fredag 10. juli 2009

Ekstrem oppussing - del 2

I går var brodern her og hjalp til med første strøk grunning i kjellerstua og grunning av taket i vårt fremtidige soverom. Og når han kommer, da blir det fart i sakene..

Første grunning her inne tok dem en halv time. Jeg er dypt imponert. Med to mannfolk i gang så blir det konkurranse s klart. Hvem er kjappest?


Utrolig hva første strøk grunning kan gjøre..
Etter at disse bildene ble tatt så er taket på soverommet ferdig grunnet første strøk og sparklet.
Det samme i kjellerstua. Vi har sparklet i dag, og så blir det nok pussing i morgen.



Slappe av - hva er det???
Men vi vil jo selv da, så det er ikke noe syndt på oss;)
Dessuten så har vi jo absolutt ingen planer for helgen. Og her kommer jeg egentlig frem til det som har plaga meg i hele dag, og som gjør at jeg ikke har den beste dagen i dag.

Jeg føler meg litt som Viggo venneløs i dag jeg. Kanskje det er pms som prater her men...
Jeg har tenkt veldig mye, og kommet frem til at hver gang vi har planer så er det fordi vi har arrangert noe, eller vi har invitert oss selv bort.
Hvorfor i alle dager det de aldri noen som inviterer oss til noe/noen uten at vi har ymtet til det? Passer vi ikke inn i gjengene deres? Er vi ikke interessante nok? Blir vi rett og slett glemt?
Føler jeg sitter her som et stort spørsmålstegn. Det er sikkert mange som synes jeg syter nå, og at jeg har masse å være glad for. Men jeg savner så utrolig at noen kan ringe til oss bare for å spørre hvordan det går. Spørre om vi har lyst til å gå på kino. Om vi har lyst til å komme en tur på middag, eller bare tilbringe fredag eller lørdagskvelden med dem. Eller at det ringte på døra og noen ville bare hilse på. Komme inn på en kopp kaffe...
Er det så mye forlangt da?
Og vi har virkelig prøvd å få oss flere venner. Men av en eller annen grunn så renner det bare ut i sanden. Har invitert et par kollegaer til dansken med koner opp på middag, men aldri fått noen invitasjon tilbake.
Har mista mye kontakt med et vennepar vi fikk på adopsjonskurset, samme med et annet nyktt vennepar vi fikk. Har også mistet kontakt med gamle venner (men da var de vel ike mye å samle på siden de trakk seg unna da vi hadde det som verst med sykdom og dødsfall i familien).
Skjønner egentlig ingenting jeg. Så sier folk at når man får barn så får man en helt ny omgangskrets-. Men det er jo nå vi føler for å ha venner!!! Det er nå vi føler oss ensomme. Vi blir faktisk ensomme i tosomheten.
Telefonen er også usedvanlig dø om dagen. Farmor ringer - trofast som alltid. Men bortsett fra det så er det sjelden noen ringer. Det ringer faktisk oftere fra min familie i Sverige som faktisk er langt ute i slekta, enn fra Danmark hvor min kjære har sin familie. Puh, der sa jeg det! Greit at vi bor her, men blir vi glemt da eller?
Skjønner ingenting jeg..
Nei æsj, nå skal jeg slutte å klage. Men denne bloggen er jo tross alt på en måte dagboka mi også, og da må jeg få ut alt.
Hvis jeg ikke har kjedet dere altofr mye nå så er jeg imponert i hvert fall:)))
Ha en flott helg dere som er innom meg!

5 kommentarer:

Jannickes Hjemmekos sa...

Jeg kan ikke si annet enn at jeg hva akkurat hvordan du har det. Da mannen min og jeg flyttet for et par uker siden, var det stille fra begge søstrene mine som bor i nærheten av oss. Vi tilbyr oss alltid å hjelpe - hvorfor får vi ikke den samme hjelpen tilbake?

Jeg tror (håper ihvertfall...) at det har med at noen i familien min/vennekretsen er blitt overflatisk. Snakket med min søster her om dagen og hun fortalte med stolthet hvor flink hun var blitt til å distansere seg fra andres problemer/bekymringer - jeg sitter igjen med en følelse av at hun er blitt overflatisk. Hvor er medmennesket og nestekjærligheten? Jeg kunne aldri skrevet dette i bloggen min, da hadde min allerede nevnte søster blitt fornærmet og ikke snakket med meg på mange måneder... Huff, viggo venneløs...nei, er ikke det - har noen gode venner og de tar jeg godt vare på. Varm klem fra Jannicke

sissel sa...

du har hatt flinke folk til å male hos deg, gøy med grunning for da ser en forskjell i allefall, får et inntrykk, blir kjempe fint så langt jeg kan se;)
håper du ikke depper like mye lenger. *trøste*. det jeg kjenner deg er det ikke noe som gjør at jeg kan skjønne at det er noe feil på deg/dere som gjør at dere skulle være venneløse. Nannestad er ikke den letteste plassen å bli kjent, men du har jo blitt bedre kjent med to (meg og Eli) på strikke kafè i allefall. Har inntrykk av at mange har nok med seg sjøl og sine. jeg har ikke familie her og føler meg ofte aleine i høytider da de fleste er på masse familiebesøk.
Nei stå på og vær like god og positiv så skal du se du får masse venner, gode venner. Klem, vi sees :)

A-mora sa...

Uff,det var sårt og lese innlegget her. Håper det ordner seg for dere.

Så spennende det er om når dere får barnet deres.
Flink til og pusse opp er dere iallefall:)))

Ha en superfin dag Elin.

Klem Synnøve

rod i hob sa...

Heia!!
Flinke dåkke he våre å mala!!

Så må eg dessverre innrømma at eg kjente meg ALTFOR godt igjen i resten av innlegget ditt! Føler på akkurat det samme her. Inviterer, tar intiativ -men blir liksom aldri invitert igjen på enn måte.. Passer ikkje heilt inn i den kule gjengen. Der alle e a4, par, hus, stasjonsvogn, to unger... Vi mangler barna!! Samboeren reiser endel i jobben for tida -når han er heime, har me endel besøk av hans kompiser -Alle single sjølvsagt -så dei kjem ikkje til meg når eg er heime aleine...

Blei ett langt "sytesvar" frå meg her. Men godt å få det ut! Godt-vondt å veta om fleire i samme båt!! MEn eg vett ikkje heilt koss eg ska komma ut av den onde sirkelen

Håper at ting ordner seg for oss!! Me e tross alt veldig koselige og kjekke jenter begge to :-)

BEA sa...

Hallo vennen.. slutt å tenk.. det har ingenting med dere å gjøre.. skyld på LATSKAP!!! Vi har hatt det slik de siste 16år.. inviterte til hytta, båten, hjem.. men det kom aldri noen invitasjoner tilbake.. de ville gjerne ha både mat og drikke men giddet knapt å ta av bordet etter seg...det er ikke venner det!!!

Ser Jannicke snakker om å være overfladisk.. joda den er godt representert den også... sånn er det bare...

Eller har dere vært vanvittig dyktig og det blir knakende fint!!!! Godt der har hjelp.. ikke gøy med så stor oppussing alene...

Har vært meget fraværende men prøver å snike meg innom her og der i blandt.. kommer bare ikke så veldig langt.. takk i allefall for alle komentarene du har lagt igjen..

Vi høres... stor regnværsklem fra mæ