torsdag 23. juli 2009

Ekstrem oppussing del 3...

Tak og vegger er ferdigmalt:))

Og glad er jeg for det, for det har vært et slit. Men så er jeg fornøyd også da.
Synes fargen er kjempefin. Fikk tips av Janniche med bloggen Hjem og lykke angående fargen og glansgrad. Tusen takk - det ble supert!
Synes panelen kom så mye bedre frem da den ble malt.

Nye vinduer har også kommet på plass. Jeg er dypt imponert over dansken som har kjøpt vinduer helt uten meg, og klarer faktisk å kjøpe med sprosser. Han vet hva kona liker ja;)

Meen... det er fremdeles en del igjen. Listene ble kjøpt i dag, og de skal grunnes og males, deretter settes opp. Peis skal kjøpes, gulv legges, tapet kjøpes og settes opp og, og , og....

Men det går seg til;)
Blir et raskt innlegg her nå. Det er natta for meg snart. Stuper i sengs på kvelden, stuptrøtt... Så rart da Elin....
Avslutter med bursdagsgaven min fra Tyrkia. Fikk endelig satt et bilde inn i rammen. Det er min morfar som er på dette bildet, og bildet er helt fra 1933. Skikkelig nostalgisk og koselig bilde synes jeg.

Lysestaken fikk et kubbelys. I utgangspunktet var det for et vanlig stearinlys, men hullet var altfor stort, så jeg satte like godt et kubbelys der. Ble fint det også. Fant et blomsterhode utenfor døra da vi kom hjem. Det måtte jeg selvfølgelig ta vare på. Synes det gjorde seg godt i en gammel kakeform.

Natta alle sammen!

11 kommentarer:

vårt lille hjem sa...

Kjempefint med malt panel, heldig du er som får nytt rom. Gler meg til å sjå resultatet:)

sissel sa...

Så deilig at du er ferdig så langt, masse jobb. det blir helt sikkert verdt det. Kjenner jeg deg rett så kommer det til å bli kjempekoselig i kjeller`n.
Gleder meg til å se resten:)
I morgen drar jeg på første delen av ferien. Ha det godt så lenge.
Gleder meg til å se hvor langt du har kommet til da:)

Ellinor sa...

Så fint det blir :)
Og lysestaken og rammen var kjempesøt :)

A-mora sa...

Kjempefint blir det,men for et arbeid da:)

Nå har vi startet ferien,herlig 4 uker ligger fremom oss med fri uten noe planer:)

ha ei fin helg:)

Klem Synnøve

M sa...

Veldig koselig!!
Klem,M

BEA sa...

Dyktig mand!! :o)) hadde aldri sluppet gubben her ut på egen hånd.. han hadde garantert kommet hjem noe... skummelt....

Det ble råfint.. men en sabla jobb å male tak og panel.. er sjeleglad vi ikke har annet enn panel i takene her:o) gubben har bare malt to av de.. gjenstår både stuer, kjøkkenet og soverommene.. ja.ja.

Hortensia trives visstnok ikke lang en vegg.. en på planteskolen sa jeg enten skulle ha de i krukker eller flytte de ut på plenen.. de "brenner" opp inntil varme vegger???? og får det for trangt... aner ikke om det er rett men jeg har gjort som han sa...
duger her i allefall..

Har akkurat kommet fra jobb.. kveldskift i går og morgenvakt i dag.. dødsliten.. men må ha meg en runde i hagen før skjønnhetssøvnen:o))

Ha en deilig helg.. god klem fra mæ

BEA sa...

glemte helt.. nydelige stake og ramme.. det passet godt med et gammelt bilde der:o))

Dessuten .. kan jeg låne den klatrerosen ett par år?? bare til min har kommet seg, tenkte jeg :o))

M sa...

Hei Elin!
Midjemålet mitt er min største utfordring...så jeg må innrømme at jeg ikke har hatt på meg et belte på lenge....takk GUD for moten med tunika og tights...
Har slitt med sykdom og derav litt vektproblemer, ikke så mange kiloene, men nok til at alle klær er en størrelse for liten.
Frustrerende!!!!
Takk for at du kommer til meg, og at du blir med på mine sprell!
Ønsker deg en god mandag! Klem,M

Jannicke sa...

Hei Elin.
Så flott det ble! Kjekt du ble fornøyd med farge- og glansvalg ;o)
Vi pusser opp gangen vår nå, og jeg har også valgt samme farge.
Har litt dilla på den... ;o)

Lykke til med videre oppussing,
og ha en fin start på uken!
klem.

Farmendamen sa...

Dette blir bra!
Til det med lister. Vi kjøper altid ferdigmalte lister vi...men dere vil kanskje ha en annen hvitfarge enn den som de er malt med..med de sparer en stakkar for mye jobb når de er ferdigmalte ihvertfall..
Så koselige ting du har rundt omkring i huset ditt.
Ha en fin soldag nå da, her er det ihvertfall sol!!

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, kjære Elin.
Tusen takk for rørend kommentar i bloggen min. Synes det var trist at både du og mannen din, ikke har noen foreldre igjen. Jeg vet jo at dere holder på med adopsjon og det er så trist når det ikke er besteforeldre som kan berike livet til barna. Min yngste fikk ikke mange år med "fullt sett". I løpet av tre år, døde tre av dem. Men - livet går videre og vi må prøve å holde minnene i live og ta godt vare på dem.

Ønsker dere lykke til videre med jobben i huset deres, det blir veldig fint. Ha en fin uke. Klem fra Jannicke