søndag 19. juli 2009

Gamle ting blir brukt på ny...

Det regner ute..det pøser....og vanligvis så slapper jeg så godt av i sånt vær. Og sover litt ekstra godt også.
Men ikke nå nei. Var klin våken klokka halv syv i dag tidlig, og halv ni var jeg nede i kjelleren og malte siste strøk i kjellerstua.
I går hadde vi god hjelp av et vennepar av oss. De nye vinduene kom på plass, og det ble malt..
Armen er skikkelig vond nå, men jeg prøver å ignorere den litt..
Hadde egentlig tenkt til å legge ut noen bilder fra oppussinga, meeen....jeg venter litt til;)
Her vil jeg heller vise frem et prosjekt (eller opp til flere) som jeg skal i gang med når jeg får tid. Og det er ikke hva jeg har mest av om dagen...

Dette er de gamle kjellervinduene våre. De er doble så da har jeg faktisk dobbelt opp med vinduesrammer, og det blir ti tilsammen etter hvert. Disse må jeg bare lage noe av.

I første omgang har jeg tenkt at de, eller i hvert fall noen av dem, skal skrapes. Og så skal jeg se videre hva jeg gjør med dem.
Mens jeg var ute og knipsa så måtte jeg ta et bilde av håndtakene inn til annekset.

Synes de er så fine..
Men det jeg er mest stolt av er dette her.


Vår nye gamle tvbenk. Denne fikk vi av venneparet vårt i går, for de hadde tenkt til å kaste det. Gud bedre, det går jo ikke an. Synes dette er bare superfint!!
I utgangspunktet har jeg tenkt til å male og shabbe det litt. Men det er jo veldig fint sånn her også da... Hmmmm..... hva ville dere gjort?

Så hadde de også med seg dette bordet. De vet jo at jeg elsker alt gammelt skral;) Venninda mi tenkte at det var passe shabby for meg. Og det har hun helt rett i. Har allerede en liten plan med det;)

Nå ligger jeg som en slask på sofaen og prøver å finne ut hva vi skal ha til middag. Den som hadde orket å servere hjemmelaget mat med en god dessert og ellers pusle rundt i kjøkkenet med bakst og roser i kinnene..
Jaja, det kommer nok etterhvert det også;)
Ha en flott søndag dere som er innom meg!!

6 kommentarer:

Hverdagen vår sa...

takk for gode ord, Elin:)
Rart med skjebnene egentlig-
Sånn vindu har jeg også forresten, jeg skal dele det i to med en planke, og øverst skal jeg ha en plate som skal males med tavlemaling og nederst skal jeg ha hønsenetting, kjøpte en rull med hønsenetting på felleskjøpet i går:)
Har også samme skjenk som deg, gjett hvor den står.........i garasjen, var malt og fin, men nå er det svart spraylakk og mye møkk på den.
Gubben fikk beskjed om at den skal opp i 2 etasje når tv rommet der blir klart.
Han bare uffet seg og tenkte hjelpes jeg må rydde...

Klem

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Elin
Flotte ting du har fått av venninnen din. Jeg har fått noen gamle lamper av min søster, det kommer bilde på bloggen min ganske snart. Dere jobber iherdig i huset og det gjør vi også; lykke til videre. Klem fra Jannicke

BEA sa...

Hjemmelaget middag.. hva er det??? :o))

TV benken var nydelig.. ikke gjør noe med den før du har hatt den stående en stund i huset.. da får du tid å tenke hva som passer...

De gamle vinduene... Lag en drivhusbenk inntil huset og fest vinduene på skrå utover slik at evt. vann renner av. Fest de med bladhengsler og en lang krok foran slik at de kan stå åpen..

eller bestill sprosser til de og lag en glassvegg inn i huset...eller en glassvegg i forbindelse med en hagestue...

Vondt arm.. det betyr gjerne en utvikling av senebettenelse... og DEN er deilig å ha du!! så du skal bare peise på.. det blir så godt så!!

Kos dæ vennen:o)) klem

Ellinor sa...

Så fine ting du får da :) Og deet kommer til å bli så fint når dere er ferdige. Kjenner jeg får lyst til å pusse opp igjen jeg også nå

Christel - Bakketun sa...

Hei Elin!
Nå er det lenge siden jeg har skrevet en kommentar hos deg, men har ikke vært så aktiv med bloggingen i det siste. Men jeg har vært innom her støtt og stadig ;)

Jeg ville latt tvbenken være som den er. Gleder meg til å se bilder av den ferdige kjellerstuen deres!

Ha en fortsatt fin sommer.
Klem, Christel

A-mora sa...

Så kjempefin skjenk dere har fått.
Jeg synes den ser fin ut som den er.

Så heldig du er som har så mange fine vinduer. Skal bli moro og se hva du lager av de.

Jeg har nedtelling til ferie nå. Gjett om jeg gleder meg:))
Klem Synnøve