fredag 3. juli 2009

Hverdagslivet i varmen...

Lappeteppet som jeg holder på med å strikke har blitt satt litt på vent. Føler det er så mye jeg skulle ha gjort og vært i gang med at jeg klarer ikke å konsentrere meg om det. Må ta det mer igjen seinere.

I mellomtiden har jeg litt pausestrikk. Strikker kluter i litt forskjellige farger og mønster. Er i gang med nummer fire, og det ser ut til at det blir nok garn igjen til et håndkle av restegarnet. Enkel og grei strikk når man ikke klarer å sitte helt i ro om kveldene.


Har også sydd et forkle til favoritt-tante i Danmark. Hun ble kjempeglad for det. Jeg kåla litte grann. Da er det kjekt med naboer som kommer i nødens stund. Ble fornøyd jeg.


I det siste har det vært så varmt at jeg ikke orker noe som helst. Middagen blir spist tidligst klokka syv når det begynner å bli litt levelig ute på verandaen. I dag ble det reker og hvitvin. Lett og god sommermat.

Det er til og med for varmt for kattene.

Her har Happy funnet seg et lunt sted i skyggen:)

Har tatt litt bilder ute i hagen. Merker at de også bærer preg av denne varmen. Når jeg først har ventet så lenge på at de skal blomstre så holder de nesten ikke i det hele tatt. Peonene begynner allerede å bli svidd i kantene:(


Men det som er gøy er at jeg ser det kommer en del epler på vårt nyinnkjøpte tre. Så moro. Hadde ikke regna med at det ville komme noe før om et par år.



Noen som har peiling hva som kan ha skjedd med denne?

Litt flere blomsterbilder..





Denne lille rosebusken hadde jeg fullstendig gitt opp. Måtte klippe den helt ned til rota og venta egentlig bare på å måtte grave den opp. Gjett om jeg er glad for at jeg ikke gjorde det.

Det var alt for denne gang.
Ha en flott helg dere som titter innom meg:)

4 kommentarer:

sissel sa...

flotte blomster:) det ble taco her i kveld, men reker og hvitvin hadde vært å foretrukket;) god helg

Hverdagen vår sa...

Så flotte bilder fra hagen din:)
Virker som både du og de andre jentene hadde det fint på jentetur:)
Gamlebyen er ett flott sted,der har jeg tråkket mange ganger.
Jeg er kommet ett lite stykke på vei med teppet mitt, men tar noen strikkekluter innimellom for å ha noe lettere å gjøre.
Nå som røyken er stumpet er det enda viktigere for meg å ha noe å gjøre:)

Den lyseblå kluten er det bare 1 vrang og 1 rett? Strikker du det samme på vrangen også?

Klem fra Eli

Jannicke sa...

..ja, det er nesten litt for varmt.. men deilig også! De klutene var kjmepefine!!

God sommerhelg, Elin!

Klem J.

liven sa...

Heisann!!
Har lagt strikkingen litt på hyllen jeg nå!!
disse klutene er jo så greie og har tenkt å strikke noen slike jeg også!!
Katten vår ligger strak i vermen stakkars!!
fine blomsterbilder Elin:o)
ha en fortsatt fin helg:o)