fredag 31. juli 2009

Å kjenne sine begrensninger...

Hoj, nå gjorde jeg noe rart. Trykka på enter etter å ha skrevet overskrift, dermed ble innlegget publisert allerede. Ikke meningen...

Men her kommer det....

Er hjemme på fjerde dagen. Magen har ikke vært min beste venn de siste dagene. Har vært kvalm og uvel, flydd på do, kaldsvette, generelt sliten i kroppen, og en anelse feber.
Føler meg litt bedre nå, men er hjemme i dag også sånn for sikkerhets skyld.
Og nå er det ferie!! Juhu!!! I det flotte været vi har nå om dagen:(

Har gått veldig mye i dette om dagen..


Tilbrakt masse tid i den lille sofaen ja..

Trøster meg med at jeg har kommet et stykke på vei på lappeteppet mitt. Det erfarne øyet kan sikker se at lappen jeg har strikket med norsk mønster krøller seg litt. Er nok strikkefastheten min. Første gang jeg prøver meg på det, så egentlig er jeg litt fornøyd jeg. Og det skal jo festes sammen, og da retter det seg jo ut. Eller hva?

Mellom slagene her (les: dobesøkene *kremt, kremt*) så har jeg prøvd å grunne trappa vår.

Ikke trinnene, da vi kommer til å løpe mye opp og ned, bare resten.
Og her kommer jeg til overskriften...
Dette var jeg ikke flink til!

Gud bedre for et klin. Maling overalt. Klønete, pirkete.

Huff! En klarer hva man vil, sier en. Og det stemmer nok kanskje det...
Men når vi skal til å male den, så skal min kjære danske få ta første strøk i hvert fall.
Gulvet vårt er kommet hjem. Og det var akkurat så fint som jeg trodde:)
Det jeg sliter litt med nå er hva slags flis vi skal ha foran peisen nede. En kan jo bestille stein og ha foran, men siden vi har et lite stykke ekstra som vi må dekke til, så må vi finne en annen løsning. Steinen på kanten av peisen (altså hylla på en måte) kommer til å være gråsvart, og det hadde vel strengt tatt vært penest om vi fikk fliser i samme farge. Eller hva? Men så er det dette gulvet vårt da som er veldig lyst, med en tanke brunt i seg. Valgets kvaler...
Er det noen som har en formening om hva vi burde velge?

Nei, nå skal jeg se å få i meg noe frokost...

Ha en flott helg dere som er innom meg!

6 kommentarer:

Hverdagen vår sa...

Hei:)
Ser du alt har fått begynt på aran mønster på teppet, der er ikke jeg enda, holder på med de norske mønstrene jeg.
Mine "krøller" seg litt også, og ser at på min første lapp har jeg strikket mye fastere enn jeg har gjort på de to neste, spørs om jeg ikke lager en første lapp til.
Snakket med S og når lappene er ferdige da skal det i bløt og spennes opp så det vil nok rette seg;) håper jeg da...
Har du begynt med heklekanten?
Det har ikke jeg, og må nok gjøre det snart men trenger litt veiledning i det først.
Kjelleren deres blir jo så bra:) flinke er dere:)

God bedring og ha en flott ferie-

Klem fra Eli

sissel sa...

Lappene dine blir så fine så :) Snart strikke kafè igjen da får vi frese opp farta på både ditt og E sitt teppe, hi hi.
Synes du er flink å male jeg, trapper er noe dr....
Du må ha god bedring og bli frisk snart. Klem

Villmarkstausa sa...

Uff da er du syk. Sykmeld deg så kan du ta ut ferie da finværet kommer...:-)) Ellers ble det fint hos dere. Trappa kommer til å bli knallfin. Søling kan ikke unngås. Maler om dagen jeg også, men i går var det viledag. Maling måtte herde litt.....

Rådyrveien sa...

Hei!
Trappa blir sikkert fin når den blir ferdig.
Lappene dine krøller seg fordi de ikke har noen vranbord el.l. nederst. Dette kan du fikse ved f.eks. å spenne de opp med knappenåler på strykebrettet og dampe/presse de lett med strykejernet og et vått glasshånkle i mellom.
Strikker en del dukkeklær selv og bruker denne metoden alltid før jeg monterer sammen delene - uansett garntype.
God bedring! Og ha en fin dag!

Irén sa...

Heisann, Elin!

Synes du er kjempeflink jeg! Maling har en lei tendens til å havne steder den ikke skulle... Snakker av erfaring, hehe Men det blir sikkert kjempefint når alt er ferdig!

Riktig god bedring! Håper dere koser dere i bursdagsbesøk i dag!

God søndag! Klem :-)

BEA sa...

HALLOOOOO!!! e det liv i dæ???

Går det bra med malinga??.. søren meg ikke noe latmannsliv du holder på med om dagan!!!

PS! neste gang æ lure på nokka her spør æ dæ så slæpp æ å leite:o))

Kos dæ.. ka du no enn hold på med.. klem fra mæ