusses opp!!

Da skal denne her også få nytt glass og en blondegardin skal opp.
Og den ene døra er et prosjekt for seg selv. Men det forteller jeg mer om seinere;)

Happy og Susie er så heldige at de har et eget rom helt for seg selv (vel - foreløpig sammen med kvota vi har tatt med oss fra Danmarksturene våre).
Det rommet samt rommet bak døra jeg fortalte om her oppe, er de neste to prosjektene våre. I tillegg til alle de tingene jeg har liggende som skal males og spraylakkeres, og settes hønsenetting og, og, og.....
Så her blir vi ikke arbeidsledige med det første.
Så nå skal kvelden nytes videre med litt strikking (klarer jo ikke sitte stille uten å gjøre noe som helst) og spise litt vannmelom. Nam!
Kommer innom dere seinere.
Tusen takk for trøstende kommentarer på forrige innlegg. Humøret var absolutt ikke på topp som dere sikkert skjønte.
God klem til alle dere som stikker innom meg!!

6 kommentarer:

sissel sa...

Strykespray gjør strykinga nesten morsom ;)
Det blir kjempeflott hos dere:)
Vi sees. Klem

rod i hob sa...

Eg forstår at eg og må gå til anskaffelse av strykespray!! E i utgangspunktet heilt elendig til å stryka... Men kansje det blir kjekkare, å kansje eg får meir lyst til å øva med strykevann :-D kan håpa iallefall he he he!

Ellers syns eg dåkke har våre kjempeflinke! Vaskerommet såg flott ut, fint med kombirom :-)

Heldige pusekatta som har eget rom, men spørsmålet blir: Holde dei seg der?? Mine eige som sagt heila huset.. Minus gjesterommet....

M sa...

Hei kjære Elin!
Så koselig å ha sin egen trekkspillsnutt da!
Hihihi!!
Jeg har akkurat fått sms av posten, eller kanskje fra nettbutikken?..Iallefall at pakken med strykebrett trekket er på vei...kjøpte det på Sweet Memories sin nettbutikk......
Jeg er ikke småblomstret og romantisk av meg, men det var på halv pris, og jeg trengte det!!!
Strykevann i Durance....det har jeg ikke hørt om....
Jeg liker ikke å stryke klær...når jeg må stryke ..så det er like før jeg stryker med!
Ha en fin dag!
Klem,M

Tulip sa...

hehe, morsomt innlegg der du stryker og blogger samtidig!

Jøss som dere pusser opp, tror det blir bra, men sikkert mye jobb. Lykke til i kaoset iallefall...:)

M sa...

Halloooooo, jeg har ikke tid til annet enn husarbeid i dag, derfor er jeg innom bloggen..hehe..
Kvalifiserer ikke det som HUSarbeid?
Strykebrett trekket var ALT for stort, så det må sendes tilbake...kjedelig...men men...da slapp jeg unna strykedilla...(som forøvrig hadde var i ca.10 minutter)
Jeg øver meg på tålmodighet for tiden.....klem,M

rod i hob sa...

Du finn noke hos meg som du forhåpentligvis sette pris på :-)

GOD HELG!!